Angst/skræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Frøer! Regnorme! Fisk!

Har ingen anelse om hvorfor. Havde det ikke sådan som (lille) barn. Tror, det er opstået i fbm. teenagealderens indtræden...

Er også meget højdeskræk. Men kan ligesom trådstarter sagtens flyve. Det forbinder min hjerne åbenbart ikke på samme måde med fare??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

louise8723

Uha jeg er bange for:

Mørke

Højder

- og selvom jeg er bange for højder går jeg op i de "vilde" forlystelser alligevel.. men det eneste jeg laver deroppe er at sidde med lukkede øjne og frygte det værste.. fx at der er noget der går løst og vi så alle falder i døden :s

Anmeld

5. oktober 2010

tulum2010

Social angst, folk jeg kender, smil...

Læs om angst og fobier på www.slipangsten.dk, det er helt normalt at ha angst og fobier og handler for det meste om at man prøver at beherske et liv eller en situation ved enten at kontrollere det og hvis ikke man kan det, undgår man det - og får derfor en fobi...

Anmeld

5. oktober 2010

M&F&C

Sees. skriver:

Hej Piger.

Jeg går meget om i psykologi, og hvordan hjernen fungere - Og lige nu læser jeg en bog om angst for forskellige ting.

Det fangede mig, og så blev jeg lidt nysgerrig på hvor mange vi egentlig er herinde, der har en angst/skræk for noget? - Og måske I ved hvad der har gjort at I har fået den angst/skræk?

F.eks. Højder, edderkopper, Slanger, synet af blod osv ..

Så fortæl endelig!

Selv har jeg MEGA højdeskræk - Bare jeg får sokker på
Ej, jeg har MEGA højdeskræk - Men dog elsker jeg at flyve alligvel   - Jeg ANER ikke hvad der har udløst min højdeskræk.

Super cool du tager sådan et emne op - det kan godt være lidt tabu at tale om angst ...... personligt kan jeg godt føle mig helt ude på et sidespor når jeg tænker over min angst.

Jeg lider af panikangst - og angst i det hele taget. Har været i kognitiv terapi - hvor jeg har lært at styre mine tanker, og det virker som oftest.

I sin tid var det eksamener der udløste min panikangst ..... hjertebanken, svedige håndflader og hele møllen Dette var i folkeskolen. Jeg kom mig over det - og led slet ikke af det på efterskolen eller da jeg startede på handelsskole. Men efter jeg har fået Frederikke, kan jeg desværre panikke over små ting ..... især da jeg var alene med hende. Jeg var ANGST for vuggedøden og vågede over hende konstant. Vi har derfor altid været tæt på hinanden når vi har sovet - og egentlig tror jeg hun synes det har været rigtig dejligt og trygt at været tæt på sin moooar

Nu er jeg ikke længere så angst for at der sker hende noget når jeg sover - og hun sover på eget værelse nu .... men det sidder stadig i mig - og jeg SKAL ind og putte hende og lige tjekke hun trækker vejret inden jeg selv kan gå i seng, ja kald mig bare skør

Jeg passer så godt på hende - at angsten er flyttet over på om der nu skulle ske mig noget ...... og nogle gange kan mine tanker provokere mig så voldsomt at jeg bliver fysisk utilpas. Derfor holder jeg mig oftest fra programmer som "alarm 112" - for tænk nu hvis det kunne ske for mig Det er meget svært at forklare min angst ...... så, ja Men kan hvertfald sige at jeg bliver nødt til at være opmærksom på mig selv, og ikke stresse - for bliver jeg en smule stresset, så fremprovokere det angsten

Udover den helt alvorlige og trælse side af angsten - så kan jeg godt grine lidt af mig selv over at jeg kan gå fuldstændig i panik over følgende ting:

Fisk - yaaaaiks! Frøer - GISP, hjælp ... jeg løber skrigende bort - og jeg mener SKRIGENDE! Edderkopper .... jamen, kravl og kryb generelt! Den STORE skildpadde der går rundt i dyrebutikken "styr på dyr" i Aalborg .... FUGLE - omg, så skal jeg bare væk. Kan ikke klare de basker rundt!

