Sees. skriver:
Hej Piger.
Jeg går meget om i psykologi, og hvordan hjernen fungere - Og lige nu læser jeg en bog om angst for forskellige ting.
Det fangede mig, og så blev jeg lidt nysgerrig på hvor mange vi egentlig er herinde, der har en angst/skræk for noget? - Og måske I ved hvad der har gjort at I har fået den angst/skræk?
F.eks. Højder, edderkopper, Slanger, synet af blod osv ..
Så fortæl endelig!
Selv har jeg MEGA højdeskræk - Bare jeg får sokker på 
Ej, jeg har MEGA højdeskræk - Men dog elsker jeg at flyve alligvel
- Jeg ANER ikke hvad der har udløst min højdeskræk.
Super cool du tager sådan et emne op - det kan godt være lidt tabu at tale om angst ...... personligt kan jeg godt føle mig helt ude på et sidespor når jeg tænker over min angst.
Jeg lider af panikangst - og angst i det hele taget. Har været i kognitiv terapi - hvor jeg har lært at styre mine tanker, og det virker som oftest.
I sin tid var det eksamener der udløste min panikangst ..... hjertebanken, svedige håndflader og hele møllen
Dette var i folkeskolen. Jeg kom mig over det - og led slet ikke af det på efterskolen eller da jeg startede på handelsskole. Men efter jeg har fået Frederikke, kan jeg desværre panikke over små ting ..... især da jeg var alene med hende. Jeg var ANGST for vuggedøden og vågede over hende konstant. Vi har derfor altid været tæt på hinanden når vi har sovet - og egentlig tror jeg hun synes det har været rigtig dejligt og trygt at været tæt på sin moooar 
Nu er jeg ikke længere så angst for at der sker hende noget når jeg sover - og hun sover på eget værelse nu .... men det sidder stadig i mig - og jeg SKAL ind og putte hende og lige tjekke hun trækker vejret inden jeg selv kan gå i seng, ja kald mig bare skør 
Jeg passer så godt på hende - at angsten er flyttet over på om der nu skulle ske mig noget ...... og nogle gange kan mine tanker provokere mig så voldsomt at jeg bliver fysisk utilpas. Derfor holder jeg mig oftest fra programmer som "alarm 112" - for tænk nu hvis det kunne ske for mig
Det er meget svært at forklare min angst ...... så, ja
Men kan hvertfald sige at jeg bliver nødt til at være opmærksom på mig selv, og ikke stresse - for bliver jeg en smule stresset, så fremprovokere det angsten 
Udover den helt alvorlige og trælse side af angsten - så kan jeg godt grine lidt af mig selv over at jeg kan gå fuldstændig i panik over følgende ting:
Fisk - yaaaaiks! Frøer - GISP, hjælp ... jeg løber skrigende bort - og jeg mener SKRIGENDE! Edderkopper .... jamen, kravl og kryb generelt! Den STORE skildpadde der går rundt i dyrebutikken "styr på dyr" i Aalborg .... FUGLE - omg, så skal jeg bare væk. Kan ikke klare de basker rundt!

Har en dejlig kæreste som griner af mine små, spøjse idéer .... og ritualer
- men som støtter mig i dem, da han ved at jeg bedre kan slappe af, når jeg f.eks. har været inde ved Frederikke og lige tjekke at alt er ok
Han hjælper mig enten udenom forhindringerne eller over dem.... er ikke så bange, når bare han er der 
Undskyld mit lange, lange svar