øj der er godt nok gang i noget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

oo

gabriellasmor skriver:

op og ned af trapper eller masser af gulvvask

ihh hvor jeg gik op og ned og op og ned..  og havde skinnede rent hus...for nu en måned siden. hahaha..

ja, der er jo trappe op til førstesalen, som er her jeg har min seng og computer, og toilettet er nedenunder sammen med tv og køleskab, så tro mig, jeg kommer op og ned nogle gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

oo

idamaria83 skriver:

En ægte ve er kendetegnet ved, at den ikke stopper, når du slapper af - det gør en plukve (som regel )...

Min smertetærskel er også meget høj, men mine veer har nu kunnet mærkes jeg udvidede mig fra 3 til 10 cm på ca 1 time med Lina, og jordemoderen sagde på et tidspunkt til Pelle midt i jeg havde en ve; "når det går så hurtigt, så gør det altså rigtig rigtig ondt" - og jeg kan huske jeg tænkte "ja, ja, så er det altså heller ikke værre" men havde ikke luft til at sige det midt i de der sidste veer inden presseveerne

Men mon ikke du ved, når det er rigtige fødselsveer - I do believe so

Vestøv din vej *********

okay - men en ve bliver heller ikke siddende..vel? jeg mener, det gør ondt og så da jeg var ude at gå, så kom smerten ligesom forstærket i bølger med rimelig kort interval. æh, men ja, de gik jo så væk da jeg satte mig. gok gok...man kan jo nå at miste forstanden inden der kommer en RIGTIG ve

Anmeld

23. september 2010

lauras*mor*

nu må jeg hellere skrive noget så jeg kan få besked når der sker mere, for dte der med at lede efter den er jeg ikke skide god til.. hehe..

det der med at fylde et bind er at du skal "fylde" det på 2 timer.. altså det skal være letter tungt.. det fik jeg af vide..

mine veer gik gik også i stå når jeg slappede af så vi gik en hel del.. ;-) Jeg håber for dg at det er inden længe det sker, da jeg absolut ikke tror det er fedt at gå som du gør i flere dage/uger.. men det lyder da rimelig lovende må man sige..

det med at man ikke er i tvivl den er faktisk god nok... jeg havde nogle veer i uge 32 og jeg selv var ikke i tvivl, men det var alle andre.. og da jeg kom på fg dagen efter (fik skæld ud over jeg ikke var kommet om natten) havde jeg åbnet mig 1 cm og var blød.. det var veer i en time.. så må meget skuffende sige at er du i tvivl så ER det nok plukkeveer.. MEN de kan også gøre en hel del ved kroppen jo.. fik også af vide at et godt tegn er at de gode veer varer over 30 sek.. :-)

krydser alt hvad jeg kan krydse kan for at du har født i hvertfald inden ugen er omme..

Knus fra en der efterhånden savner at føde og være klar til.. men jeg må bare leve det liv igennem jer andre så TAK fordi du og andre deler det herinde.. ;-)

Anmeld

23. september 2010

Ida.

Tjuhl skriver:

okay - men en ve bliver heller ikke siddende..vel? jeg mener, det gør ondt og så da jeg var ude at gå, så kom smerten ligesom forstærket i bølger med rimelig kort interval. æh, men ja, de gik jo så væk da jeg satte mig. gok gok...man kan jo nå at miste forstanden inden der kommer en RIGTIG ve

Nej en ve starter langsomt og så opbygges smerten gradvist, indtil den topper, derfra stilner den af igen og forsvinder - men man kan ikke "tvinge" den væk, som du kunne ved at sætte dig ned - i vepauserne kan man faktisk INTET mærke, det er så mystisk...

Jeg kender det!! Havde tre snydegange hvor jeg troede det var NU med Annika - men der gik flere uger fra den første snydegang, til hun endelig besluttede sig for at komme ud...(senere erfarede jeg, at det jeg troede var veer var slemme plukveer - nok a la det, du oplevede igår!)...men ingen gravide er jo ens og ingen fødsler er ens, og det eneste man kan blive af at gå og gisne, gætte og mærke efter er at blive skør i knolden og UTÅLMODIG...

Anmeld

23. september 2010

Muffinmus

idamaria83 skriver:

Nej en ve starter langsomt og så opbygges smerten gradvist, indtil den topper, derfra stilner den af igen og forsvinder - men man kan ikke "tvinge" den væk, som du kunne ved at sætte dig ned - i vepauserne kan man faktisk INTET mærke, det er så mystisk...

Jeg kender det!! Havde tre snydegange hvor jeg troede det var NU med Annika - men der gik flere uger fra den første snydegang, til hun endelig besluttede sig for at komme ud...(senere erfarede jeg, at det jeg troede var veer var slemme plukveer - nok a la det, du oplevede igår!)...men ingen gravide er jo ens og ingen fødsler er ens, og det eneste man kan blive af at gå og gisne, gætte og mærke efter er at blive skør i knolden og UTÅLMODIG...

ENIG, havde SÅ mange plukveer og især om aftenen og de kunne sagtens komme hvert 5 min og tage pusten helt fra mig så det var ren koncentration... Troede også flere gange at det da KUNNE være en ve.... måske...eller noget... Men nej, lige som dig erfarede jeg at det BARE var slemme plukveer.... For nok kan plukveer gøre naller...men det er jo INTET i forhold til rigtige fødselsveer hvor man ønsker man kunne kralve ud af sin krop i ren smerte:-)

Altså ikke den første ve, men efter lidt tid:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.