Hej alle sammen.
Hvis man gerne vil transportere sit barn sovende i en autostol, kan jeg som andre her også har nævnt anbefale en Sitbag.
Med en Sitbag kan man nemlig lægge sit barn til at sove i en seng, putte barnet i Sitbagen, bære det svøbt ud i autostolen og spænde selen om barnet, mens det sover : )
Man kan jo så selvfølgelig gøre det modsatte når man er kommet hjem. Løsne selen, tage Sitbag MED barn ud, og bære lige op i seng igen sovende.
Fordelen ved en Sitbag i forhold til andre er, at den bliver knappet uden på selesystemet. Dvs der er ingen huller i ryggen, hvor man skal stikke autostolens seler igennem efter man har løsnet disse fra stolen. Derfor er den også mere sikker og helt klart meget mere nem at bruge.
Sitbagen kan man jo så også bruge i klapvogn, barnevogn og lign.
Vi bruger den rigtig meget til vore datter på knap 2 ½ år, og jeg ved vi også kommer til at bruge den meget her til vinter i barnevognen også ( og ikke kun i autostolen ). der vil jeg bruge den som et svøb under dynen, så jeg er sikker på at hendes skuldre er dækket, selv om dýnen russer lidt ned.
Jeg kan hilse og sige, at det altså er guld værd, at kunne tage sent hjem fra besøg, uden en unge der vågner ved hjemkomsten og vil holde fest : )
Udskyld det lange svar, håber I kunne bruge det til noget, og at der kom lidt mere klarhed over kørepose/ transport spørgsmålene.
Hilsen Stine.
Anmeld