hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Malene84

Gustavsmor skriver:

Det er fint at sætte lidt "gang i den" ved at provokere lidt hi hi....lige efter mit hovedet

Kan godt forstå at når man har to er der sgu ikke tid til alt det pyller, det er bare med at finde en løsning der er mest praktisk! Er ikke selv super pylret og er ikke så god til at se når andre er det.

Tak for dit "provokerende" indlæg hi hi....

så lidt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Laulund87

Malene84 skriver:

Kan ikke lade være med at sidde og tænke over, om det hele ikke bliver lidt for pylret??? Det er sgu ikke for at træde nogen over tæerne, men come on!!! (I må meget gerne give igen)!!!

HVAD SKER DER VED, AT BABY SIDDER I 2 SEK ALENE - HVOR DEN KAN SE MOR????

Jeg har tvillinger - skulle jeg så slæbe dem begge på armene og dingle rundt med en liter mælk også??? min vogn kan ikke komme ind i særlig mange butikker (fx. netto, super best, fakta, rema, aldi osv) - så derfor kan de ikke BARE komme med.

Jeg ville uden tvivl lade dem stå udenfor - forklare at mor lige går ind i butikken for at købe , holde øjenkontakt hvis det blev nødvendigt - og 2 sek efter står jeg jo igen ved deres side.

Den hopper jeg med på. Jeg har endda ladet Maria sidde i bilen mens jeg har været inde på en tank Det synes jeg ikke er noget problem..

Når jeg kommer ud til hende sidder hun og snakker med den anden pige i sidespejlet og har ikke ænset jeg har været væk

Anmeld

6. oktober 2010

Vidunderligeunger

det er lidt ligesom den med baby der sover i autostol, og mor skal bare liiiige ind og hente en liter mælk e.l. mens baby sover i bilen...

jeg tager IKKE alberte ud af bilen for at vække hende, jeg går ind, alene!!  også i den situation du nævnte i starten   

Anmeld

6. oktober 2010

Meliora

linselouise skriver:

Hvis det er meget hurtigt og der er udsyn til barnet, så ville jeg lade ham sidde, det har jeg iøvrigt gjort før, hvis der har været steder jeg ikke kunne få barnevognen med. Men det har altdi været steder hvor jeg kunne se ham inde fra butikken!

Det er vel heller ikke anderledes end hvis man lader sit barn sove udenfor? Jeg har stemt det samme som dig. Hvis man kan se barnet er der vel intet galt i det.

Anmeld

6. oktober 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg tager babyen på armen og går ind efter mælk

Anmeld

6. oktober 2010

MarieMor

linselouise skriver:

er enig med dig

Vi skal ikke føle os som dårlige mødre forvi vi ville lade baby sidde alene et kort øjeblik. Jeg ser det som at jeg bare er mere afslappet omkring mit barn, og det ser jeg ikke nødvendigvis er en dårlig egenskab

I øvrigt synes jeg også det er lidt noget fis, det der med storby eller ej. Der findes da underlige mennesker i ALLE byer, også den lille landsby hvor alle kender alle.

Jeg selv bor på Nørrebro Ja, så kan man jo sidde og korse sig over det

ja selvfølgelig er der tosser alle steder, men der er bare lidt flere af dem i de større byer ved det der også er flere mennesker .

du kan ikke på samme måde komme ud for at der stort set ikke er et øje på gaden midt dagen midt på amagerbrogade som i en eller anden provinsby ..

ville simpelthen ikke ha' det godt med at være nødt til at vende ryggen til mit barn de 3 sek. det tager at ta' en liter mælk ud af deres køleskab mens barnet står ude på gaden ..

har boet flere steder i mit liv bla. på amager og en lille provinsby .

pt. bor jeg i Viborg og her har jeg et par gange været et smut inde hos bageren mens lille Adam ligger i barnevognen og sover

Anmeld

6. oktober 2010

MariaJ

Det kommer an på...

hvor det er henne og om barnet bliver ked af at mor går. Hvis området virker trygt og overskueligt, og barnet ikke har noget imod at mor går, kunne jeg sagtens finde på at gå ind uden barnet.

Her i vores lille by lader jeg barnevognen stå udenfor, hvis jeg bare skal ind et kort øjeblik, også selvom jeg IKKE kan se vognen. Jeg kigger jo heller ikke på vognen hele tiden, når hun ligger ude og sover. Jeg føler mig helt overbevist om, at der ikke kommer nogen og tager hende her, men vi bor også i et meget beskyttet lille miljø. Om jeg ville gøre det andre steder ville være op til min mavefornemmelse i den enkelte situation, og der ville jeg nok kun gøre det, hvis jeg kunne holde øje med vognen.

Anmeld

6. oktober 2010

CiSo

åh, der er så mange blandede meninger omkring, hvordan folk vil gøre det, og vil sige der ikke er nogle af dem der er dårlige, man gør vel det man syntes er bedst for en selv og ens barn.

Nå, men jeg syntes også det kommer meget an på situationen, jeg kunne sagtens finde på at lade baby blive sidende, og gå ind og hente den liter mælk i kiosken.. Derimod hvis det var et supermarked, ville jeg altid tage baby med ind, da det er noget større og man ikke kan have øjne på babyen imens.. Hvis det var at baby sad og sov i bilen, kunne jeg nok godt finde på at sætte baby alarmen til, låse bilen og gå ind, så kunne jeg hører lige så snart baby vågner, og jeg kunne være der med det samme...

Anmeld

6. oktober 2010

CiSo

Malene84 skriver:

Kan ikke lade være med at sidde og tænke over, om det hele ikke bliver lidt for pylret??? Det er sgu ikke for at træde nogen over tæerne, men come on!!! (I må meget gerne give igen)!!!

Jeg har tvillinger - skulle jeg så slæbe dem begge på armene og dingle rundt med en liter mælk også??? min vogn kan ikke komme ind i særlig mange butikker (fx. netto, super best, fakta, rema, aldi osv) - så derfor kan de ikke BARE komme med.

Jeg ville uden tvivl lade dem stå udenfor - forklare at mor lige går ind i butikken for at købe , holde øjenkontakt hvis det blev nødvendigt - og 2 sek efter står jeg jo igen ved deres side.

Jeg giver dig fuldstændig ret!! Og kan sagtens forstå, at du bliver nød til at tænke praktisk i sådanne situationer, da du jo har hele to små børn du skal tage ansvar for.. Jeg syntes også det hele kan blive lidt for pylret i vore dage..

Dejligt med lidt modvind i sådan en tråd, de fleste giver dig jo nok ret, men det er bare de færreste der kan få sig til at sige det.

Anmeld

6. oktober 2010

Anonym trådstarter

Malene84 skriver:

Jeg kan lige se det for mig: dig med en tung baby på hver arm, der forsøger at fumle med mælk og dankort uden at tabe nogen af delene på gulvet.

Tak for det eksempel

Jeg vil fremover i den slags små dumme dilemmaer tænke over, hvad jeg ville have gjort, hvis jeg havde haft tvillinger i stedet.

For jeg giver dig fuldstændig ret. Det sker der altså ikke noget ved. Baby kigger jo bare på omgivelserne, i de få sekunder mor er væk. Det er jo så også fuldstændig ligegyldigt om det er midt i København eller i en lille by. Mor kan jo se baby hele tiden. Så forskellen er da kun, hvad baby har at kigge på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.