Angst/skræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Becks

Sees. skriver:

Hej Piger.

Jeg går meget om i psykologi, og hvordan hjernen fungere - Og lige nu læser jeg en bog om angst for forskellige ting.

Det fangede mig, og så blev jeg lidt nysgerrig på hvor mange vi egentlig er herinde, der har en angst/skræk for noget? - Og måske I ved hvad der har gjort at I har fået den angst/skræk?

F.eks. Højder, edderkopper, Slanger, synet af blod osv ..

Så fortæl endelig!

Selv har jeg MEGA højdeskræk - Bare jeg får sokker på
Ej, jeg har MEGA højdeskræk - Men dog elsker jeg at flyve alligvel   - Jeg ANER ikke hvad der har udløst min højdeskræk.

Fedt du tager sådan et emne op! 

Jeg har faktisk en del jeg er angst for - Skal prøve og gøre det så kort som muligt...

Edderkopper: Dette er nok min største frygt/angst... Jeg går fuldkommen i panik når jeg ser én, tør ikke slå dem ihjel eller støvsuge dem op. èn gang har jeg støvsuget en edderkop op, det var om aften og jeg lod støvsugeren køre hele natten, af frygt for den skulle komme ud igen.. Behøver ikke og fortælle jeg fik mange klager vel :-(

Jeg fraflyttede min dejlige lejlighed med have, netop pga edderkopper. Ringede til boligselskabet og fortalte som det var, snakkede med min læge om det og med kommunen, og alle parter mente det var bedst, at jeg fik en ny. Så nogle måneder efter flyttede jeg i ny lejlighed, på 1 sal (svarende til 2 sal) Har boet her i 2 år snart, og har hvad jeg ved af, kun haft 3 ederkopper.
Jeg har forsøgt hypnose da jeg var yngre og kognitiv terapi, intet her hjulpet. Og pga min frygt, flytter jeg aldrig i hus..

Loft og kælderrum: Pga en masse der skete i min barndorm, har jeg en stor frygt for kælder og loftrum. Benytter ikke dem vi har i vores ejendomme, men betaler 550,- for et rum i shurgard til og have ting stående.

Mørke: Også grundet det der skete i min barndom.

Havet: Jeg kan sagtens se på havet, og synes det er utroligt smukt. Men jeg bader ikke i det! Jeg prøvede for 3 år siden i Tyrkiet, hvor vi skulle på bananbåd, aldrig i mit liv har jeg været så bange! Jeg tror selv, det er fordi jeg ikke kan se en ende på det, som jeg kan i en pool, som jeg derimod elsker og bade i. Er den største vandhund!

Flyve: Jeg er som sådan ikke nervøs for selve flyvningen, det er når vi skal lette og lande jeg går i panik. Jeg har prøvet og nødlande deraf min frygt.

Myg, hvepse, bier og brombasser: Går i panik, men det er fordi jeg er allergisk for alle 4.

Fremlægning og mundtlige eksamener: Jeg har flere gange besvimet under en fremlæggelse i skolen. Skal jeg tale under et personlae møde feks. så får jeg koldsved, hjertebanken og begynder og stamme (Stammede MEGET som barn og gik til talepædagog og blevet drillet med det)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

kirsti

nu er angst og det at have en fobi for noget langt fra det samme. Angst betegner typisk en psykisk tilstand/lidelse hvor fobi eller skræk betegner noget du er bange for som f.eks højder, edderkopper osv.

Tror ikke jeg har nogen fobi'er som sådan men er da ikke stolt over højder men kan sagtens kravle op i et tårn hvis jeg skal

Anmeld

5. oktober 2010

Pena

Jeg har en meget mærkelig fobi.

Jeg kan ikke gå inde i butikker som har mannequinner stående. Jeg får hjertebanken hvis jeg kommer tæt på dem. Tror angsten ligger i at hvis dukken pludselig bevæger sig er jeg overbevist om at jeg bogstaveligt talt vil dø af skræk.

Meget mærkeligt men virkelig klamt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.