Totalt diskriminerende og dum Bilka reklame!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.445 visninger
48 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

DK

Er jeg den eneste der er ved at kaste op over den nye tv reklame fra Bilka? Den hvor der står en flok kvinder foran et tv og venter i overmåde spænding på hvad en cola eller lign. er sat ned til? Og når de så får prisen jubler de som om det er det bedste der er sket i deres liv?

Altså bare selve den måde at "vi" kvinder bliver udstillet på, altså som om en reklame fra Bilka med billig cola kan give os åndenød af spænding, det er simpelthen bare SÅ provokerende og jeg HADER den reklame!

Knus Ditte, der IKKE kan identificere sig med reklamen og NÆGTER at handle i Bilka pt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

TbCp

Jeg har ikke set den.... zapper som regel væk når der er reklamer

Men må indrømme at sådan nogle ting slet ikke kan pisse mig af...
Der var også en eller anden reklame engang, noget med fynboer (som jeg selv er)... kan dælme ikke huske hvad den gik ud på... men der var i hvertfald riiiigtig mange fynboer der blev mopsede over den... lidt skørt.. det ER jo bare reklamer

Anmeld

7. oktober 2010

bagger26

Hehe jeg syntes den er sjov nok, den kan i hvert fald ikke pisse mig af, tager ikke reklamer så højtideligt..

Det er sådan jeg står hver weekend og venter på reklamerne, og når de så dukker op bryder jeg ud i jubel "jaaaa reklamer" hihi..

Anmeld

7. oktober 2010

SoffiLine

TbCp skriver:

Der var også en eller anden reklame engang, noget med fynboer (som jeg selv er)... kan dælme ikke huske hvad den gik ud på... men der var i hvertfald riiiigtig mange fynboer der blev mopsede over den... lidt skørt.. det ER jo bare reklamer

enig.

Anmeld

7. oktober 2010

Muffinmus

He, har sgu ikke lgie set den...men er sikker på den ikke forarger mig, blot tror jeg det er en mand der har lavet den, det viser bare hvor lidt mænd kender kvinder:-)

Meee, min madn var i bilak i går og det første han sagde da han kom ind af døren var:

"hold kæft folk de køber meget sodavand...det er da helt åndsvagt så meget de propper i deres vigne. hvis de skal drikke alt det bliver de da godt nok tykke!!!"

Så måske har den reklame lidt på sig, bare ikke helt på den måde.

Anmeld

7. oktober 2010

Meliora

DK skriver:

Er jeg den eneste der er ved at kaste op over den nye tv reklame fra Bilka? Den hvor der står en flok kvinder foran et tv og venter i overmåde spænding på hvad en cola eller lign. er sat ned til? Og når de så får prisen jubler de som om det er det bedste der er sket i deres liv?

Altså bare selve den måde at "vi" kvinder bliver udstillet på, altså som om en reklame fra Bilka med billig cola kan give os åndenød af spænding, det er simpelthen bare SÅ provokerende og jeg HADER den reklame!

Knus Ditte, der IKKE kan identificere sig med reklamen og NÆGTER at handle i Bilka pt!!

jeg så den, og tænkte ja det er jo tydeligt at se at den er lavet af mænd. SÅ fordomsfuld og gammeldags.

Mpske Bilka skulle ansætte andet og dygtigere bureau til at lave deres kampagner.

Anmeld

7. oktober 2010

klmf

TbCp skriver:

Jeg er fynbo og syntes den var SÅ sjov... Ham der tågehornet i midten - bum bum bum- ahrmen det er da humor Fatter ikke folk kan blive hidset op over sådan noget, medmindre det er racistisk eller opfordrer til noget ulovligt. Hvor er selvironien blevet af? Det er da sjovt at kunne grine af sig selv så er man også lidt mere rummelig over for andre.

Anmeld

7. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
lotchen skriver:

Jeg er fynbo og syntes den var SÅ sjov... Ham der tågehornet i midten - bum bum bum- ahrmen det er da humor Fatter ikke folk kan blive hidset op over sådan noget, medmindre det er racistisk eller opfordrer til noget ulovligt. Hvor er selvironien blevet af? Det er da sjovt at kunne grine af sig selv så er man også lidt mere rummelig over for andre.

Selvironi - det var liiiiige det ord jeg ledte efter

Ved jeg ved ikke om jeg har set den. Reklamer er bare et træls fænomen i fjernsynet jeg alligevel glemmer ret hurtigt igen.

Og ja man skal kunne tage sådan noget med selvironi - det er en reklame.

Anmeld

7. oktober 2010

morethanperfect

Jeg har nu ikke noget i mod den reklame .. Der findes så mange latterlige reklamer .. Gider ikke bruge min tid på at se dem

Anmeld

7. oktober 2010

Maja88

Jeg kan nu godt følge dig i det med reklamer. Nu har jeg godt nok ikke set den pågældene reklame, men Fleggaard reklamerne. UUUUUUHH de sætter mit pis i kog- undskyld sproget.

Men nu er jeg fra Padborg og er mange gange i mit liv seriøst blevet spurgt om jeg så er tysker. for Padborg ligger da i Tyskland ik???

NEJ padborg ligger i DANMARK, men kan da godt forstå folk tror det er tyskland, når man laver en dobbeltbudskab reklame som det jo er med: Det er lige over grænsen. og så viser de gudhjælpende butikken i padborg- hvor man ikke kan handle slik og sodavand.

I starten var jeg ligeglad, for budskabet i den reklame var at det var at gå lige over grænsen med billige priser, men flere og flere spørger om jeg er tysk på grund af den reklame. så nu er jeg ikke ligeglad mere.

UNDKSKYLD mit sure opstød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.