Jeres mening om dette, tak :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2010

FrkT

Mig med maven skriver:

ENIG

Alle har vel en form for følelser, i mit tilfælde HAD!

Ja det er det også for mig og et par eks'er, men har også et par hvor det ikke er had, men en anden form for kærlighed, nærmest ligesom til et tæt familiemedlem man ikke længere har kontakt med. Svært at forklare. Men uanset om det er had eller andet synes jeg bare det er FORKERT at hoppe på sin venindes/søsters eks! Basta bum!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
FrkT skriver:

Ja, jeg tror ikke jeg kan give et konkret svar på hvorfor. Andet end at det på mig virker meget forkert, og som en anden skrev, også klamt. Og så tror jeg altid man vil have en smule "følelser", ikke fordi man stadig er vild med sin eks, men følelser omkring det man har haft sammen. Sådan har jeg det i hvert fald.

Og der er så mange andre fyre derude, så det burde ikke være noget problem at gå udenom de eks'er der lige er.

Jeg tror du har ret i det med følelserne. Der må være uafklaret følelser på spil, for hvis man er helt afklaret med sig selv og de følelser der var med sin ex, så tror jeg man vil være ligeglad.

Her er det mig der er ex'en. Jeg har nemlig taget min ex's ven, og vi har nu været sammen i 13 år. Der var ingen sure mine fra hans side. Jeg fik et knus og et held og lykke. Vi er stadig på talefod og kan snilt bruge 30 min på at sludre over køledisken i Fakta.

Anmeld

9. oktober 2010

Mig med maven

Jbk skriver:

Så hadet til x'en er større end kærligheden til feks en søster? Ja, jeg kan sgu ikke lige følge jer, men tror faktisk jeg havde det som jer da jeg var yngre, måske man ændre sig som gammel kone..

Jeg skal ikke kunne sige om min mening ændre sig med alderen. Jeg skal da være den første til at indrømme hvis det sker. Min søster skal være lykkelig! Men det bliver hun ikke med ham!

Anmeld

9. oktober 2010

SussieThyssen

Jbk skriver:

Ok...jeg synes ikke rigtig man kan "tillade" sig at stå i vejen eller være sur over at nogle finder kærligheden og er det en x, så er jeg mere end videre... så jeg har slet ikke den der i min verden.

Vi er bare SÅ enige.
En x er en x..og jeg er da fløjtende ligeglad med om det så er en eventuelt søs, der overtager vedkommende, når man først er gået fra hinanden.

Noget andet er at decideret jagte andre folks respektive koner og mænd. Det kan jeg bestemt ikke stå inde for, men altså...kære venner..hvis to mennesker forelsker sig i hinanden..hvorfor skal de så ikke have lov til at være sammen???
Det har altid undret mig, at nogen kan se noget forkert i kærlighed.

Så er der det med at hun forlader sin mand...og??
Han kan da være noget så pragtfuld...men hvis han nu bare ikke er den rigtige??
Og du ved jo ikke spor om hvordan manden er i det daglige samliv.
Han kan måske virke til at bære hende på hænder og fødder...men hvad nu hvis han er dødens pølse at leve sammen med?
Har du nogensinde spurgt din søs om det, i stedet for at fordømme hende.
har du sat dig ned og sagt til din søster: Fortæl mig nu det hele? Og så virkeligt lyttet til hendes forklaring.

Dengang jeg blev slkilt fra mine ungers far, var der heller ingen der fattede hvorfor...de dømte bare mig som den skyldige.
Men var der nogen der spurgte?
Ingen undtagen min kusine og hans gamle faster spurgte, og de fik sandheden og årsagen.
Man kan nemlig miste sin tillid og kærlighed til et andet menneske, og det behøver ikke at ske med store falbelader og skrig og skrål.
Måske var det på tide du tog fat i din søs og fik renset luften og udryddet alle gamle misforståelser, og det kan man kun gøre på én måde, nemlig ved at række hånden frem og tale med vedkommende.

Så måske skulle du overveje en gang til om du nu også har været helt fair over for hende.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke jeres familie eller indbyrdes forhold, men du spurgte om andres mening, og ud fra din forklaring, har jeg så skrevet mit svar og holdning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2010

wamse

Mig med maven skriver:

NO GO!!!!!

Man kan ikke styre sine følelser for andre mennesker, det kan din søster heller ikke. Men men men når det så er sagt, er der laaaangt fra tanke til handling. Og det at "nappe" søskendes kæreste eller flirts er bare på ingen måde OK!!!!

