Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Corn

Bayze skriver:

Nåhr, 15 måneder og 7,5 kg - sikke en lille fis. Til gengæld er hun übernuttet - sagde sundhedsplejersken noget om det?

Det er vildt sådan en forskel der er - min præmiebasse er 5½ måned og vejer 10 kg og han er ikke engang sådan vildt buttet, som nogle babyer er. han har heller ikke fulgt kurven, men sprang den meget tidligt. Det er der nu ikke nogen der har gjort noget problem ud af

Nu er det jo barn nr. tre, og han følger mellemstemands (min Antons) vægtkurve, og er derfor en ordentlig basse. Men da SP så at han tog på som han altså gjorde, så var det et problem for: vi er jo meget obs på overvægt.... Han var 3 uger gammel...

Så hun synes klart at jeg skulle få ham til at bruge sut, for at han ikke spiste så meget.

Men nu kender jeg hende også fra mit arbejde, så jeg ved at hun skal tages med et gran salt.

Kigger man på mine børns far ser du en gut der er monster bred over skuldrene, er omkring 185 cm høj, og uden at være fed, og uden at træne, er meget stor og vejer omkring 120 kg, så skulle det da være mærkeligt om jeg fik børn der var 160 høje og som kunne sove i sugerør

Men jeg synes det er synd, at sp har den magt de har. De kommer ud til nybagte forældre, som kan være usikre og famlende, og så kan de skræmme dem yderligere.

Det kræver faktisk en del overskud, at få besøg af SP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Margorie

Den første sp jeg havde lyttede jeg MEGET til. Hun var så sød og ikke spor gammeldags, jeg var lige fyldt 18 år da vi fik vores første barn og hun kom med meget ros og gode råd og fik mig til at føle mig meget mere sikker på mig selv.. Også fordi hun var god til at understrege- 'du er moren- du ved altså bedst! bare brug din mave fornemmelse' Men så fik vi en anden da hun gik på barsel, og hun var rimelig mærkelig for at sige det mildt Hun ringede med en klokke foran hovedet på vores lillepige som så hellere ville sove, og vi fik besked om at vores barn nok var døv.. Yiiir rigth eller også er hun træt fordi hun lige har spist dame Og såmænd om vores datter IKKE er spor døv..

Anmeld

10. oktober 2010

SHERO

Jeg bruger ikke særlig meget min SP, andet end til vejning mv. Har 2 SP'er i min mødregruppe der kender min søn bedre og dem lytter jeg rigtig meget til... Jeg er ret forundret over hvor stor forskel der er på de råd SP giver, min veninde fik afvide af hendes SP af hendes datter hun måtte spise hirsegrød de første 2-3 mdr, ingen frugt, grønt, ikke engang svesker måtte hun få. Og hun mente hun var bagud med hendes udvikling fordi hun ikke kunne ligge på maven med strækte arme da hun var 4 mdr... Hvilket iflg min SP var meget normalt de ikke kunne før de var 6 mdr...

Synes det er ret så utroligt, og gør bare en førstegangsmor endnu mere usikker, når hun kan læse det modsatte alle andre steder..

Men altså bare man bruger sin sunde fornuft og sortere i rådene som man selv mener kan det jo, ikke gå helt galt...

Anmeld

10. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Nu er det jo barn nr. tre, og han følger mellemstemands (min Antons) vægtkurve, og er derfor en ordentlig basse. Men da SP så at han tog på som han altså gjorde, så var det et problem for: vi er jo meget obs på overvægt.... Han var 3 uger gammel...

Så hun synes klart at jeg skulle få ham til at bruge sut, for at han ikke spiste så meget.

Men nu kender jeg hende også fra mit arbejde, så jeg ved at hun skal tages med et gran salt.

Kigger man på mine børns far ser du en gut der er monster bred over skuldrene, er omkring 185 cm høj, og uden at være fed, og uden at træne, er meget stor og vejer omkring 120 kg, så skulle det da være mærkeligt om jeg fik børn der var 160 høje og som kunne sove i sugerør

Men jeg synes det er synd, at sp har den magt de har. De kommer ud til nybagte forældre, som kan være usikre og famlende, og så kan de skræmme dem yderligere.

Det kræver faktisk en del overskud, at få besøg af SP

For fanden da.....

Min sp har været helt fantastisk og jeg er meget enig med hende i hendes tilgang og hun har været en kæmpe støtte. For, god knows, vi havde en hård start med Anthon der nærmest skreg sig gennem den første måned.

