Hjemløs-ligeglad eller dårlig smag i munden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Hasselnødden

SussieThyssen skriver:

Altid godt engang imellem at blive tvunget til at stoppe op og se hvor godt man selv har det i forhold til så mange andre.
I mine helt unge år, arbejdede jeg som frivillig i Nikolaj-tjenesten i KBH. Der mødte man mange af de skæve eksistenser og folk i fortvivlet nød. Der var mange dybe hjertesuk og små tårer i øjenkrogen, men der var også mange store smil og latter.

Jo, hvis vi alle blot engang imellem ville tage os tiden til at tænke en ekstra gang over verden og livet, så ville vi selv blive rigere mennesker.
Tak for påmindelsen!

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Miss-Sunshine: Sikke en smuk fortælling og hils din mor og sig at ihvertfald een er blevet rørt af hendes handling! Sikke et dejligt hjerte din mor har, og sikke en skøn rollemodel at have! Jeg sidder helt og ønsker at der kommer vagabonder forbi hos os, så jeg kan gøre det samme - Pay it forward, på en måde

Dejligt andre syntes om det hun gjorde.

Jeg skal nok hilse hende kan du tro.

Jeg glemmer aldrig de to. De var simpelthen så søde og ydmyge!

jamen de vidste jo aldrig hvordan de skulle sige nok tak og de forstod nok aldrig at deres glæde var mere end rigeligt

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

SussieThyssen skriver:

Altid godt engang imellem at blive tvunget til at stoppe op og se hvor godt man selv har det i forhold til så mange andre.
I mine helt unge år, arbejdede jeg som frivillig i Nikolaj-tjenesten i KBH. Der mødte man mange af de skæve eksistenser og folk i fortvivlet nød. Der var mange dybe hjertesuk og små tårer i øjenkrogen, men der var også mange store smil og latter.

Jo, hvis vi alle blot engang imellem ville tage os tiden til at tænke en ekstra gang over verden og livet, så ville vi selv blive rigere mennesker.
Tak for påmindelsen!

Kærligst
Sussie

selvtak.

Jeg syntes det er rigtig sundt at tænke over hvor heldig man egentlig er. For det er vi jo. Der er så mange grumme skæbner her i verden og man kan ikke redde alle. Men at føle man har gjort en lille forskel,det varmer indeni-hos en selv.

ihverfald hos mig

kæmpe knus til jer alle

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg vil give dig ret! Super godt formuleret, lige mine ord! God tråd!

Men det siger jo desværre mere om dem end om os, der faktisk mener at andre mennesker uanset omstændighed bør behandles, som vi selv ønsker at blive behandlet! Samfundet har desværre opflasket/opforstret selvcentrerede uopdragne egoister, som kun kan se sin egen næse og hvad end der kommer i vejen, skal det bare tromles.

De skulle prøve at være i deres sko - hvem ved? Der kan ske mange uforudsigelige ting i ens liv. Karma is a .... !

Vi er helt enige!

Og som du skriver-hvem ved?

egentlig ved vi ikke en pind og noget.

Det kan ligeså godt være os selv der traver på landevejen en dag,man har ingen garanti for noget.

Men én ting er sikkert,så står min dør helt sikkert åben og jeg smørrer også gerne en madpakke

Anmeld

8. oktober 2010

ekzunz

Ikke at det på nogen måde er relevant, men jeg kom sådan til at tænke på at da jeg var omkring de 19-20 år fik jeg et sommerferiejob hvor jeg tastede konkurrencekuponer hos Q8. Da stødte jeg for første gang på noget der hed Poste Restante. Jeg spurgte de andre hvad det betød og de forklarede at de var hvis man ikke havde noget sted at bo. Jeg var målløs!!! Jeg havde aldrig hørt om at der var nogen der ikke havde et sted at bo, det kunne jeg slet ikke begribe og da de så også begyndte at fortælle om at de boede i lejligheder i byen uden bad og toilet, blev jeg jo endnu mere overrasket....

1-2 år senere boede jeg på Amager, der så man ligesom det hele og jeg var færdig med at være naiv og blåøjet.

Der var iøvrigt dengang en usædvanlig grov hjemløs som holdt til uden foran kirken på Amagerbrogade, og han fortalte altid historier om at han havde gået fra Amager til Østerbrogade og var så tørstig....bare synd at vi af og til kørte i bus med ham....men han fik jo lidt mønter alligevel..

Anmeld

8. oktober 2010

Hasselnødden

Miss.Sunshine skriver:

Vi er helt enige!

Og som du skriver-hvem ved?

egentlig ved vi ikke en pind og noget.

Det kan ligeså godt være os selv der traver på landevejen en dag,man har ingen garanti for noget.

