Angst/skræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.564 visninger
42 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Sees

Hej Piger.

Jeg går meget om i psykologi, og hvordan hjernen fungere - Og lige nu læser jeg en bog om angst for forskellige ting.

Det fangede mig, og så blev jeg lidt nysgerrig på hvor mange vi egentlig er herinde, der har en angst/skræk for noget? - Og måske I ved hvad der har gjort at I har fået den angst/skræk?

F.eks. Højder, edderkopper, Slanger, synet af blod osv ..

Så fortæl endelig!

Selv har jeg MEGA højdeskræk - Bare jeg får sokker på
Ej, jeg har MEGA højdeskræk - Men dog elsker jeg at flyve alligvel   - Jeg ANER ikke hvad der har udløst min højdeskræk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Mathilde

Min underligste frygt er vist regnorme jeg bliver helt stiv og hele min krop gør klar til flugt, når jeg ser en... Hurtig vejrtrækning, spændte muskler osv. Aner ikke hvor det kommer fra.

Derudover har jeg socialfobi. Dog kun blandt mange mennesker og hvis der forventes noget af mig. Fx hvis jeg skal holde et foredrag, sige noget i en klasse, holde tale osv. Det kan jeg slet ikke!

Anmeld

1. oktober 2010

RiUL

Jeg har angst/frygt for fugle, og især duer. Jeg bliver stiv af skræk, når jeg bare ser en due. Også selvom jeg er inde i en bil/bus/tog. Det er frygteligt. Og bor i København, det er slet ikke sjovt. 

Har overvejet hypnose, men har bare ikke pengene til det. Og det er virkelig et problem for mig, at frygte de klamme duer SÅ meget. 

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

Mathilde skriver:

Min underligste frygt er vist regnorme jeg bliver helt stiv og hele min krop gør klar til flugt, når jeg ser en... Hurtig vejrtrækning, spændte muskler osv. Aner ikke hvor det kommer fra.

Derudover har jeg socialfobi. Dog kun blandt mange mennesker og hvis der forventes noget af mig. Fx hvis jeg skal holde et foredrag, sige noget i en klasse, holde tale osv. Det kan jeg slet ikke!

Altså en slags præstationsangst?

Det lider jeg nemlig også selv af - Især hvis det er folk jeg ikke kender, eller ikke stoler på, som forventer noget af mig.

Den er lidt sjov den med regnormen - Men tror absolut ikke det er særlig sjovt.

Har en eks-kæreste der har total angst for frøer - Bare han så en i fjernsynet, så kunne han begynde og græde  

Anmeld

1. oktober 2010

Moar'en

Jeg er panisk angst for hveps. Jeg er aldrig blevet stukket, så jeg aner ikke hvor det kommer fra. Men jeg får hjertebanken og har mest lyst til at flygte.

Og så kan jeg ikke lide fugle eller køer

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

rikkebw skriver:

Jeg har angst/frygt for fugle, og især duer. Jeg bliver stiv af skræk, når jeg bare ser en due. Også selvom jeg er inde i en bil/bus/tog. Det er frygteligt. Og bor i København, det er slet ikke sjovt. 

Har overvejet hypnose, men har bare ikke pengene til det. Og det er virkelig et problem for mig, at frygte de klamme duer SÅ meget. 

Ej hvor sjovt du siger det - Sådan har jeg det med måger. Eller altså, jeg dukker mig hvis de flyver over mig, eller går i en lang bue udenom, hvis de nu står på gaden.

Min 'angst' for måger tror jeg så stammer fra da jeg var lille. Der var jeg på lejer med min SFO, ude på en lille ø, og vi sad og spiste udenfor. Da jeg så skal liiiige til at tage en bid af min franskbrød, så er der en måge der skider på den :O - Men det tror jeg altså har udløst en vis form for angst/had til dem idag!

Anmeld

1. oktober 2010

morethanperfect

Jeg kan ikke tåle at se edderkopper . Heller ikk i fjernsynet ,, Kan risikere a sidde og tude over en lille edderkop og det er bare ikke særlig sjovt

Og så er jeg rigtig "bange" for ild .. Da jeg var lille tabte jeg en juledekoration i håndvasken men ved ikk om det er derfor

Så tænder aldrig stearinlys med mindre kæresten er hjemme ... Så gør han det

Anmeld

1. oktober 2010

RiUL

Sees. skriver:

Ej hvor sjovt du siger det - Sådan har jeg det med måger. Eller altså, jeg dukker mig hvis de flyver over mig, eller går i en lang bue udenom, hvis de nu står på gaden.

Min 'angst' for måger tror jeg så stammer fra da jeg var lille. Der var jeg på lejer med min SFO, ude på en lille ø, og vi sad og spiste udenfor. Da jeg så skal liiiige til at tage en bid af min franskbrød, så er der en måge der skider på den :O - Men det tror jeg altså har udløst en vis form for angst/had til dem idag!

Haha  Sjov historie. Men det er irriterende at man skal ha en frygt for noget, og man bare ikke kan slippe af med den.

Jeg tror min frygt mht fugle, nok mest er deres vinger. Da jeg var 8-9 år kan jeg huske jeg var til fødselsdag hos en fra min klasse, og han havde en undulat, som hans mor lukkede ud af buret. Og den fløj helt vildt rundt i rummet, og satte sig i håret på os. Uf hvor klamt :s

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

morethanperfect skriver:

Jeg kan ikke tåle at se edderkopper . Heller ikk i fjernsynet ,, Kan risikere a sidde og tude over en lille edderkop og det er bare ikke særlig sjovt

Og så er jeg rigtig "bange" for ild .. Da jeg var lille tabte jeg en juledekoration i håndvasken men ved ikk om det er derfor

Så tænder aldrig stearinlys med mindre kæresten er hjemme ... Så gør han det

I bogen jeg læser, taler de meget om angsten for kryb - Slanger, edderkopper, skorpioner osv.
De mener det hænger sammen med at man allerede fra barn lærer at slanger, edderkopper mm. er farlige/giftige - Og, man kan ikke regne med dem.
Altså en slange kan se rigtig fredelig ud, men pludselig kan den gå til angreb - Og en edderkop, kan jo bare sidde der på gulvet og glo - Men pludselig kan den være væk - Forstår du?

Jeg har ikke selv disse forbier, men et eller andet sted forstår jeg nok godt folk der har dem!

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

Moar'en skriver:

Jeg er panisk angst for hveps. Jeg er aldrig blevet stukket, så jeg aner ikke hvor det kommer fra. Men jeg får hjertebanken og har mest lyst til at flygte.

Og så kan jeg ikke lide fugle eller køer

Bare det at du måske har oplevet en blive stukket, eller har hørt/læst/set i fjernsynet at en er blevet det, og hvad det har ført til, kan være nok til at udløse frygt/angst - Det er vildt mærkeligt at der ikke skal mere til, synes jeg.

Men den med køer, synes jeg er lidt sød .. Altså vi taler om Muuh-køer og ikke om bil-køer ikk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.