Skal samfundet bestemme over dig og dit liv???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

MariaJ

"Småbørnsuniversitetet" - bare udtrykket! Kunne du forestille dig hvad sådan en blandet landhandel skulle gå ud på!!!???

Det kan da godt være han har en sympatisk grundtanke, men der er godt nok andre der er kommet med bedre bud på hvordan den kan realiseres gennem tiderne, fx idéen om borgerløn... Nej, nej, han er da helt ude og sejle... Det der "tilbage til naturen" kan jeg slet ikke arbejde med....

Nej, "tilbage til naturen" som udtryk er jo også i det hele taget noget vrøvl. Det er der jo i virkeligheden ingen der vil.

Hvorfor skal vi lige præcis tilbage til naturen på børnepasningsområdet, hvis ingen vil tilbage til naturen på kost, bolig eller sundhedsområdet? Velkommen til en verden uden elektricitet og fjernvarme, antibiotika eller regntøj og goddag til massiv spædbørnsdødelighed og fødsler på jordgulv i en klippehule . 

...og så ville jeg i øvrigt betakke mig for at skulle gå på småbørnsuniversitetet. Jeg ville nok prøve at finde så mange anledninger som muligt til at pjække, og derefter krydse af for "ja" i tråden på baby.dk om, hvorvidt man pjækker fra "arbejde".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Giraffen

Rosa skriver:

Nu bliver jeg muligvis misforstået, men jeg mener hvad jeg skriver: Ja - jeg synes at samfundet ejer det professionelle af mig og har ret til min arbejdskraft når jeg har fået en uddannelse. Men med samfundet mener jeg ikke Christiansborg - jeg mener jer - alle jer andre som betaler jeres skat og dermed sikrer at jeg kan få min uddannelse, både folkeskolen, studenterhuen og nu en lang universitetsuddannelse. Jeg er taknemlig for at I andre er med til at betale for det og jeg glæder mig selvfølgelig til at komme ud og begynde at give tilbage.

Jeg vil HELLERE END GERNE være med til at betale for jeres ungers institutioner, fritidstilbud, uddannelser, jeres (bedste)forældre på plejehjem, jeres læger og hospitaler, kontanthjælp, veje m.m. for det er det vi gør her i Danmark og jeg er stolt over at vi i Danmark får det til at fungere så flot som vi gør. Man kan ALTID fokusere på de områder hvor der er dumme smuthuller, og de mennesker der udnytter dem - men det er så få idioter vi snakker om, og der er så mange grunde til at folk ikke kan overskue andet end at nasse - MEN jeg nægter at lade dem ødelægge det for alle jer andre som betaler deres skat og bidrager til fællesskabet - OGSÅ selvom nogle af jer måske bliver "dyrere i vedligeholdelse" end jeg selv og min familie er. We're all in this together!

Vi er ikke allesammen født ind i overskudsfamilier i et lækkert kvarter, og det er ikke alle som er født med styrke og ressourcer til at kæmpe sig op fra bunden. Lige vilkår for alle er en myte!!! Enhver er ikke sin egen lykkes smed, for hvis det var sandt så ville vi da alle sammen smede os en sund psyke, et godt helbred og en flot økonomi!

Sindssygt velfomuleret og lige sådan jeg også har det!

Selvom jeg kan vridde mig af bitterhed, når min veninde får 9000 i kontanthjælp og jeg ved at ligge vandret hele måneden kan få skrebat 8000 sammen i SU og studiejob... (sidespor - men der kan diskuteres hvordan midlerne fordeles) Men alt i alt er jeg taknemmelig og jeg er sikker på at det med at læse,komme til lægen osv "gratis" langsomt forsvinder ud af systemet, så det er med at sætte pris på det så længe det varer

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Jeg er slet ikke uenig i det du skriver her.

Jeg mener at alle bør have et frit valg om, hvordan de leve deres liv. Jeg har fra starten af denne debat givet udtryk for at jeg overhovedet ikke synes der er noget i vejen med at de kvinder, der har lyst kan gå hjemme med deres børn.

Men, jeg mener man burde sikre de hjemmearbejdende økonomisk (fx via en borgerløn med pensionsopsparing, som jeg også tidligere har bakket op om i denne debat), og jeg mener at man skal bevare og forbedre kvinders mulighed for at være på arbejdsmarkedet og være forældre samtidig (vha gode orlovsordninger og gode og økonomisk tilgængelige pasningsmuligheder). Jeg mener også at det må være enhver families frie valg, hvordan omsorgen for børnene og familiens øvrige pligter skal fordeles mellem mor og far, og jeg er derfor dybt imod alle forsøg på at skubbe hele orloven/fraværet fra arbejdsmarkedet over på mødrene.  

Jeg tror det er godt for børnene at være hjemme længe, men tror på den anden side ikke de tager ubodelig skade af at være i institution. Jeg har ikke lyst til at være hjemmegående, men, jeg har ikke travlt med at få vores datter i institution. Takket være fleksible orlovsordninger og lidt på kistebunden, der gør at vi kan spæde til selv, regner vi ikke med hun skal i passes ude før hun nærmer sig halvandet år. Vi har begge fleksible arbejdstider, og jeg håber det skal høre til sjældenhederne, at hun skal sidde otte timer i institution.

Jamen, så tror jeg da vi er enige, meget enige faktisk!!!

I min drømme verden have vi bedre institioner med meget bedre normeringer OG mulighed for at gå hjemme heltid eller deltid, hvor der så var et netværk af andre hjemmegående ens børn kunne mødes med regelmæssigt og danne legerelationer til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.