Hjemløs-ligeglad eller dårlig smag i munden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.523 visninger
42 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Miss.Sunshine

I dag var jeg ude og handle og der stod en pige og solgte de der "hjemløs avisen" (Hus forbi) og jeg fik det simpelthen så skidt da jeg havde snakket med hende. Jeg kan faktisk ikke slippe hende ( i tankerne)

Hun var SÅ glad og smilende og ønskede ALLE god weekend, OGSÅ dem der bare ignorerede hende 100% Og det slog mig hvor vildt det er. Vi andre kan drøne dybt mugne gennem butikkerne og være skide stressede og føle verden går imod os pga småting,og hun står der og smiler sødt til alle og har ingenting. Engang imellem kunne vi altså lære noget.

Altså er det kun mig der kan blive fuldstændig forarget over folk bare går forbi og ser gennem dem som var de luft?

Kan man i det mindste ikke bare sige"nej tak"?

Og så syntes jeg vi skal tænke mere over hvor privilligerede vi egentlig er.

Og jeg behøver IKKE indlæg om at mange lader som om de er hjemløse bla bla bla, jeg ved godt nogle sikkert ikke har mere pli i livet.

Jeg syntes bare vi skal sende en tanke til dem der faktisk ikke har et hjem,en familie,får mad hver dag og ikke aner hvad det vil sige at ha det så godt som vi har det.

Vi er så pisse heldige.

Knus til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

JustAnotherName

Ja, det kan du have så evig ret i!

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Jeg vil sige det sådan, at jeg siger "Nej, tak" og ikke tænker nærmere over det derefter Der er mange udsatte grupper i samfundet, og jeg kan ikke tillade mig at få dem alle ind onder huden. Som dig røres jeg også af og til af en personlighed, som går mig i blodet, men jeg fortrænger det hurtigt igen.

Ja, vi er heldige og godt stillet... 

Anmeld

8. oktober 2010

A&F

Jamen det er rigtigt

Anmeld

8. oktober 2010

louise8723

Miss.Sunshine skriver:

I dag var jeg ude og handle og der stod en pige og solgte de der "hjemløs avisen" (Hus forbi) og jeg fik det simpelthen så skidt da jeg havde snakket med hende. Jeg kan faktisk ikke slippe hende ( i tankerne)

Hun var SÅ glad og smilende og ønskede ALLE god weekend, OGSÅ dem der bare ignorerede hende 100% Og det slog mig hvor vildt det er. Vi andre kan drøne dybt mugne gennem butikkerne og være skide stressede og føle verden går imod os pga småting,og hun står der og smiler sødt til alle og har ingenting. Engang imellem kunne vi altså lære noget.

Altså er det kun mig der kan blive fuldstændig forarget over folk bare går forbi og ser gennem dem som var de luft?

Kan man i det mindste ikke bare sige"nej tak"?

Og så syntes jeg vi skal tænke mere over hvor privilligerede vi egentlig er.

Og jeg behøver IKKE indlæg om at mange lader som om de er hjemløse bla bla bla, jeg ved godt nogle sikkert ikke har mere pli i livet.

Jeg syntes bare vi skal sende en tanke til dem der faktisk ikke har et hjem,en familie,får mad hver dag og ikke aner hvad det vil sige at ha det så godt som vi har det.

Vi er så pisse heldige.

Knus til jer

Hmm jeg har det sådan lidt..

Alle i danmark kan få hjælp af kommunen til at få en bolig

Desuden tjener fleste af dem et okay beløb på Hus forbi, min kæreste faldte engang i snak med en i toget der sagde at han sagtens kunne tjene 1500kr på en dag..

Så nej.. jeg stopper egentlig ikke op en ekstra gang og tænker at det er synd for dem. men siger da nej tak, som jeg nu også ville gøre ved alm ikke-hjemløse som tilbyder mig noget jeg ikke er interesseret i

Anmeld

8. oktober 2010

otlitrom

Ja, vi skal se os omkring og tage ved lære af de mennesker vi møder på vores vej. Bums som bankdirektør. Vi er alle mennesker!

Men ofte er vores åbne sind og modtagelighed godt gemt under kontoudtog, indkøb og aftaler. Nogle gange ville det være godt at stoppe op, løfte hovedet og se sig omkring!

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

kitty skriver:

Ja, vi skal se os omkring og tage ved lære af de mennesker vi møder på vores vej. Bums som bankdirektør. Vi er alle mennesker!

Men ofte er vores åbne sind og modtagelighed godt gemt under kontoudtog, indkøb og aftaler. Nogle gange ville det være godt at stoppe op, løfte hovedet og se sig omkring!

Hvorfor kan du altid skrive det bedre end mig

Anmeld

8. oktober 2010

otlitrom

Miss.Sunshine skriver:

Hvorfor kan du altid skrive det bedre end mig

Anmeld

8. oktober 2010

Muffinmus

Jamen jeg køber den tit, både fordi jeg faktisk synes de så gør noget andet end bare at tigge, og så fordi der faktisk står lidt spændende i engang i mellem:-)

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

MariaE skriver:

Jamen jeg køber den tit, både fordi jeg faktisk synes de så gør noget andet end bare at tigge, og så fordi der faktisk står lidt spændende i engang i mellem:-)

ja jeg vil da også gerne tilføje at jeg selvfølgelig købte avisen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.