hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Malene84

Kan ikke lade være med at sidde og tænke over, om det hele ikke bliver lidt for pylret??? Det er sgu ikke for at træde nogen over tæerne, men come on!!! (I må meget gerne give igen)!!!

HVAD SKER DER VED, AT BABY SIDDER I 2 SEK ALENE - HVOR DEN KAN SE MOR????

Jeg har tvillinger - skulle jeg så slæbe dem begge på armene og dingle rundt med en liter mælk også??? min vogn kan ikke komme ind i særlig mange butikker (fx. netto, super best, fakta, rema, aldi osv) - så derfor kan de ikke BARE komme med.

Jeg ville uden tvivl lade dem stå udenfor - forklare at mor lige går ind i butikken for at købe , holde øjenkontakt hvis det blev nødvendigt - og 2 sek efter står jeg jo igen ved deres side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Malene84

Malene84 skriver:

Kan ikke lade være med at sidde og tænke over, om det hele ikke bliver lidt for pylret??? Det er sgu ikke for at træde nogen over tæerne, men come on!!! (I må meget gerne give igen)!!!

Jeg har tvillinger - skulle jeg så slæbe dem begge på armene og dingle rundt med en liter mælk også??? min vogn kan ikke komme ind i særlig mange butikker (fx. netto, super best, fakta, rema, aldi osv) - så derfor kan de ikke BARE komme med.

Jeg ville uden tvivl lade dem stå udenfor - forklare at mor lige går ind i butikken for at købe , holde øjenkontakt hvis det blev nødvendigt - og 2 sek efter står jeg jo igen ved deres side.

Jeg går dog aldrig i andet end Føtex fordi, det er den eneste butik de kan komme med i  Men hvis jeg havde en kiosk som dig, hvor de kunne se mig, så var jeg gået alene ind

Anmeld

6. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Din baby er 9 måneder gammel og vågen. Du skal i kiosken efter mælk og mangler kun mælk. Du sætter baby i barnevognen selvfølgelig spændt fast i selen. Da du kommer ned til kiosken opdager du, at du ikke kan tage barnevognen med ind. Det er midt på dagen og det regner ikke. Der er et stort vindue i butikken.

Tager du baby ud af selen og med ind i kiosken på armen?

Vælger du at lade baby være i barnevognen udenfor kiosken?

Går du i supermarkedet 10 minutter længere væk i stedet, fordi du her kan få barnevognen med ind?

Jeg har valgt noget helt 4. fordi det afhænger helt af hvor jeg er.
Er det en lille hyggelig by hvor alle kender hianden, sådan som den mine børn voksede op i, så ville jeg lade barnet blive i barnevognen. Hvis det altså ikke er en sele-udbryderkonge og hvis der ikke er kø i kiosken.
Men ellers ville jeg helt sikkert tage barnet på armen og med ind.
Men jeg kunne da også finde på at gå det stykke længere og hen i supermarkedet, hvor jeg kunne få barnevognen med ind.
Det afhænger helt af situationen.
Hvis barnet sover fx, så ville jeg også tage kiosken..igen hvis det er en lille stille by..og ellers så er det hen i supermarkedet.
Jeg synes ikke man kan generalisere her.
Men jeg ville ALDRIG efterlade mit barn i en barnevogn i en storby, så meget er sikkert.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. oktober 2010

Gustavsmor

Malene84 skriver:

Man kan da ikke forklare en baby på 9 mdr at mor lige går ind og handler???

Jeg syns ellers ikke jeg er så pylret, men ser overhovedet ikke noget besværligt i at tage baby op af barnevognen og tage ham på armen imens....

Jeg vil give dig ret i at man nogle gange kan brække sig over hvor  besværligt folk nogle gange gør det for dem selv....men lige den her situation ser jeg ikke som noget problem!

Anmeld

6. oktober 2010

Malene84

Gustavsmor skriver:

Man kan da ikke forklare en baby på 9 mdr at mor lige går ind og handler???

Jeg syns ellers ikke jeg er så pylret, men ser overhovedet ikke noget besværligt i at tage baby op af barnevognen og tage ham på armen imens....

Jeg vil give dig ret i at man nogle gange kan brække sig over hvor  besværligt folk nogle gange gør det for dem selv....men lige den her situation ser jeg ikke som noget problem!

