Angst/skræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Sees

rikkebw skriver:

Jo det var det Men der skal min. 3 behandlinger til, og det koster ca 1000 kr. behandling. Det har jeg desværre ikke råd til Mon man kan få tilskud fra "Danmark"? Hehe ej

Haha, det er da forsøget værd
Det er jo træls at det skal være sådan en stor udfordring for dig i hverdagen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

B&J

Mit er edderkopper og ved sku ikke lige hvad de har med mig min de vil side på mig er så skræk for dem....

første gang var da jeg var på mit værelse da jeg boede hjemme om aften når jeg sad ved computeren skulle de altid løbe over mit tastatur hvorfor jaaa???

også da jeg flyttede hjemme fra var jeg en dag i bad og den sad oppe i hjørnet fin så gik jeg i bad og da jeg var færdig var den væk også lige pludselig sad den på min skulder hjælp hjælp....

og 3 gang var jeg lige havde været på arbejde venter på bussen ser en kors edderkop også lige pludselig sidder den på min jakke ad ad ad...

så de har et eller andet med mig ville ønske de ikke havde... og jeg kan ikke engang slå dem ihjel for tænk hvis den lige pludeslig er på mig  jeg behøver ikke se den jeg kan mærke der er et eler andet der ikke skal være også kigger jeg rundt også ser jeg den bliver helt klam i hænderne og begynder af svede og fryse og bliver helt ude af mig selv

Anmeld

1. oktober 2010

sandratobias

Tja ved mig er det ederkopper, frøer og regnorme, og små bitte myrer..  

Det med myrerne kommer nok fra da vi boede i vores gamle lejlighed der vrimlede der med myrer på køkkenbordet.. AD...

Anmeld

1. oktober 2010

SussieThyssen

Trøst jer..jeg bryder mig heller ikke spor om højder, men jeg elsker at flyve.
Jeg HADER at sejle, men er vild med sejlskibe og elsker vand, men er hundebange for at drukne og hader at få hovedet under vand.
Men ellers er der intet jeg er bange for, og slet ikke dyr.
Det er helt normalt at mennesker har ting som de ikke kan lide eller er bange for, og det kan være de underligste ting.

Jeg havde engang en veninde, der var panisk bange når hun så en fjer. Bare så lille en ting som et lille blødt dun, der var blæst ind gennem vinduet, kunne få hende til at geråde i totalt panik.
Et eller andet sted syntes man jo at det er sq en anelse skabet, men for de mennesker, der lider af den slags, er det ikke spor morsomt.
Nu er der en forklaring på alt. Og har man en lille eller større fobi af en art, så er det vigtigt at få den behandlet.
Det kan gøres på flere måder. Men en af dem er at læse alt om det pågældende emne, så man kan lære det at kende til bunds, ud fra princippet: Kend din fjende!
Er man bange for edderkopper, jamen så studér edderkoppen.
Personligt elsker jeg edderkopper. De er dybt facinerende dyr og hvis det ikke var fordi jeg var multiallergisk, så havde jeg nok et par stykker af de helt store. Men jeg ville udsætte mig selv for alt for stor fare, hvis jeg havde dem, og dum er jeg jo heller ikke.
Blot fordi man er vild med biler, stiller man sig jo ikke ud midt på motorvejen, vel!?!

Angsten for en ting bunder i 2 ting. 1 instinkt! Og 2 erfaring!
Det er generelt et naturligt instinkt at være bange for kryb og kravl, + reptiler.
Kryb og kravl kan være potentielt giftige, derfor ligger det i vores urgener at holde os på afstand af dem, det samme gælder reptilerne, slanger og lignende.
Så er der den der med fuglene og her kan det igen være enten instinkt eller oftere erfaring. Instinktet i os fortæller os at store rovfugle kan være farlige for os, men der kan så også være erfaringen. Noget vi har set, hørt om eller oplevet, der kan gå ind og tricke en panikangst.
Og det behøver ikke nødvendigvis at være i dette liv vi har oplevet det. Det kan sagtens være noget helt tilbage for 50 liv siden, vi har oplevet, og måske endda har det slet intet med fugle at gøre, men noget helt 127'ende.
Men et eller andet har vi forbundet med fugle, som igen har resulteret i en restimulering af "noget", og denne restimulering har så tricket vores fugleangst.

Man kan måske aldrig helt få lagt sin angst på hylden, men man kan lære at kontrolere den. Jeg sejler fx når jeg ikke kan komme uden om det. At jeg ikke er spor glad for det, er så noget andet, men jeg gør det dog. Og jeg har rent faktisk også undervist i svømning, selvom jeg hader at få hovedet under vand. Jeg har nemlig altid gået på mine små sære ideer, og bekæmpet dem med bestemmelsen om at de ikke skal kontrolere mig, det er mig, der kontrolerer dem.
Min angst for højder fx. Engang sad jeg 2 fulde timer på kanten af en 20 m høj kornsilo inden jeg endelig overvandt mig selv og kravlede ned i den af den tilhørende stige. Men kors hvor var jeg bange, men jeg vandt over mig selv, en sejr større end noget andet i mit liv.
Men bungeejumpe kunne jeg dog aldrig finde på, igen ud fra at det er ikke noget man skal.
Jeg kender mine små ideer og ved hvor de stammer fra, derfor kan jeg også styre dem, og med tiden blive fortrolig med dem.

