Jbk skriver:
Ok...jeg synes ikke rigtig man kan "tillade" sig at stå i vejen eller være sur over at nogle finder kærligheden og er det en x, så er jeg mere end videre...
så jeg har slet ikke den der i min verden.
Vi er bare SÅ enige.
En x er en x..og jeg er da fløjtende ligeglad med om det så er en eventuelt søs, der overtager vedkommende, når man først er gået fra hinanden.
Noget andet er at decideret jagte andre folks respektive koner og mænd. Det kan jeg bestemt ikke stå inde for, men altså...kære venner..hvis to mennesker forelsker sig i hinanden..hvorfor skal de så ikke have lov til at være sammen???
Det har altid undret mig, at nogen kan se noget forkert i kærlighed.
Så er der det med at hun forlader sin mand...og??
Han kan da være noget så pragtfuld...men hvis han nu bare ikke er den rigtige??
Og du ved jo ikke spor om hvordan manden er i det daglige samliv.
Han kan måske virke til at bære hende på hænder og fødder...men hvad nu hvis han er dødens pølse at leve sammen med?
Har du nogensinde spurgt din søs om det, i stedet for at fordømme hende.
har du sat dig ned og sagt til din søster: Fortæl mig nu det hele? Og så virkeligt lyttet til hendes forklaring.
Dengang jeg blev slkilt fra mine ungers far, var der heller ingen der fattede hvorfor...de dømte bare mig som den skyldige.
Men var der nogen der spurgte?
Ingen undtagen min kusine og hans gamle faster spurgte, og de fik sandheden og årsagen.
Man kan nemlig miste sin tillid og kærlighed til et andet menneske, og det behøver ikke at ske med store falbelader og skrig og skrål.
Måske var det på tide du tog fat i din søs og fik renset luften og udryddet alle gamle misforståelser, og det kan man kun gøre på én måde, nemlig ved at række hånden frem og tale med vedkommende.
Så måske skulle du overveje en gang til om du nu også har været helt fair over for hende.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke jeres familie eller indbyrdes forhold, men du spurgte om andres mening, og ud fra din forklaring, har jeg så skrevet mit svar og holdning.

Kærligst
Sussie
Anmeld