Men én ting er sikkert,så står min dør helt sikkert åben og jeg smørrer også gerne en madpakke

! Samme her  

Anmeld

8. oktober 2010

Manakauapo

Det mindste man kan gøre er virkelig at sige nej tak. Det at de står der, er altså i bedste mening!

Jeg syntes virkelig folk er uhøflige! Det gælder også, som når jeg fx. er på gaden med VU for at dele æbler, flyers og balloner ud! Folk går bare forbi og ignorerer os, eller også får vi verdens største skideballe af dem, fordi vi spurgte! Vi spørger dem af god mening, og derfor mener jeg godt, de kan vise os den respekt, enten at smile tilbage eller sige nej tak!

Eller når man spørger et lille barn, om han/hun vil have en ballon, hvor han/hun takker ja tak, og er ved at tage tingen, hvor forældreren så mumler noget surt, og slæber væk med et hylende barn! Helt ærligt! Det er jo bare en ballon! Hvis du endelig er så meget imod den, kan du sprænge den med din cigaret, når du kommer rundt om hjørnet, og sige at en måge fløj ind i den! Det kan ungerne faktisk også forstå! De forstår ikke hvorfor de ikke må få det æble eller den ballon, når nu mor eller far efter et par minutter, slæber ungen med ind i nærmeste supermarked, for at købe et æble, eller en ballon til ungen!

Altså selvfølgelig er der også mennesker, der stopper op og får en lille god sladder, og hvor børnene får en ballon eller et æble!

Helt personligt, når jeg ser en der står og sælger Hus Forbi, stopper jeg enten og snakker lidt med vedkommende, eller også sender jeg et smil, for at signalere at jeg syntes det er iorden vedkommende er der! Man mister altså lidt gejsten ved at stå der i flere timer, for at blive smældt huden fuld, at mennesker der har meget svært, ved at vise lidt venlighed! Husk nu! Smil og venlighed koster ingenting!

Hilsen Tine, som man ofte kan se på gaden i Odense, iført blå jakke og kurv på armen!

Anmeld

8. oktober 2010

Hasselnødden

Miss.Sunshine skriver:

Dejligt andre syntes om det hun gjorde.

Jeg skal nok hilse hende kan du tro.

Jeg glemmer aldrig de to. De var simpelthen så søde og ydmyge!

jamen de vidste jo aldrig hvordan de skulle sige nok tak og de forstod nok aldrig at deres glæde var mere end rigeligt

Jeg husker en hjemløs fra Aarhus, da jeg boede deroppe. Han bad om nogen penge og en cigaret - og det endte med at vi stod og snakkede i et par timer hvor til sidst han gav mig et stort og varmt knus og havde tårer i øjnene over at jeg havde givet mig tid til at snakke.. han berigede mit liv - og han var en af dem med madrester i skægget, snot i næsen men et varmt og kærligt blik i øjnene. Nej jeg glemmer ham aldrig!  

Det minder mig om den sang " Don't judge a book by it's cover!" - det er mange år siden den kom ud, men teksten er bare så sigende.  

"Frygt ikke den hjemløse, men ham der arbejder fra 9-16, det er ham der  kigger ind af dit vindue om natten!" - groft oversat

Anmeld

8. oktober 2010

mor-til-vanessa

det mindste man kan gøre er at sige nej tak, som også en anden skriver.

nu er jeg egentlig ikke stødt på nogen her i horsens som sælger hus forbi, men da jeg boede i kbh gjorde jeg og har også købt den.

jeg synes generalt bare at mennesker som har mindre end "normalt" er mere livsglade og imødekommende end os andre.

prøv f.eks at gå hen af gaden en morgen og sig godmorgen til dem du møder og se så hvor mange der svarer dig god morgen igen. ikke særlig mange de fleste kigger bare mærkeligt. sådan synes jeg generalt vi danskere er. for travlt til at svare andre mennesker også selvom de er helt "normale" så kan da kun forestille mig hvordan en hjemløs må have det. derfor får de altid et smil fra mig når jeg ser dem

Anmeld

8. oktober 2010

Hasselnødden

Jeg kommer sjældent til "stor"byen, Vejle i den her omkreds.. men når jeg gør og der er en der sælger Hus forbi, så køber jeg den. Gode artikler og vedrørende! Køber to, men tager kun en med.

Jeg syntes det er forfærdeligt hvad jeg har erfaret, at unge efter byturen f.eks i KBH, overfalder de hjemløse i deres soveposer - bare fordi?! mens de forsøger at få en nats søvn ovenpå en lang og hård dag hvor det har gjaldt livet at skaffe til fornødenhederne. Jeg skammes og græmmes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.