Strækmærker???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

Kløver

SoffiLine skriver:

Jeg er idag 15+1 & opdagede for nogle dage siden at jeg er ved at få strækmærker  Har fået af vide det er godt at smør mave osv ind i en god creme da det skulle hjælpe? Har nogen af jer erfaringer med det?

På billedet er jeg 12+5.

jeg har hørt strækmærker er hormonbetinget og serfor hjælper creme ikke, om creme kan hjælpe ved jeg derfor ikke, men jeg er blevet opereret i hoften 2 gange og har derfor et mega ar omme på røven (undskyld sproget) men jeg smurte det med madelolie tilsat eucalyptus og a+b vitamin (kan købes i helsekost forretninger) det gjorde arret meget pænere og det gik hurtigt fra at være rødt til at se "hudfarvet" ud, og har hjulpet på de strækmærker jeg har på maven, som kom efter jge har haft taget hurtigt på.

Jeg skal have lavet ny blanding, da mine strækmærker er begyndt at træde mere frem igen efter maven vokser, så håber det kan give samme virkning.

det er måske en mulighed, og det er ikke så dyrt igen at lave, da der er til en god portion der kan række i lang tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

SoffiLine

Maja84 skriver:

jeg har hørt strækmærker er hormonbetinget og serfor hjælper creme ikke, om creme kan hjælpe ved jeg derfor ikke, men jeg er blevet opereret i hoften 2 gange og har derfor et mega ar omme på røven (undskyld sproget) men jeg smurte det med madelolie tilsat eucalyptus og a+b vitamin (kan købes i helsekost forretninger) det gjorde arret meget pænere og det gik hurtigt fra at være rødt til at se "hudfarvet" ud, og har hjulpet på de strækmærker jeg har på maven, som kom efter jge har haft taget hurtigt på.

Jeg skal have lavet ny blanding, da mine strækmærker er begyndt at træde mere frem igen efter maven vokser, så håber det kan give samme virkning.

det er måske en mulighed, og det er ikke så dyrt igen at lave, da der er til en god portion der kan række i lang tid

Tusind tak for rådet. Der var også en anden der nævnte at mandel olie kunne være godt, så det vil jeg helt sikkert prøve

Tusind tak & mht sproget Det sgu i orden

Anmeld

25. september 2010

Mor til prinsessen :-)

SoffiLine skriver:

Altså, kan vel altid prøve det Hvor kan man købe det henne? Om ikke andet så er det vel godt for huden anyway, ikk?

Jo jeg synes den tager min tørre hud, end alm fugtigheds creme.....
Jeg har købt min i matas, en kæmpe flaske på 500 ml til 100 kr mener jeg... Men det var fordi jeg fik en mindre flaske til 70 kr(ca) også synes jeg jeg fik mere for pengene hvis jeg købte den store flaske hehe...

Men grunden til jeg bruger mandelolie er fordi jeg også fik af vide det er godt for maven når den vokser, den beroliger når huden gør ondt..... Også er der ikke alt muligt parfume og alt det der som ikke er godt for barnet....

Forresten.....Jeg har også lidt graviditetskløe, og jeg er ikke den store fan af piller og alt muligt fra lægen af, så der bruger jeg også olien.... :-)

Mvh Tine

Anmeld

25. september 2010

Maja88

jeg har også hørt jordnøde olie skulle være godt.

Men tror nu bare det med strækmærker er individuelt.

Min mor fik ingen strækmærker og har aldrig haft det, men jeg fik strækmærker i forbindelse med da min krop begyndte at udvikle sig. dvs jeg har på bryster, lår og bolle håndtag men de er bare helt lyse og går i et med hudens farve.

så frygter også jeg får en masse nu maven bliver størrere. men indtil nu er den gået fri selvom den strutter- så krydser fingre

Anmeld

25. september 2010

FruHolm <3

tror det er individuelt, for min mormor fik 4 børn og sindsygt mange strækmærker, min mor har fået 13 børn heraf 1 sæt tvillinger og hun har slet ikke fået nogen strækmærker.

jeg er 26+6 og vokser rimelig hurtigt ligesom min mor altid gjorde når hun var gravid og har (7-9-13) ingen strækmærker fået indtil videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.