Angst/skræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Sees

Haha  Sjov historie. Men det er irriterende at man skal ha en frygt for noget, og man bare ikke kan slippe af med den.

Jeg tror min frygt mht fugle, nok mest er deres vinger. Da jeg var 8-9 år kan jeg huske jeg var til fødselsdag hos en fra min klasse, og han havde en undulat, som hans mor lukkede ud af buret. Og den fløj helt vildt rundt i rummet, og satte sig i håret på os. Uf hvor klamt :s

Det kan da sagtens være det der har udløst det - En fugl er jo heller ikke til at kontrollere, så man ved aldrig hvor den lander, eller hvornår den flyver igen - Måske det kan hænge lidt sammen?

Nu er jeg jo hverken psykolog eller noget, men jeg ved at kontrol har meget at sige, når det handler om angst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Moar'en

Sees. skriver:

Bare det at du måske har oplevet en blive stukket, eller har hørt/læst/set i fjernsynet at en er blevet det, og hvad det har ført til, kan være nok til at udløse frygt/angst - Det er vildt mærkeligt at der ikke skal mere til, synes jeg.

Men den med køer, synes jeg er lidt sød .. Altså vi taler om Muuh-køer og ikke om bil-køer ikk?

Ja jeg ved det sku ikke.

Ja jeg snakker om Muuh køer, jeg var engang ved at blive rendt ned af en ko og det har gjort jeg ikke længere kan lide at komme tæt på køer. det samme med fugle, jeg blev engang angrebet af en gråspurv ( hvor bizart den end lyder) så nu dukker jeg mig når der kommer fugle.

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

Moar'en skriver:

Ja jeg ved det sku ikke.

Ja jeg snakker om Muuh køer, jeg var engang ved at blive rendt ned af en ko og det har gjort jeg ikke længere kan lide at komme tæt på køer. det samme med fugle, jeg blev engang angrebet af en gråspurv ( hvor bizart den end lyder) så nu dukker jeg mig når der kommer fugle.

Årh okay, på den måde - Så er jeg mere med

Sjovt at vores hjerner kan spille sådan en puds, synes jeg.
Men absolut ikke sjovt for den der lider af disse ting.

Anmeld

1. oktober 2010

mum2010

Jeg er enormt bange for højder og går helt i selvsving. Derfor holder jeg mig også helst væk fra de fleste ting i forlystelsesparker. Og skal jeg besøge nogen der bor højt oppe foregår turen derop med hjertebanken. Ved ikk hvorfor jeg har det sådan - får bare hjertebanken og kvalme og det hele svimler så det føles som om jeg falder ud over kanten

Og så er jeg panisk angst for slanger, kan ikk engang se på dem i fjernsynet. Synes det er det klammeste dyr. Tror angsten kommer fra da jeg var 8 år og var tæt på at træde på en hugorm  Så holder mig pænt på afstand.

Anmeld

1. oktober 2010

RiUL

Sees. skriver:

Det kan da sagtens være det der har udløst det - En fugl er jo heller ikke til at kontrollere, så man ved aldrig hvor den lander, eller hvornår den flyver igen - Måske det kan hænge lidt sammen?

Nu er jeg jo hverken psykolog eller noget, men jeg ved at kontrol har meget at sige, når det handler om angst.

Det kan sagtens være det  

Det er simpelthen så ubehageligt. Jeg tager toget fra Københavns Hovedbane hver dag, og når jeg sidder i bussen derind til, får jeg ondt i maven, og min puls stiger. Og jeg kan ikke tænke på andet end de duer. Jeg "lægger" planer for hvordan jeg skal undgå dem, hvis de står på perronen. Og jeg stopper op og blir helt stiv i kroppen hvis de så er der. 

Anmeld

1. oktober 2010

Moar'en

Sees. skriver:

Årh okay, på den måde - Så er jeg mere med

Sjovt at vores hjerner kan spille sådan en puds, synes jeg.
Men absolut ikke sjovt for den der lider af disse ting.

Ja det er mærkeligt. For jeg kan jo sagtens sige til mig selv at det er latterligt at jeg er bange for køer og fugle, men min krop reagerer alligevel

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

rikkebw skriver:

Det kan sagtens være det  

Det er simpelthen så ubehageligt. Jeg tager toget fra Københavns Hovedbane hver dag, og når jeg sidder i bussen derind til, får jeg ondt i maven, og min puls stiger. Og jeg kan ikke tænke på andet end de duer. Jeg "lægger" planer for hvordan jeg skal undgå dem, hvis de står på perronen. Og jeg stopper op og blir helt stiv i kroppen hvis de så er der. 

Jeg tror ikke det er sådan noget man kan forberede sig på.

Var det ikke dig der nævnte hypnose før? Det er da en god mulighed

Anmeld

1. oktober 2010

Sees

Moar'en skriver:

Ja det er mærkeligt. For jeg kan jo sagtens sige til mig selv at det er latterligt at jeg er bange for køer og fugle, men min krop reagerer alligevel

Jeg tror ikke man han overbevise hjernen om noget andet .. Tror du?

Måske noget samtaleterapi kan hjælpe - Eller hypnose som Rikkebw skriver

Anmeld

1. oktober 2010

RiUL

Sees. skriver:

Jeg tror ikke det er sådan noget man kan forberede sig på.

Var det ikke dig der nævnte hypnose før? Det er da en god mulighed

Jo det var det Men der skal min. 3 behandlinger til, og det koster ca 1000 kr. behandling. Det har jeg desværre ikke råd til Mon man kan få tilskud fra "Danmark"? Hehe ej

Anmeld

1. oktober 2010

Moar'en

Sees. skriver:

Jeg tror ikke man han overbevise hjernen om noget andet .. Tror du?

Måske noget samtaleterapi kan hjælpe - Eller hypnose som Rikkebw skriver

nej jeg tror også at hvis det er en fobi skal man have prof. hjælp for at komme af med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.