Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.946 visninger
49 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Risen

Hvor seriøst tager I sundhedsplejersken råd og retningslinjer?

Jeg står nemlig den situation at Clara havde taget 600 gram på, hvor hun skulle have taget 800 gram på. Og så gik alarm klokken! Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til denne retningslinje når mit barn ikke vil spise mere end hun gør. Jeg kan jo ikke tvinge maden i hende. Men sundhedsplejerskerne siger at hun skal. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Risen

ej hvor var der mange stavefejl beklager.. Noglegange går det lidt stærkt.. hihi 

Anmeld

6. oktober 2010

2721

Jeg syntes den er svær. Man skal passe på med de sundhedsplejesker, hvis de først ikke mener man lytter til dem og blir i tvivl om hvor vidt man gøre det bedste for sit barn(efter deres mening) så kan man risiker at de indberetter en til kommunen. Taler desværre af erfaring

Anmeld

6. oktober 2010

Risen

2606peanut skriver:

Jeg syntes den er svær. Man skal passe på med de sundhedsplejesker, hvis de først ikke mener man lytter til dem og blir i tvivl om hvor vidt man gøre det bedste for sit barn(efter deres mening) så kan man risiker at de indberetter en til kommunen. Taler desværre af erfaring

ej søde? Det vidste jeg slet ikke var sket.. Må jeg spørge hvorfor? Du kan bare skrive til mig privat hvis det er.. Det er jeg godt nok ked af at hører.. 

Anmeld

6. oktober 2010

Ryberg

Man kan bruge mange af deres råd .... men du skal bruge det som fungerer for dig....

Det vigtigste er dit moderinstinkt og din intuition, følg det og du går ikke helt galt i byen..... er du i tvivl, så er det man bruger SSP ...

Du skal ikke tvinge maden i hende, for det kan gøre at hun slet ikke vil tage imod lige pludselig, lad hende bestemme i en periode, hvis det fortsætter. så ja, så skal hun "tvinges" lidt...

Men det kommer igen an på din individuelle situation, for hvis de 200g virkelig er livskrævende... så skal hun jo spise......

Anmeld

6. oktober 2010

Risen

KittyGirl skriver:

Man kan bruge mange af deres råd .... men du skal bruge det som fungerer for dig....

Det vigtigste er dit moderinstinkt og din intuition, følg det og du går ikke helt galt i byen..... er du i tvivl, så er det man bruger SSP ...

Du skal ikke tvinge maden i hende, for det kan gøre at hun slet ikke vil tage imod lige pludselig, lad hende bestemme i en periode, hvis det fortsætter. så ja, så skal hun "tvinges" lidt...

Men det kommer igen an på din individuelle situation, for hvis de 200g virkelig er livskrævende... så skal hun jo spise......

Næ jeg synes nu hun virker glad og tilfreds med det mad hun får. Hun er på ingen måder undervægtig. Hun har deller på lårene og dejlig store æble kinder. Men hun er bare ikke så interesseret i mad som SP synes hun skal være. Jeg er meget glad for min SP men synes desværre ikke hun har meget at hjælpe mig med. Hun siger de samme ting , uden at komme med et konkret råd om hvad dælen jeg så skal gøre. 200 gram? - Jeg synes ikke det er verdens undergang men selvfølgelig ville jeg have det bedst med at Clara fulgte kurven som hun skulle..  

Anmeld

6. oktober 2010

Ryberg

Risen skriver:

Næ jeg synes nu hun virker glad og tilfreds med det mad hun får. Hun er på ingen måder undervægtig. Hun har deller på lårene og dejlig store æble kinder. Men hun er bare ikke så interesseret i mad som SP synes hun skal være. Jeg er meget glad for min SP men synes desværre ikke hun har meget at hjælpe mig med. Hun siger de samme ting , uden at komme med et konkret råd om hvad dælen jeg så skal gøre. 200 gram? - Jeg synes ikke det er verdens undergang men selvfølgelig ville jeg have det bedst med at Clara fulgte kurven som hun skulle..  

Altså nu kan jeg se at hun vejede ca. det samme som Lasse da han blev født, han vejede 2400g og var 49cm ... han tabte sig til 2250g.... så der handlede det meget om at komme op og ramme kurven... Lasse er stadig ikke oppe og ramme kurven, og det er heller ikke det der er vigtigst, det er sku vigtigst at de har det godt, er friske og vågne.... interessen i maden skal nok komme...

Lasse har hadet sin flaske i en periode, og andre gange gidet ikke at spise, og andre gange VILLE have sin flaske.... Det er ikke nemt med de små pus jo..

Hvad vejer Clara nu?

Anmeld

6. oktober 2010

Risen

KittyGirl skriver:

Altså nu kan jeg se at hun vejede ca. det samme som Lasse da han blev født, han vejede 2400g og var 49cm ... han tabte sig til 2250g.... så der handlede det meget om at komme op og ramme kurven... Lasse er stadig ikke oppe og ramme kurven, og det er heller ikke det der er vigtigst, det er sku vigtigst at de har det godt, er friske og vågne.... interessen i maden skal nok komme...

Lasse har hadet sin flaske i en periode, og andre gange gidet ikke at spise, og andre gange VILLE have sin flaske.... Det er ikke nemt med de små pus jo..

Hvad vejer Clara nu?

Ja det er også det jeg tænker .. Tænk engang de har været så små de bitte børn.. Hun vejede 5540 sidst hun blev vejet..  Der har været mange problemer med spisning og søvn på grund af hendes mave. Hun har haft utroligt meget luft og bliver nemt urolig ved måltider. Idag har vi så haft en zoneterapeut ude og kan allerede nu se fremskridt..

Anmeld

6. oktober 2010

Tulle28

200 g... Det er jo ingenting?! Nu kender jeg ikke din historie, men det ville jeg da umiddelbart ikke blive bekymret over. Hvis hun ellers er glad og, som du siger, har godt med elastikker, jamen så er alt da sikkert som det skal være... Børn er jo forskellige.

I min mødregruppe har vi 4 forskellige SP'er, og de siger stort set allesammen noget forskelligt vedr. kost, amning og søvn. Så jeg tror man skal lytte efter hvad de siger et langt stykke af vejen, og så bruge sin egen mavefornemmelse for resten.

Anmeld

6. oktober 2010

Koen.

Jeg lytter da til hvad hun siger og så bruger jeg de råd jeg synes jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.