Sys det er fedt du svarer - det var egentlig også for at provokere jer lidt. Jeg sys I har det for nemt. hehe. I kan bare "pylre" på en måde, hvor jeg slet ikke tænker sådan - eller ikke kan - fordi jeg altså har to små børn!! og nej du kan ikke forklare en 9måneders baby at mor altså lige går. Jeg forestillede mig bare, sådan en butik med ét stort vindue - så man kan kigge ind.

Anmeld

6. oktober 2010

Moar'en

SussieThyssen skriver:

Jeg har valgt noget helt 4. fordi det afhænger helt af hvor jeg er.
Er det en lille hyggelig by hvor alle kender hianden, sådan som den mine børn voksede op i, så ville jeg lade barnet blive i barnevognen. Hvis det altså ikke er en sele-udbryderkonge og hvis der ikke er kø i kiosken.
Men ellers ville jeg helt sikkert tage barnet på armen og med ind.
Men jeg kunne da også finde på at gå det stykke længere og hen i supermarkedet, hvor jeg kunne få barnevognen med ind.
Det afhænger helt af situationen.
Hvis barnet sover fx, så ville jeg også tage kiosken..igen hvis det er en lille stille by..og ellers så er det hen i supermarkedet.
Jeg synes ikke man kan generalisere her.
Men jeg ville ALDRIG efterlade mit barn i en barnevogn i en storby, så meget er sikkert.

Kærligst
Sussie

Havde egentlig svaret: tage barne med.

Men vil godt gi' dig ret. hvis det var kiosken herude hvor jeg bor, kunne jeg godt gå ind, for det er en lille bondeby, men jeg kunne aldrig finde på det i større byer.

Anmeld

6. oktober 2010

L.J.L

er enig med dig

Vi skal ikke føle os som dårlige mødre forvi vi ville lade baby sidde alene et kort øjeblik. Jeg ser det som at jeg bare er mere afslappet omkring mit barn, og det ser jeg ikke nødvendigvis er en dårlig egenskab

I øvrigt synes jeg også det er lidt noget fis, det der med storby eller ej. Der findes da underlige mennesker i ALLE byer, også den lille landsby hvor alle kender alle.

Jeg selv bor på Nørrebro Ja, så kan man jo sidde og korse sig over det

Anmeld

6. oktober 2010

Gustavsmor

Malene84 skriver:

Sys det er fedt du svarer - det var egentlig også for at provokere jer lidt. Jeg sys I har det for nemt. hehe. I kan bare "pylre" på en måde, hvor jeg slet ikke tænker sådan - eller ikke kan - fordi jeg altså har to små børn!! og nej du kan ikke forklare en 9måneders baby at mor altså lige går. Jeg forestillede mig bare, sådan en butik med ét stort vindue - så man kan kigge ind.

Det er fint at sætte lidt "gang i den" ved at provokere lidt hi hi....lige efter mit hovedet

Kan godt forstå at når man har to er der sgu ikke tid til alt det pyller, det er bare med at finde en løsning der er mest praktisk! Er ikke selv super pylret og er ikke så god til at se når andre er det.

Tak for dit "provokerende" indlæg hi hi....

Anmeld

6. oktober 2010

SussieThyssen

Moar'en skriver:

Havde egentlig svaret: tage barne med.

Men vil godt gi' dig ret. hvis det var kiosken herude hvor jeg bor, kunne jeg godt gå ind, for det er en lille bondeby, men jeg kunne aldrig finde på det i større byer.

netop

Anmeld

6. oktober 2010

Malene84

linselouise skriver:

er enig med dig

Vi skal ikke føle os som dårlige mødre forvi vi ville lade baby sidde alene et kort øjeblik. Jeg ser det som at jeg bare er mere afslappet omkring mit barn, og det ser jeg ikke nødvendigvis er en dårlig egenskab

I øvrigt synes jeg også det er lidt noget fis, det der med storby eller ej. Der findes da underlige mennesker i ALLE byer, også den lille landsby hvor alle kender alle.

Jeg selv bor på Nørrebro Ja, så kan man jo sidde og korse sig over det

HAHAHAHA... og jeg på Amager... folk må få morgenkaffen galt i halsen nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.