Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Lullaby

Risen skriver:

Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinjer?

Jeg står nemlig den situation at Clara havde taget 600 gram på, hvor hun skulle have taget 800 gram på. Og så gik alarm klokken! Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til denne retningslinje når mit barn ikke vil spise mere end hun gør. Jeg kan jo ikke tvinge maden i hende. Men sundhedsplejerskerne siger at hun skal. 

Jeg støtter mig op ad hende og tager imod de råd som hun giver men det er ikke altid jeg følger dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Risen skriver:

Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinjer?

Jeg står nemlig den situation at Clara havde taget 600 gram på, hvor hun skulle have taget 800 gram på. Og så gik alarm klokken! Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til denne retningslinje når mit barn ikke vil spise mere end hun gør. Jeg kan jo ikke tvinge maden i hende. Men sundhedsplejerskerne siger at hun skal. 

Da Lisa  var ca 3mdr. var jeg også ude for at hun vejede 200g for lidt, men kom så til at tænke på at den ene gang blev hun vejet hvor jeg lige havde givet hende mad og hun havde en body på, og den anden gang havde hun sovet i 3 timer og ejg havde lige hevet hende op af barnevognen, og der var hun  hetl nøgen... Så det tog ejg sq med en gran salt!!

Anmeld

8. oktober 2010

Brams

Har haft en super god SP som jeg stolede rigtig meget på.

Vi talte om tingene og det var ikke sådan, at hun sagde at jeg SKULLE gøre bestemte ting, men hun anbefalede ting og jeg tog alle hendes gode råd til mig.

Hun var gammel i gårde, men ikke bedrevidende - bare rigtig super sød.

Anmeld

9. oktober 2010

Bayze

TbCp skriver:

Jeg lyttede meget til min sp. Jeg synes hun var helt fantastisk!
Hun startede med at sige at hun ikke sad med de vise sten, men at jeg kunne bruge hende som sparringspartner.

I al den tid jeg havde hende var der aldrig tidspunkter hvor jeg tænkte at jeg da selv vidste bedre.

Hun var god!

Præcis sådan har jeg det også - har bare været så heldig med hende. desværre skal jeg have en ny nu - håber hun er lige så god

Anmeld

9. oktober 2010

Bayze

michella80 skriver:

Jeg gjorde ALT hvad hun sagde i starten fordi jeg var så usikker på mig selv. Jeg var mor for første gang, men nu siger jeg fra. Jeg har en datter der er 15mdr og kun vejer 7,5kg og hun burde jo i hvert fald veje 9-10kg. Min datter kravlede først da hun var 13mdr og hun går ikke endnu. Så.... Hun har været lidt efter mig. Men jeg har efterhånden lært at sige at alle børn ikke er ens og det skal nok komme. Min datter er ikke syg og hun spiser. Hun trives og hygger sig. Du kan ikke tvinge mad i dit barn! Og herregud det drejer sig om 200g. Det skal nok komme. Børn opfører sig ikke altid efter grafer og bøger, så stol du på at du gør det godt nok og du kender din datter bedst.

Nåhr, 15 måneder og 7,5 kg - sikke en lille fis. Til gengæld er hun übernuttet - sagde sundhedsplejersken noget om det?

Det er vildt sådan en forskel der er - min præmiebasse er 5½ måned og vejer 10 kg og han er ikke engang sådan vildt buttet, som nogle babyer er. han har heller ikke fulgt kurven, men sprang den meget tidligt. Det er der nu ikke nogen der har gjort noget problem ud af

Anmeld

9. oktober 2010

NatasjaL

Vores er her kun 1-2 gange på ½ år, så det ikke meget jeg bruger hende til herjemme :-)

Og er jeg i tvivl, er det min mutti eller svigermor jeg går til :-)

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Første gang var det ok, følte jeg kunne bruge det til noget. Anden gang fik jeg noget af en tåbe og tredje gang valgte jeg hende fra...ingen grund til at bruge penge på en mor med tredje barn. Gad ikke hun kom og skulle spille klog på miy barn

Anmeld

9. oktober 2010

Risen

Mor til Frederic skriver:

vildt meget..

Det var først ved egen læge til 1 års undersøgelsen at jeg forsigtig spurgte lægen om hun også syntes han var bag efter i det hele og burde kunne mere. Hun kigged på Frederic der kravled rundt og kigged på mig; han er lige som en 1 årig skal være - han er slet ikke bagefter på nogle punkter og er længere fremme i nogle ting. Han er blot en lang slank dreng. Ham kan I være stolte af...

Ja børn er jo forskellige.. Synes også det er mærkeligt at min SP mener det er total farligt hun ikke har taget de 200 gram på.  

Anmeld

10. oktober 2010

Barbamama

Bayze skriver:

Nåhr, 15 måneder og 7,5 kg - sikke en lille fis. Til gengæld er hun übernuttet - sagde sundhedsplejersken noget om det?

Det er vildt sådan en forskel der er - min præmiebasse er 5½ måned og vejer 10 kg og han er ikke engang sådan vildt buttet, som nogle babyer er. han har heller ikke fulgt kurven, men sprang den meget tidligt. Det er der nu ikke nogen der har gjort noget problem ud af

Tusind tak!!! Det var sødt sagt!!!! De er heller ikke vildt bekymrede for hun trives godt og er ikke syg, så.... Hun ligner bare sin mor som også er spinkel. He he... Men ja hun er DEJLIG!!!

Anmeld

10. oktober 2010

Corn

Jeg lader det mneste suse ud af øret igen. Hun har en tendens til at himle op, og det ved jeg fra de andre gange.

Så da hun begyndte at punke en fra mødrregruppen vedr babys manglende evne til at tage på, havde vi andre advaret hende. Hun frabad sig så at sp skulle veje baby fremover, for hun  valgte istedet at kontrolveje hos lægen, som synes alt så fint ud.

Måske du skulle gøre det samme, bestille tider hos lægen i en periode for vejningen, og så følge lægens anvisninger istedet.

Og så længe hun tager på, og altså ikke engang taber sig, så synes jeg bare du skal slappe af. Hun trives, leger, pludrer osv, så er hun jo ikke i mistrivsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.