Det mindste man kan gøre er virkelig at sige nej tak. Det at de står der, er altså i bedste mening!
Jeg syntes virkelig folk er uhøflige! Det gælder også, som når jeg fx. er på gaden med VU for at dele æbler, flyers og balloner ud! Folk går bare forbi og ignorerer os, eller også får vi verdens største skideballe af dem, fordi vi spurgte! Vi spørger dem af god mening, og derfor mener jeg godt, de kan vise os den respekt, enten at smile tilbage eller sige nej tak!
Eller når man spørger et lille barn, om han/hun vil have en ballon, hvor han/hun takker ja tak, og er ved at tage tingen, hvor forældreren så mumler noget surt, og slæber væk med et hylende barn! Helt ærligt! Det er jo bare en ballon! Hvis du endelig er så meget imod den, kan du sprænge den med din cigaret, når du kommer rundt om hjørnet, og sige at en måge fløj ind i den! Det kan ungerne faktisk også forstå! De forstår ikke hvorfor de ikke må få det æble eller den ballon, når nu mor eller far efter et par minutter, slæber ungen med ind i nærmeste supermarked, for at købe et æble, eller en ballon til ungen!
Altså selvfølgelig er der også mennesker, der stopper op og får en lille god sladder, og hvor børnene får en ballon eller et æble!
Helt personligt, når jeg ser en der står og sælger Hus Forbi, stopper jeg enten og snakker lidt med vedkommende, eller også sender jeg et smil, for at signalere at jeg syntes det er iorden vedkommende er der! Man mister altså lidt gejsten ved at stå der i flere timer, for at blive smældt huden fuld, at mennesker der har meget svært, ved at vise lidt venlighed! Husk nu! Smil og venlighed koster ingenting!
Hilsen Tine, som man ofte kan se på gaden i Odense, iført blå jakke og kurv på armen!