Altså, nu var jeg jo en "ung" mor på 20 da jeg fik Kirstine, en "almindelig mor" på 27 nu jeg får Bimmeren, og en måske "gammel" mor hvis vi måske/muligvis skal have en efternøler om 10 år.
Jeg havde meget fast kæreste med eget firma, hus med have, to biler og en god økonomi da jeg fik Kirstine som 20 årig, så på den måde har intet ændret sig i forhold til de fysiske forhold som Bimmeren bliver født i contra de forhold Kirstine blev født i.
Den forskel der bliver for Bimmeren frem for Kirstine er at jeg som Mor har ændret mig (tror jeg da) Altså jeg håber at jeg denne gang kan slappe lidt mere af mht at være "den perfekte mor" hvor barnet altid har økologiske hjemmelavet mad med i Børnehaven, hvor barnet aldrig aldrig er beskidt eller har tøj på der måske er lige lidt for lille eller med en plet på der ikke kan gå af, hvor jeg var rigtig streng for at sørge for at ingen kunne sætte fingre på mit barn fordi at jeg var en ung mor. Jeg led enormt meget under det pres jeg selv følte der var, for at jeg skulle være en dobbelt så god/perfekt mor som alle andre, bare fordi jeg var yngre.
Denne gang med Bimmeren håber jeg at jeg kan slappe lidt mere af, og at det er okay for mig selv at Bimmeren ikke altid er et mønsterbarn, og okay at han nogen dage får saftevand til aftensmaden istedet for mælk, og okay at han får bananpletter på blusen til frokost og jeg så ikke skifter den før han skal i nattøjet om aftenen, og okay at han måske løber lidt rundt og leger når vi er på Biblioteket og ikke kun går artigt rundt ved siden af mig hele tiden, og okay at han ikke kun har den dyreste flyverdragt og de dyreste vinterstøvler osv osv.
Nu er Bimmeren jo ikke født endnu. Derfor ved jeg jo ikke om jeg kan lære at slappe lidt mere af. Men jeg håber det!! Det er skisme et stort arbejde at være den perfekte mor 24/7 og da heller ikke særligt sjovt for ungerne!!
Opdatering næste år følger, he he
Anmeld