Som sagt så findes der mange måder at  nå ind til sine fobier, og en af dem kunne være hypnose, men det er rent faktisk ikke nødvendigt med hypnose. Man kan sagtens nå ind til sagens kærne med en dygtig guide, som ved hvilke spørgsmål, der skal stilles til ens underbevidsthed, for det er nemlig den der husker og ved hvad det kommer fra..også selvom det stammer fra tidligere liv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2010

Mathilde

Sees. skriver:

Altså en slags præstationsangst?

Det lider jeg nemlig også selv af - Især hvis det er folk jeg ikke kender, eller ikke stoler på, som forventer noget af mig.

Den er lidt sjov den med regnormen - Men tror absolut ikke det er særlig sjovt.

Har en eks-kæreste der har total angst for frøer - Bare han så en i fjernsynet, så kunne han begynde og græde  

Ja nemlig.

Er også angst når jeg skal til eksamen og lign. Og på tirsdag skal jeg starte i praktik og det gør mig også bange.

Jeg kan heller ikke klare at se en regnorm i en bog fx. Får det rigtig skidt

Anmeld

1. oktober 2010

morethanperfect

Sees. skriver:

I bogen jeg læser, taler de meget om angsten for kryb - Slanger, edderkopper, skorpioner osv.
De mener det hænger sammen med at man allerede fra barn lærer at slanger, edderkopper mm. er farlige/giftige - Og, man kan ikke regne med dem.
Altså en slange kan se rigtig fredelig ud, men pludselig kan den gå til angreb - Og en edderkop, kan jo bare sidde der på gulvet og glo - Men pludselig kan den være væk - Forstår du?

Jeg har ikke selv disse forbier, men et eller andet sted forstår jeg nok godt folk der har dem!

Arr på den måde ... Hmm ja , men jeg har altid fået af vide at de ikke gøre noget , hvilket jeg stadig får af vide .. Heh .. 

Anmeld

1. oktober 2010

TbCp

HAVET!

Jeg er så angst for havet.... kan godt sejle, men sådan noget med at stå og kigge ud på havet kan jeg bare ikke...
Jeg kan heller ikke gå ud og bade, hvilket en varm sommerdag er rigtig øv.
Her i sommerferien i år prøvede jeg at gå ud i vandet med min mand.
Første gang nåede jeg ikke ret langt ud, jeg gik helt i panik og græd bare...
Efter et par forsøg nåede jeg dog helt ud så jeg havde knæene under vand. Så langt har jeg ikke været ude i omkring 12 år tror jeg, og der for 12 år siden blev jeg båret ud i vandet, stod der 5 min. og måtte bæres ind igen fordi jeg gik i panik.

Jeg ved ikke hvad det skyldes, har spurgt min mor om jeg mon har været ved at drukne engang, men hun kan ikke komme på hvad der har udløst det.

Jeg har heller ingen problemer med at bade i en pool eller svømmehal det er kun ved havet.

Anmeld

1. oktober 2010

wamse

Jeg har angst for mørke og for vand. Speciel min angst for mørket er meget voldsomt for mig.

Anmeld

1. oktober 2010

puttecolle

Sees. skriver:

Hej Piger.

Jeg går meget om i psykologi, og hvordan hjernen fungere - Og lige nu læser jeg en bog om angst for forskellige ting.

Det fangede mig, og så blev jeg lidt nysgerrig på hvor mange vi egentlig er herinde, der har en angst/skræk for noget? - Og måske I ved hvad der har gjort at I har fået den angst/skræk?

F.eks. Højder, edderkopper, Slanger, synet af blod osv ..

Så fortæl endelig!

Selv har jeg MEGA højdeskræk - Bare jeg får sokker på
Ej, jeg har MEGA højdeskræk - Men dog elsker jeg at flyve alligvel   - Jeg ANER ikke hvad der har udløst min højdeskræk.

det her er helt seriøst og uden pis: jeg er pisse bange for mongoler og dvæge. hvorfor kan jeg ikke forklare. men ikke nok med det så har jeg fået en datter den 11-09 som har fået kolik og jeg er også bange for at det ender med at jeg bliver kørt så meget ud at jeg vil gøre hende fortræd ikke fordi jeg har lyst til det for elsker hende over alt på jorden

nicole

Anmeld

1. oktober 2010

SHERO

Jeg har angst for bier, hvepse og brumbasser og har altid haft det, da jeg var lille bitte var mine forældre ved at køre galt maange gange fordi der kom en flue ind i bilen og jeg gik i selvsving...

Det har så bare med årene udviklet sig, så nu er jeg angst for stort set alt der kan flyve, så sommerfugle, fugle (især krager og måger) og næsten alle insekter. Så jeg er meeeget lidt glad for sommeren.... Har virkelig overvejet hypnose, for det hæmmer min hverdag utrolig meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.