Har en dejlig kæreste som griner af mine små, spøjse idéer .... og ritualer - men som støtter mig i dem, da han ved at jeg bedre kan slappe af, når jeg f.eks. har været inde ved Frederikke og lige tjekke at alt er ok Han hjælper mig enten udenom forhindringerne eller over dem.... er ikke så bange, når bare han er der

Undskyld mit lange, lange svar

Anmeld

5. oktober 2010

SaNiNa

Edderkopper jeg gå fuldstændig i baglås kan bare ikke have dem og så er det næsten lige meget hvor små de er.

ja og så er jeg rigtig bange for hvordan min næste fødsel vil gå når vi når der til, det er noget som køre i hovede på mig til hverdag. kan bliver rigtig uløkkelig ved tanken om min fødsel af vores søn

Anmeld

5. oktober 2010

SoffiLine

Jeg er dødsens angst for edderkopper, også selvom de måtte være så små at man dårlig kan se dem. Mit hjerte hamre derud af, jeg begynder at svede & græde ved synet af en. Kan slet ikke ha dem, og har tit mareridt om dem. Og ofte når jeg skal sove ligger jeg og kigger rundt fordi jeg skal være sikker på der ikke er nogle.

Min far er indehaver af 3 MEGET store fugleedderkopper, krummer tæer hver gang jeg er hos ham. Han skal altid liiige drille lidt ;s FØJ!

Har aldrig prøvet at flyve, men er alligevel bange ved tanken om det! Så kommer nok aldrig ud at flyve.

Desuden blir jeg angst i store forsamlinger, det er som om jeg ikke tror på mig selv i den givende situation. Det er noget underligt noget, som jeg har kæmpet med siden jeg var helt lille & har måtte spise medicin for at hjælpe mig selv

Anmeld

5. oktober 2010

..

Jeg har angst for at dø - det er helt seriøst, jeg har lidt af panikangst som heldigvis er blevet meget bedre. Det giver jo fint mening iforhold til hvad i skriver, døden kan man jo heller ikke styre..

Anmeld

5. oktober 2010

Muffinmus

hmm, jamen den klassikse med edderkopper...

Men ellers har jeg en form for White coat syndrom.....

Altså en slags fobi over for læger især...HADER at gå til læge, for klamme hænder, har lyst til at rende skrigende væk når jeg ser dem osv...

Lidt noget pis når man er gravid og skal afsted i tide og utide til kontrol og føde og have sin børn med til tjek....

Men min læge er klar over det fordi jeg har fortalt hende det. Så hun prøver at være så sød sød....hvilket sådan set er ok, men bare hendes nærvær gør jeg får lyst til at spæne.......

Anmeld

5. oktober 2010

ESV

Rotter..

Jeg er simpelthen SÅ bange for dem, og ved egentlig ikke rigtig hvorfor jeg er simpelthen bare så bange for dem og det er også hvis jeg ser dem på tv.

Anmeld

5. oktober 2010

bette

jeg er faktisk bange for en del :s

Jeg har lidt social angst. så når jeg skal til noget fødselsdag eller mødes med nogen jeg ikke kender så får jeg monster ondt i maven og har ræser røv  

jeg er skrækslagen for edderkopper.

jeg er lidt bange for mørke og løber gerne hjem hvis jeg kan komme til det (hvis jeg ikke er i bil eller på cykel) hvis jeg har været hos en veninde eller lign. 

jeg er bange for havet.. jeg elsker at gå ved stranden og kigge på de ting der er skyllet op. men at gå ud i vandet gør jeg helst ikke.. ikke uden sandaler på og går ikke ud til over anklerne. er hunderæd for tang, fisk og hajer kan ikke have det hvis jeg fx ikke kan se bunden.. puha

så hader jeg vipse m.m. bare lyden kan få mig til at stivne af skræk og få en lyst til at løbe til månen..!!

og så har jeg højde skræk..

det er ik nemt at være til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.