Totalt diskriminerende og dum Bilka reklame!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg synes personligt at den er meget morsom. Den kan ihvert fald ikke få mit pis i kog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

<3

DK skriver:

Er jeg den eneste der er ved at kaste op over den nye tv reklame fra Bilka? Den hvor der står en flok kvinder foran et tv og venter i overmåde spænding på hvad en cola eller lign. er sat ned til? Og når de så får prisen jubler de som om det er det bedste der er sket i deres liv?

Altså bare selve den måde at "vi" kvinder bliver udstillet på, altså som om en reklame fra Bilka med billig cola kan give os åndenød af spænding, det er simpelthen bare SÅ provokerende og jeg HADER den reklame!

Knus Ditte, der IKKE kan identificere sig med reklamen og NÆGTER at handle i Bilka pt!!

Jeg er holdt op med at se reklamer netop fordi de er så fordummende! Jeg har ikke set den pågældende reklame så kan ikke udtale mig om den - tilgengæld er jeg ikke irriteret!

Anmeld

8. oktober 2010

Maja88

Heise skriver:

øh, hvad er der galt med tyskere???

der er skam ingenting i vejen med tyskere- min svigerinde er tysk, men jeg er bare træt af at folk tror, sønderjylland slet ikke hører til Danmark.

Anmeld

8. oktober 2010

Frk. Himmelblå

DK skriver:

Er jeg den eneste der er ved at kaste op over den nye tv reklame fra Bilka? Den hvor der står en flok kvinder foran et tv og venter i overmåde spænding på hvad en cola eller lign. er sat ned til? Og når de så får prisen jubler de som om det er det bedste der er sket i deres liv?

Altså bare selve den måde at "vi" kvinder bliver udstillet på, altså som om en reklame fra Bilka med billig cola kan give os åndenød af spænding, det er simpelthen bare SÅ provokerende og jeg HADER den reklame!

Knus Ditte, der IKKE kan identificere sig med reklamen og NÆGTER at handle i Bilka pt!!

Jeg er 100% enig!

Jeg har speciale i medier og ligestilling, og det gør sgu noget ved vores kultur, at vi bliver bombarderet med den slagt lo*t konstant. 

Tror dog, at reklamefolkene bag den aktuelle reklame vil hævde, at den er ment med glimt i øjet osv. Men det er jo den konstante undskyldning, når kvinder (og andre) udstilles på nedgørende vis.

Så klogt af dig at boykotte Bilka. Godt med lidt civil action!

(Selvom det givetvis ikke nytter et hak! Men det kan jo give en bedre smag i munden!) 

- Du skal ha' et kram fordi du bemærker og reagerer på endnu et hjernedødt medieindslag! Godt med nogle kritiske briller derude bag skærmene (og tænk sig engang, så endda på en idéforladt husmor uden anden end indkøb og bleskift på den lystavle, hvor de fleste sikringer vel er sprunget  Sådan må det jo forholde sig med os gæs !).

Anmeld

8. oktober 2010

SiLiMiMa

Maja88 skriver:

der er skam ingenting i vejen med tyskere- min svigerinde er tysk, men jeg er bare træt af at folk tror, sønderjylland slet ikke hører til Danmark.

NÅÅÅÅ på DEN måde

jamen så har du da helt ret!!

heise

Anmeld

8. oktober 2010

MariaJ

Jeg er faktisk lidt chokeret over at så mange synes den type reklame er helt i orden . Selvironi er godt, ja, men det kræver da at der er et gran af sandhed i emnet, ellers har det da ikke noget med selvironi at gøre. 

Anmeld

8. oktober 2010

DK

Jeg er faktisk også lidt i chok over at så mange er ligeglade! Jeg tænkte faktisk da jeg oprettede emnet at det sikkert ville være lidt dødt fordi alle nok ville være enige med mig i at den reklame bare er så nedværdigende overfor os kvinder.

Men men, så er jeg da blevet så meget klogere

Jeg er normalt ikke sippet synes jeg, men jeg har bare så store problemer med at se ironien i den reklame, og den er bare så ... ØV! Når Kirstine på 6 år sidder og spørger hvorfor de bliver så glade, så har jeg bare SÅÅÅ svært ved at forklare hvad den reklame går ud på, uden at det bliver på en kvindenedgørende måde! jeg har ikke lyst til at hun skal sidde med "åbent og ungt påvirkeligt" sind og lære at vi kvinder bare "har" at blive/bliver lykkelige og tilfredsstillede i så stor grad over noget så trivielt som dagligvareindkøb!

Men jeg er da glad for at der var et par stykker som ligesom jeg selv bare tager totalt afstand til den.

Og forresten: Tak for dejlig debat uden mudderkastning. Hvor er i gode!!

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

SeptemberBaby skriver:

Jeg er 100% enig!

Jeg har speciale i medier og ligestilling, og det gør sgu noget ved vores kultur, at vi bliver bombarderet med den slagt lo*t konstant. 

Tror dog, at reklamefolkene bag den aktuelle reklame vil hævde, at den er ment med glimt i øjet osv. Men det er jo den konstante undskyldning, når kvinder (og andre) udstilles på nedgørende vis.

Så klogt af dig at boykotte Bilka. Godt med lidt civil action!

(Selvom det givetvis ikke nytter et hak! Men det kan jo give en bedre smag i munden!) 

- Du skal ha' et kram fordi du bemærker og reagerer på endnu et hjernedødt medieindslag! Godt med nogle kritiske briller derude bag skærmene (og tænk sig engang, så endda på en idéforladt husmor uden anden end indkøb og bleskift på den lystavle, hvor de fleste sikringer vel er sprunget  Sådan må det jo forholde sig med os gæs !).

Ha ha ha, meget rammende

Anmeld

8. oktober 2010

Moar'en

TbCp skriver:

Jeg har ikke set den.... zapper som regel væk når der er reklamer

Men må indrømme at sådan nogle ting slet ikke kan pisse mig af...
Der var også en eller anden reklame engang, noget med fynboer (som jeg selv er)... kan dælme ikke huske hvad den gik ud på... men der var i hvertfald riiiigtig mange fynboer der blev mopsede over den... lidt skørt.. det ER jo bare reklamer

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.