Strækmærker???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

SoffiLine

Baagøe skriver:

Strækmærker kommer uanset hvad - du kan INTET gøre for at forhindre deres fremmarch Sorry to say, men alt andet er ammestuesnak

K.h. Linda

Tænkte det nok, men jeg ser det ikke som noget dårligt. ville bare høre, kunne godt være de hjalp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Halbschön

Som nogle af de andre skriver, så er strækmærker arveligt og hormonelt betinget.. Så dyre cremer hjælper intet..

Du kan bruge en go creme eller olie - som velvære og "massage" for baby...

Min mor fik rigtig mange strækmærker.. Og det gjorde jeg også.. Masser af tigerstriber til mig.. Det er nu 11mdr siden jeg fødte og de er blevet meget mere utydelige i forhold til hvad de var da jeg var gravid.. Jeg fik tre store under fødslen, og det er faktisk dem der er mest tydelige..

Anmeld

24. september 2010

Karo

Jeg er ikke typen der tit smører mig med creme, og under begge mine graviditeter har jeg heller ikke smurt mig, og jeg fik heller ikke et eneste stræk mærke.

Min mor sprang fuldstændigt under sine graviditeter så i mit tilfælde har det ikke været arveligt

Jeg har en teori (men er langt fra sikker) og den går på at grunden til jeg er sluppet for strækmærkerne er på grund af vand. Jeg drikker meget vand (drikker ikke kaffe eller sodavand, men bare vand bår jeg er tørstig) og vand er godt for huden og gør den smidig. Både min mor og mormor er ikke de store vanddrikkere og de har stadig mange strækmærker og jeg har som sagt ikke et eneste. Men som sagt er det jo bare min egen teori.

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Renée88 skriver:

Som nogle af de andre skriver, så er strækmærker arveligt og hormonelt betinget.. Så dyre cremer hjælper intet..

Du kan bruge en go creme eller olie - som velvære og "massage" for baby...

Min mor fik rigtig mange strækmærker.. Og det gjorde jeg også.. Masser af tigerstriber til mig.. Det er nu 11mdr siden jeg fødte og de er blevet meget mere utydelige i forhold til hvad de var da jeg var gravid.. Jeg fik tre store under fødslen, og det er faktisk dem der er mest tydelige..

Tusind tak for svaret

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Karo skriver:

Jeg er ikke typen der tit smører mig med creme, og under begge mine graviditeter har jeg heller ikke smurt mig, og jeg fik heller ikke et eneste stræk mærke.

Min mor sprang fuldstændigt under sine graviditeter så i mit tilfælde har det ikke været arveligt

Jeg har en teori (men er langt fra sikker) og den går på at grunden til jeg er sluppet for strækmærkerne er på grund af vand. Jeg drikker meget vand (drikker ikke kaffe eller sodavand, men bare vand bår jeg er tørstig) og vand er godt for huden og gør den smidig. Både min mor og mormor er ikke de store vanddrikkere og de har stadig mange strækmærker og jeg har som sagt ikke et eneste. Men som sagt er det jo bare min egen teori.

Det kunne sagtens være, jeg synes dog ikke jeg kan drikke mere vand end jeg gør i forvejen

Anmeld

24. september 2010

Josesmor

Karo skriver:

He he.. Lyder da meget fornuftigt

Anmeld

24. september 2010

Pige2009

SoffiLine skriver:

Tænkte det nok, men jeg ser det ikke som noget dårligt. ville bare høre, kunne godt være de hjalp

Det gør jeg nu Hele min højre side af maven ligner en tigerunge De kom først i 32. uge...

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Baagøe skriver:

Det gør jeg nu Hele min højre side af maven ligner en tigerunge De kom først i 32. uge...

Håber ikke de blir ved med at komme ved mig, og er altså kun 15+1 idag, men men men tager det hele med et smil - det er bare LIDT øv hihi

Anmeld

24. september 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Strækmærker kommer uanset hvad - du kan INTET gøre for at forhindre deres fremmarch Sorry to say, men alt andet er ammestuesnak

K.h. Linda

Ja hvis man er arveligt disponeret...jeg fik ikke et eneste..TAK MOAAAAR

Anmeld

24. september 2010

Pige2009

Karo skriver:

Hmmm Jeg drikker ca. 2-3 liter vand om dagen og gjorde det også gennem hele min graviditet, men jeg ligner en tigerunge på højre side af maven

Fedt, at du er gået fri!

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.