Nu vi snakker unge mødre.. Hvad med ældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.655 visninger
41 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Risen

Kom til at tænke på alle de fordomme og spekulationer der er omkring unge mødre og deres børn. Hvad med "ældre" mødre? Er der ikke også en grænse for hvor gammel man kan være før man får sit første barn eller er det naturen som sætter sin grænse der? - I såfald ville det så være ok man blev gravid som 13 årig hvis kroppen ønskede det? . 

Personligt har jeg en farfar som har en datter på knap min alder  , og hun har desværre gentagende gange måtte sende hendes far (min farfar) på sygehus og stå tilbage med tankerne om hun nu kommer til at se sin far igen. Han har valgt at få børn i en meget sen alder grundet ny kone etc.. Det er hammerende synd for hende og hendes søster, på den anden side har de også en fantastisk far som går hjemme  og er der 100 %  og har økonomien helt iorden.. 

Kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

SoffiLine

Jeg synes alle skal ha lov til at ha børn når de vil, men jeg synes også man skal tænke over og man er egoistisk. Folk på 60+ synes jeg er i overkanten når de får børn. Men samtidig er der også folk der mener at folk på 15-16 minus ikke burde. Jeg synes man skal lade naturen gå sin gang, og at når man vælger det ene eller det andet at man så ikke kun tænker: Nu vil jeg ha et barn,

Man skal ikke være egoistisk. & det synes jeg man er hvis man er 60+.

Anmeld

23. september 2010

Sabrina2014

Risen skriver:

Kom til at tænke på alle de fordomme og spekulationer der er omkring unge mødre og deres børn. Hvad med "ældre" mødre? Er der ikke også en grænse for hvor gammel man kan være før man får sit første barn eller er det naturen som sætter sin grænse der? - I såfald ville det så være ok man blev gravid som 13 årig hvis kroppen ønskede det? . 

Personligt har jeg en farfar som har en datter på knap min alder  , og hun har desværre gentagende gange måtte sende hendes far (min farfar) på sygehus og stå tilbage med tankerne om hun nu kommer til at se sin far igen. Han har valgt at få børn i en meget sen alder grundet ny kone etc.. Det er hammerende synd for hende og hendes søster, på den anden side har de også en fantastisk far som går hjemme  og er der 100 %  og har økonomien helt iorden.. 

Kom frisk

Hmm... Altså, jeg er et af de mennesker der synes man kan være for ung - men så sandelig også for gammel.

Jeg synes ikke det er i orden at få barn som 13-årig, da jeg simpelthen ikke tror på, ligemeget hvor moden man nu er, at man er klar til at tage sig af et barn der, og jeg synes det er vigtigt at man har sin egen økonomi, og selv tager sig at sit barn, og ikke ens forældre!

Jeg havde en veninde, på samme alder som mig (19år), som havde nogle forældre der var 20 år ældre end mine forældre, og hun var simpelthen altid så ked af det over hvordan hendes forældre var. De var ekstra strenge, de havde slet slet slet ikke så meget energi, og kunne de slet ikke de samme ting som vores andres forældre kunne. Så jeg vil sige at der er også en grænse til at man kan blive for gammel ja. Hos mig (nu vil jeg ikke træde på nogle), synes jeg at grænsen nok ligger ved de 45 år.

Jeg synes at det er vigtigt at man er voksen og moden til at tage sig at sit eget barn, og at man har sin egen økonomi. Det er selvfølgelig i orden at ens forældre køber en barnevogn som en gave osv, men man skal ikke være afhængige af deres hjælp. Det er meget forskelligt hvornår mennesker er modne, nogle er det måske allerede som 17-årig, hvor andre måske først er VIRKELIG klar som 40-årig, og der er derfor at der er nok fra de 18-45 års alderen jeg synes at det er tidspunktet. 18 er selvfølgelig tidligt, men jeg synes som sagt ikke man kan sætte tid/alder på modenhed, om man er klar, og nu har de ting der skal til.

Anmeld

23. september 2010

Mikkel's mor <3

min mening er at det er synd for børnene..
og tit er det også farligt at få børn i en sen alder.

Min kusine fik hendes den første i en alder af 41 år og jeg syntes at det er virkelig synd for hendes søn. grunden til at hun ikke har fået før er hendes karierre (staves?!)
så på trods af at hun lå og svævede mellem liv og død i små 4 uger vil de have en mere.. da de selv er enebørn.
lægerne mener at det var pga hendes alder at hun var ved at dø..

Anmeld

23. september 2010

Isabella_mor

jeg så faktisk en lidt ældre mor idag med bussen måske over 40??  med hendes 3 små børn... to på nok 3 og 5 år måske. og så en i barnevogn.. og hun så bare SÅ slidt ud med kedeligt grå hår og kedeligt tøj.. sådan en rigtig pædagogmor..men hun var super glad og opmærksom og det hele..

Og hun var bare så god til sine børn. de var så søde og faktisk enormt velopdragne.. de sad bare og kiggede ud af vinduet lige så fint og moren brokkede sig ikke lige over at de sad på knæene på sæderne. bare de ikke havde skoene oppe sagde hun så måtte de gerne sidde sådan... 

hun havde meget overskud og jeg tænkte at sådan en mor vil jeg også være... en mor med overskud... så fuck det om man ligner udskidt æblegrød. man har vel lov til at have en dårlig hårdag.. 

Anmeld

23. september 2010

klmf

isabellamor skriver:

jeg så faktisk en lidt ældre mor idag med bussen måske over 40??  med hendes 3 små børn... to på nok 3 og 5 år måske. og så en i barnevogn.. og hun så bare SÅ slidt ud med kedeligt grå hår og kedeligt tøj.. sådan en rigtig pædagogmor..men hun var super glad og opmærksom og det hele..

Og hun var bare så god til sine børn. de var så søde og faktisk enormt velopdragne.. de sad bare og kiggede ud af vinduet lige så fint og moren brokkede sig ikke lige over at de sad på knæene på sæderne. bare de ikke havde skoene oppe sagde hun så måtte de gerne sidde sådan... 

hun havde meget overskud og jeg tænkte at sådan en mor vil jeg også være... en mor med overskud... så fuck det om man ligner udskidt æblegrød. man har vel lov til at have en dårlig hårdag.. 

He he, kunne ikke lade være med at grine lidt over udviklingen i dit indlæg. Lægger ud med den beskrivelse ALLE mødre frygter og ender med at ville være (mor) ligesom hende! Det skulle hun næsten høre, det er da en kompliment der vil noget...

Anmeld

23. september 2010

dorthemus

isabellamor skriver:

Fnis det ku være mig!!!..jeg er godt nok "kun" 39 år, men jeg ER pædagog og har helt sikkert idag haft en dårlig hårdag

Anmeld

23. september 2010

dorthemus

lotchen skriver:

He he, kunne ikke lade være med at grine lidt over udviklingen i dit indlæg. Lægger ud med den beskrivelse ALLE mødre frygter og ender med at ville være (mor) ligesom hende! Det skulle hun næsten høre, det er da en kompliment der vil noget...

Anmeld

24. september 2010

Kvindemin

dorthemus skriver:

Men du holder dig dælme også godt, din steg

Anmeld

24. september 2010

Svei

Personligt synes jeg ikke der er en øvre grænse, hvis bare man kan få dem naturligt som kvinde....men jeg synes alts¨godt man kan være for ung....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.