Jeg kan skrive stolpe op og stolpe ned, men du bad "kun" om min holdning! og det er NEJ NEJ NEJ!!! DET MÅ MAN IKKE!

Er helt enig med dig

Anmeld

9. oktober 2010

Diana...

Mig med maven skriver:

Jeg skal ikke kunne sige om min mening ændre sig med alderen. Jeg skal da være den første til at indrømme hvis det sker. Min søster skal være lykkelig! Men det bliver hun ikke med ham!

Åhh det kan man altså aldrig sige, du kan ikke sig at det bliver hun ikke med ham for det ved du ikke. Hvis man finder den RIGTIG så sker der altså bare ting i et forhold bla at man ændre sig til at det nok skal fungere.

Jeg er meget enig med jbk, selvfølgelig ville jeg synes det var mærkeligt og jeg skulle også lige sluge den og have lidt tid til lige at vende det men jeg ville acceptere det hvis gjorde hende lykkelig.

Og her er det altså en x jeg har boet sammen med i 8 år hvor der også var et bonusbarn som jeg elsker meget højt og utroskab fra han sidde i mere eller mindre alle 8 år. MEN vi var forskellige og ville aldrig får det godt sammen, men jeg tror på at når han finder den rigtig så ændre han sig også og hvis det så er min søster jamen så må det være sådan jeg ville ALDRIG stå i vejen for hendes lykke.

Knus Diana

Anmeld

9. oktober 2010

Mig med maven

Diana... skriver:

Åhh det kan man altså aldrig sige, du kan ikke sig at det bliver hun ikke med ham for det ved du ikke. Hvis man finder den RIGTIG så sker der altså bare ting i et forhold bla at man ændre sig til at det nok skal fungere.

Jeg er meget enig med jbk, selvfølgelig ville jeg synes det var mærkeligt og jeg skulle også lige sluge den og have lidt tid til lige at vende det men jeg ville acceptere det hvis gjorde hende lykkelig.

Og her er det altså en x jeg har boet sammen med i 8 år hvor der også var et bonusbarn som jeg elsker meget højt og utroskab fra han sidde i mere eller mindre alle 8 år. MEN vi var forskellige og ville aldrig får det godt sammen, men jeg tror på at når han finder den rigtig så ændre han sig også og hvis det så er min søster jamen så må det være sådan jeg ville ALDRIG stå i vejen for hendes lykke.

Knus Diana

Jeg vil ikke udlevere nogen, men tro mig, jo jeg kan godt sige at hun ikke bliver lykkelig med ham!

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Mig med maven skriver:

Jeg vil ikke udlevere nogen, men tro mig, jo jeg kan godt sige at hun ikke bliver lykkelig med ham!

Men så er der jo en helt anden grund til at hun ikke vil vælge ham...nu er det ikke en enkelt sag der tales om her, men overordnet og helt generalt...men kan godt høre du stadig har en del følelser i klemme omkring din x, det er synd for dig.

Anmeld

9. oktober 2010

Mig med maven

Jbk skriver:

Men så er der jo en helt anden grund til at hun ikke vil vælge ham...nu er det ikke en enkelt sag der tales om her, men overordnet og helt generalt...men kan godt høre du stadig har en del følelser i klemme omkring din x, det er synd for dig.

Smiler, som jeg nævte tidligere har jeg en masse følelser, Had had had had had had... Det er ikke spor synd for mig, det havde det været hvis jeg var blevet. Jeg er mere end lykkelig nu, og kunne ikke ønske mig mere. Jeg ville ALDRIG ALdrig ALDRIG være sammen med ham igen!

Jeg har sovet lidt på det vi talte om i går aftes, og jeg synes det er stort af dig at have en holdning til det her som du har. Men jeg har også slået fast for mg selv at det er et NO GO i min verden. Jeg er blevet opdraget sådan og sådan bliver det ved med at være.

Anmeld

9. oktober 2010

DLM

Jbk skriver:

Jeg ville aldrig stille de mennesker jeg elsker i en situation at de skulle vælge mellem mig og deres kærlighed...jeg vil bare ønske de bliver lykkelige og er det med en jeg har elsket en gang, så fint med mig.

Ja, enige behøver man heldigvis ikke være...tænker lidt om du mener at det er et valg man tager, at blive forelsket i en anden? er det ikke noget man ikke selv styrer?

enig det er jo ens x og man kan jo ikke styre hvem man har følelser for og hvis det gør dem lykkelige jamen så ville jeg være glad på deres vegne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.