Hjemløs-ligeglad eller dårlig smag i munden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

mortilflere

Jeg lod en spritter komme foran i køen i føtex i går jeg havde en ½ fyldt vogn han en flaske  snaps , jeg måtte spøger ham 3 x før han fattede det var ham jeg spurte om han ikke ville før mig , han sagde jeg troede ik en med børn ville tale til mig ..

Det gjorde mig så ondt  , jeg svarede i mine øjne er alle ens for vi sidder jo alle ned og skider

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

mortilflere skriver:

Jeg lod en spritter komme foran i køen i føtex i går jeg havde en ½ fyldt vogn han en flaske  snaps , jeg måtte spøger ham 3 x før han fattede det var ham jeg spurte om han ikke ville før mig , han sagde jeg troede ik en med børn ville tale til mig ..

Det gjorde mig så ondt  , jeg svarede i mine øjne er alle ens for vi sidder jo alle ned og skider

haha hvilket argument. Hvor var det fint af dig og hvor er det synd han´har mødt så mange der har den holdning at han tror alle er sådan

Anmeld

8. oktober 2010

SHERO

Jeg køber ofte avisen....

Jeg støtter gerne de hjemløse, jeg synes det er så frygteligt, især i vinterhalvåret... Jeg giver for det meste 50 kr for avisen, for så får den hjemløse lidt mere end 8 kr....

Men jo, det er ganske forfærdeligt hvordan folk går fordi uden at se dem i øjnene... det kan man sgu gøre når greenpeace eller falck står og tigger...

Anmeld

8. oktober 2010

Risen

Jeg ville meget gerne støtte og gør det også til tider. Men desværre er mine oplevelser tit at alle pengene bliver brugt på øl i den lokale kiosk og det er ikke det som jeg vil bidrage med. Derfor har jeg det bedre med at støtte andre steder hvor jeg ved hvad pengene går til og har et godt formål. 

Anmeld

8. oktober 2010

dorthemus

mortilflere skriver:

Velbekomme..hahaha

Anmeld

8. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har oplevet en lignede situation en dag jeg gik i gågaden i Viborg. Der gik en hjemløs og solgte Husforbi - han var meget snakkesaglig og virkede enormt rar. Jeg købte selvfølgelig avisen af ham, og bemærkede da jeg var på vej væk, at en ældre dame gik hen til ham - gav ham penge for avisen, og efterfølgende lagde en 20'er i hans hånd, imens hun sagde til ham: "Og dén her skal du have til dig selv!". Synes simpelthen det var så sødt af hende - blev helt rørt. Derudover er der også de mennesker, som nærmerst kigger på sælgeren / den hjemløse, som om de er udyr! - og de skulle fandeme skamme sig, efter min mening!

Anmeld

8. oktober 2010

Lotus86

Jeg støtter dem tit når de kommer igennem toget, og også selvom jeg ved at de fleste af dem bruger pengene på øl, det er jeg ligeglad med, hvis det er det de får det godt af, så fint med mig, men har også nogle givet min madpakke væk hvis jeg ikke har fået den spist, det bliver de lige så glade for

Og til jer af jer der måske gerne vil støtte, men ikke vil støtte deres alkoholforbrug, så kan man i stedet give penge til feks. Kirkens Korshær, de støtter forskellige svage grupper i samfundet, herunder de hjemløse.

Anmeld

8. oktober 2010

Faith

Giver dig helt ret!

Jeg var osse en tur i gågaden den anden dag og mødte en mand som solgte "Hus forbi". Han var osse smilende og hilste på alle mennesker. Jeg købte avisen af ham for 20 kr og gav ham 5 kr ekstra. Ved at de pr avis de sælger selv får 8 kr. Det kan sku godt være de bruger pengene på bajere, men det kan da osse godt være at de rent faktisk køber mad for pengene. Og er det egentlig ikke osse ligegyldigt hvad de bruger pengene på.....

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg har oplevet en lignede situation en dag jeg gik i gågaden i Viborg. Der gik en hjemløs og solgte Husforbi - han var meget snakkesaglig og virkede enormt rar. Jeg købte selvfølgelig avisen af ham, og bemærkede da jeg var på vej væk, at en ældre dame gik hen til ham - gav ham penge for avisen, og efterfølgende lagde en 20'er i hans hånd, imens hun sagde til ham: "Og dén her skal du have til dig selv!". Synes simpelthen det var så sødt af hende - blev helt rørt. Derudover er der også de mennesker, som nærmerst kigger på sælgeren / den hjemløse, som om de er udyr! - og de skulle fandeme skamme sig, efter min mening!

Årh hvor var det dejligt med den ældre dame

Jeg har også haft købt mad til dem og det er de virkelig blevet glade for, så tror da ikke de kun sætter pris på øl ihvertfald.

Da jeg var barn havde vi et fast par vagabonder der kom i sommer halvåret. De kom hver lørdag og så havde min mor smurt en kæmpe madpakke til dem hver,som de satte sig og nød på terassen,og bagefter fik de en kop kaffe og så fyldte hun deres thermokander med kaffe og gav dem en ekstra madpakke med.

Jeg tror de kom fast i en 6-7 år og jeg elskede at snakke med dem. de var simpelthen så venlige og søde begge to

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

npn skriver:

Jeg støtter dem tit når de kommer igennem toget, og også selvom jeg ved at de fleste af dem bruger pengene på øl, det er jeg ligeglad med, hvis det er det de får det godt af, så fint med mig, men har også nogle givet min madpakke væk hvis jeg ikke har fået den spist, det bliver de lige så glade for

Og til jer af jer der måske gerne vil støtte, men ikke vil støtte deres alkoholforbrug, så kan man i stedet give penge til feks. Kirkens Korshær, de støtter forskellige svage grupper i samfundet, herunder de hjemløse.

Hvor er du sød at give dem din madpakke. Hvor er det fedt der findes mennesker som dig ( og alle jer andre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.