DK skriver:
Er jeg den eneste der er ved at kaste op over den nye tv reklame fra Bilka? Den hvor der står en flok kvinder foran et tv og venter i overmåde spænding på hvad en cola eller lign. er sat ned til? Og når de så får prisen jubler de som om det er det bedste der er sket i deres liv?
Altså bare selve den måde at "vi" kvinder bliver udstillet på, altså som om en reklame fra Bilka med billig cola kan give os åndenød af spænding, det er simpelthen bare SÅ provokerende og jeg HADER den reklame!
Knus Ditte, der IKKE kan identificere sig med reklamen og NÆGTER at handle i Bilka pt!!
Jeg er 100% enig!
Jeg har speciale i medier og ligestilling, og det gør sgu noget ved vores kultur, at vi bliver bombarderet med den slagt lo*t konstant.
Tror dog, at reklamefolkene bag den aktuelle reklame vil hævde, at den er ment med glimt i øjet osv. Men det er jo den konstante undskyldning, når kvinder (og andre) udstilles på nedgørende vis.
Så klogt af dig at boykotte Bilka. Godt med lidt civil action!
(Selvom det givetvis ikke nytter et hak! Men det kan jo give en bedre smag i munden!)
- Du skal ha' et kram fordi du bemærker og reagerer på endnu et hjernedødt medieindslag! Godt med nogle kritiske briller derude bag skærmene (og tænk sig engang, så endda på en idéforladt husmor uden anden end indkøb og bleskift på den lystavle, hvor de fleste sikringer vel er sprunget
Sådan må det jo forholde sig med os gæs !).
Anmeld