Hvor langt ude at ævle om overvægt på en 3 uger gammel baby, jeg har aldrig hørt noget så latterligt!

Min Anthon var faktisk lidt slank i det da han kom til verden, og rigtig rigtig sulten. Han tog et halvt kilo på om ugen i mange måneder i streg. Men som du også er inde på, så har ingen her da heller været i tvivl om at han skulle blive en stpr dreng. Min mand er 1,91 høj og vejer omkring 100 kg. Er muskuløs og bred, som du siger, så det er heller ikke fedt. Jeg selv er 1,75 og heller ikke helt urobust. Sååhh..

Men jeg er super glad for at vores sp har været så fornuftig i sin tilgang, for jeg ville have været SÅ nem at hyle ud af den hvis hun var kommet med "sjove ideer" i starten. Jep, man er meeeget usikker..

Anmeld

10. oktober 2010

Bayze

michella80 skriver:

Tusind tak!!! Det var sødt sagt!!!! De er heller ikke vildt bekymrede for hun trives godt og er ikke syg, så.... Hun ligner bare sin mor som også er spinkel. He he... Men ja hun er DEJLIG!!!

Ja, hun ligner dig godt nok meget - det er sådan et sødt profilbillede du har

Anmeld

10. oktober 2010

Skouboe

Risen skriver:

Jo jeg ammer på fuldtid, men er nu begyndt at give MIN mælk på flaske da jeg føler jeg bliver nød til at holde øje med hvor meget hun spiser.. :/

Det er et skråplan - det ville jeg stoppe med hvis jeg var dig. Hvis din datter er glad og trives og tager på, så er det vigtigere end om hun følger kurven eller ej.

Min store pige sprængte alle kurver og lå stabilt over den øverste og min lille slyngel var faldet ret voldsomt sidste gang. Jeg fik faktisk et chok over det, indtil min SP forklarede mig at det ikke var fordi hun ikke havde taget nok på, men fordi hun var blevet MEGET længere siden sidst.

Sig til din SP at det gider du ikke at høre på, så længe du føler hun trives. Hvis hun ikke kan finde ud af, så bed om en anden. Evt tag en snak med din læge om hvad han/hun synes om din datters trivsel.

Jeg lærte på den hårde måde med min første pige at børn bare ikke passer ind i skemaer - nogle gange falder de ved siden af.

Stol på dig selv og bed din SP om at slappe lidt af vedr. mad/vægt.

Anmeld

10. oktober 2010

Barbamama

Bayze skriver:

Ja, hun ligner dig godt nok meget - det er sådan et sødt profilbillede du har

Tak skal du have! Og ja hun ligner mig rigtig meget. Jeg kan bedst se det når jeg ser baby-billeder af mig selv.

Anmeld

16. oktober 2010

Risen

Skouboe skriver:

Det er et skråplan - det ville jeg stoppe med hvis jeg var dig. Hvis din datter er glad og trives og tager på, så er det vigtigere end om hun følger kurven eller ej.

Min store pige sprængte alle kurver og lå stabilt over den øverste og min lille slyngel var faldet ret voldsomt sidste gang. Jeg fik faktisk et chok over det, indtil min SP forklarede mig at det ikke var fordi hun ikke havde taget nok på, men fordi hun var blevet MEGET længere siden sidst.

Sig til din SP at det gider du ikke at høre på, så længe du føler hun trives. Hvis hun ikke kan finde ud af, så bed om en anden. Evt tag en snak med din læge om hvad han/hun synes om din datters trivsel.

Jeg lærte på den hårde måde med min første pige at børn bare ikke passer ind i skemaer - nogle gange falder de ved siden af.

Stol på dig selv og bed din SP om at slappe lidt af vedr. mad/vægt.

Det vil jeg bestemt gøre Tusinde tak for dit fine svar 

Hold op hvor bliver alting nemmere når man skal have nummer 2. Som førstegangsfødende er der bare så mange spørgsmål og råd. 

Anmeld

16. oktober 2010

Diana...

Jeg lytter til det jeg kunne bruge til min søn alle børn er forskellige og ikke alle råd er lige gode til ens børn det har jo nogen faste retningslinjer de skal bruger og give vider men det er nu bare sådan at det ikke passer på alle børn. Men vi så hende kun meget få gange så der var slet ikke rigtig råd derfra. 

Anmeld

16. oktober 2010

kirsti

vi lyttede til hende og så tog vi det vi kunne bruge og lod resten være hvad det var

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.