Hjemløs-ligeglad eller dårlig smag i munden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg kommer sjældent til "stor"byen, Vejle i den her omkreds.. men når jeg gør og der er en der sælger Hus forbi, så køber jeg den. Gode artikler og vedrørende! Køber to, men tager kun en med.

Jeg syntes det er forfærdeligt hvad jeg har erfaret, at unge efter byturen f.eks i KBH, overfalder de hjemløse i deres soveposer - bare fordi?! mens de forsøger at få en nats søvn ovenpå en lang og hård dag hvor det har gjaldt livet at skaffe til fornødenhederne. Jeg skammes og græmmes!

jeg kan slet ikke ha sådan noget. Kan virkelig sætte mig til at tude bare ved tanken.

de stakkels mennesker.

Dem der gør det sku fandme prøve at bytte sko med den hjemløse. helt ærligt,det stakkels menneske har INTET HJEM. deres liv kan jo nærmest ikke blive værre end det.

der passer ordsproget virkelig "at sparke til den der ligger ned"

Men nu du skriver det,så vil jeg sige det er en generel ting jeg ikke forstår og aldrig kommer til. Hvorfor så mange mennesker gør "ting" ( ikke gode) bare for at gøre dem? Hvorfor!?

Nye busskure bliver sat op=dem ødelægger man

Nye toge blir gjort fine og klar til brug=dem ødelægger man

Ældre mennesker lukker dem ind i deres hjem for at låne tlf=frarøver dem alle deres penge og slår dem måske endda også ned

og sådan kan man blive ved. Jeg kommer aldrig til at fatte det. Hvorfor kan mennesker ikke bare være gode ved hinanden?

Syntes det bliver værre og værre med vold,krig,indbrud,våben osv og det gør mig trist

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Hasselnødden

Miss.Sunshine skriver:

jeg kan slet ikke ha sådan noget. Kan virkelig sætte mig til at tude bare ved tanken.

de stakkels mennesker.

Dem der gør det sku fandme prøve at bytte sko med den hjemløse. helt ærligt,det stakkels menneske har INTET HJEM. deres liv kan jo nærmest ikke blive værre end det.

der passer ordsproget virkelig "at sparke til den der ligger ned"

Men nu du skriver det,så vil jeg sige det er en generel ting jeg ikke forstår og aldrig kommer til. Hvorfor så mange mennesker gør "ting" ( ikke gode) bare for at gøre dem? Hvorfor!?

Nye busskure bliver sat op=dem ødelægger man

Nye toge blir gjort fine og klar til brug=dem ødelægger man

Ældre mennesker lukker dem ind i deres hjem for at låne tlf=frarøver dem alle deres penge og slår dem måske endda også ned

og sådan kan man blive ved. Jeg kommer aldrig til at fatte det. Hvorfor kan mennesker ikke bare være gode ved hinanden?

Syntes det bliver værre og værre med vold,krig,indbrud,våben osv og det gør mig trist

Jeg ved ikke hvad svaret er, men jeg er bekymret for at samfundet opflasker og opforstrer mange på den måde at tænke at penge er vigtigst, og alt hvad der her hører sig til... pædofile/voldsmænd f.eks får kortere straffe end økonomisk kriminalitet. det lader til at vi altid for at skaffe penge et eller andet sted fra vælger at tage fra børnefamilier, de studerende, pensionisterne og dem der i forvejen måske ikke har de stærke ressourcer.. jeg kan tage fejl og er ikke ved at skabe en debat, men jeg er som du altid berørt når jeg hører om andre der ikke opfører sig ordentligt, dog er jeg dog mest oprørt over de der skader vores dyr - uanset slags/race - gamle mennesker fordi de er "nemme" ofre? eller vores allerkæreste børn - unge  voksne. Jeg kan simpelthen ikke fordrage det!

Anmeld

9. oktober 2010

Jibbe

Jeg køber den også altid. Synes faktisk det er en spændende avis for det meste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.