Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

TbCp

Jeg lyttede meget til min sp. Jeg synes hun var helt fantastisk!
Hun startede med at sige at hun ikke sad med de vise sten, men at jeg kunne bruge hende som sparringspartner.

I al den tid jeg havde hende var der aldrig tidspunkter hvor jeg tænkte at jeg da selv vidste bedre.

Hun var god!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

4xGreve

Altså jeg vil lytte til havd der bliver sagt men jeg vil soter til og fra af havd jeg kan bruge.

Du er moren og du ved derfor på en eller anden måde altid beder end alle andre, du kan føle og mærke dit barns på en måde ingen andre kan - og det vigtigste er hun har det godt og tag lidt på end slet ingen ting - nogen børn tager mindre på end andre børn og nogen børn ligger under kurven andre på og helt andre over men jeg ved af erfaring at dte væreste du kan gøre er at presse dit barn til at spise og prøve at styre det ned til mindste detalje for det fik vi at vide at vi skulle gøre og søme så om det ikke endte emd at blive værre og nu da hun er 2½ år er det stadig ikke godt, tror det er vigtigt at du lader dit barn få en chance for selv at styre det men evt. (nu ved jeg ikke om hun får flaske men hvis hun gør) så prøve at lav lidt mere end det hun spiser og se om du stille og roligt kan øge hendes mængde...

Hvor gammel er hun?

Og børn har det altså også med at tag ting i sprng ngen perioeder tager de mere på end andre, men syntes bestemt ikke det lyder til at være verdens undergang og hvis hun laver sin egen kurve og bare følger den nogen lunde så kan jeg ikke se nogen problemer...

men ja jeg vil lytte til de råd min sundhedsplejerske kommer med også tag dem jeg kan bruge og smide de andre ud til højer...

Anmeld

6. oktober 2010

mor-til-vanessa

jeg lytter til det hun siger og bruger så det som jeg synes virker ok. men for det meste gør jeg som jeg selv føler eller snakker med min mor, søster og veninder med børn

Anmeld

6. oktober 2010

Barbamama

Risen skriver:

Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinjer?

Jeg står nemlig den situation at Clara havde taget 600 gram på, hvor hun skulle have taget 800 gram på. Og så gik alarm klokken! Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til denne retningslinje når mit barn ikke vil spise mere end hun gør. Jeg kan jo ikke tvinge maden i hende. Men sundhedsplejerskerne siger at hun skal. 

Jeg gjorde ALT hvad hun sagde i starten fordi jeg var så usikker på mig selv. Jeg var mor for første gang, men nu siger jeg fra. Jeg har en datter der er 15mdr og kun vejer 7,5kg og hun burde jo i hvert fald veje 9-10kg. Min datter kravlede først da hun var 13mdr og hun går ikke endnu. Så.... Hun har været lidt efter mig. Men jeg har efterhånden lært at sige at alle børn ikke er ens og det skal nok komme. Min datter er ikke syg og hun spiser. Hun trives og hygger sig. Du kan ikke tvinge mad i dit barn! Og herregud det drejer sig om 200g. Det skal nok komme. Børn opfører sig ikke altid efter grafer og bøger, så stol du på at du gør det godt nok og du kender din datter bedst.

Anmeld

6. oktober 2010

mor_sabina

Jeg har lyttet både til sundhedsplejerske, familie, div. børneeksperter og så videre men har sorteret i det og taget det jeg kunne bruge.

Men jeg synes bestemt man skal lytte og så finde ud hvad der virker hos en selv

Anmeld

6. oktober 2010

M.O.A.R.

Lytter på alt hvad hun siger og retter mig ind derefter.

MEN! det er nu stadig mit/vores barn så det selvfølgelig ikke ALLE de ting sp siger der bliver fulgt til punk og prikke

Anmeld

6. oktober 2010

Sjl-msl-Mkl

Jeg lyttede på noget af det hun sagde. Min pige var 5 uger for tidligt født, så derfor går tingene lidt hurtigere i gang med skemad osv. Næsten hvergang hun kom hjem til mig snakkede hun om forskellige ting jeg skulle til og gøre, og måtte så erkende at det gjorde jeg faktisk allerede.. Hvergang blev hun glædeligt overrasket, jeg brugte min sundhedsplejerske som en støtte person. Jeg havde hende i hele min folkeskole og da jeg er gravid igen får begge mine børn hende også..

Anmeld

6. oktober 2010

millesofie

jeg har en SP der sage at mit barn godt måtte få alm mælk da hun var 5 mdr gammel selv om jeg var kæmpe allergi barn og multi mælke allergisk som baby så jeg lytter ikke på hende synes hun er et fjols!

hun kommer bare med en masse vrøvl altid

Anmeld

6. oktober 2010

Mumto3

Risen skriver:

Næ jeg synes nu hun virker glad og tilfreds med det mad hun får. Hun er på ingen måder undervægtig. Hun har deller på lårene og dejlig store æble kinder. Men hun er bare ikke så interesseret i mad som SP synes hun skal være. Jeg er meget glad for min SP men synes desværre ikke hun har meget at hjælpe mig med. Hun siger de samme ting , uden at komme med et konkret råd om hvad dælen jeg så skal gøre. 200 gram? - Jeg synes ikke det er verdens undergang men selvfølgelig ville jeg have det bedst med at Clara fulgte kurven som hun skulle..  

Nu ved jeg ikke om du ammer, men det kan altså være der forklaringen ligger gemt. De vækstkurver sundhedplejeskerne bruger at bygget på (primært) flaskebørn og de tager på helt anderledes end ammebørn. Det er utroligt at de ikke lære det på studiet når de læser til SP

Anmeld

6. oktober 2010

Risen

Mumto3 skriver:

Nu ved jeg ikke om du ammer, men det kan altså være der forklaringen ligger gemt. De vækstkurver sundhedplejeskerne bruger at bygget på (primært) flaskebørn og de tager på helt anderledes end ammebørn. Det er utroligt at de ikke lære det på studiet når de læser til SP

Jo jeg ammer på fuldtid, men er nu begyndt at give MIN mælk på flaske da jeg føler jeg bliver nød til at holde øje med hvor meget hun spiser.. :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.