øj der er godt nok gang i noget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.013 visninger
74 svar
0 synes godt om
22. september 2010

oo

nu nåede jeg ENDELIG 37 fulde uger og så har jeg jo fem dejlige lange uger til at føde hjemme i

men der er da godt nok gang i noget allerede! jeg har plukveer helt vildt, de er kommet sådan on/off hele dagen, men siden Søren kom hjem og vi har været ude og handle (vi er lige kommet hjem) er de bare kommet bang-bang-bang. altså ikke med bestemte tidsintervaller, tror jeg, men sådan rimelig ofte. i hvert fald så ofte, at Søren blev helt bleg da jeg for 6. gang sagde "To sekunder, plukve" nede på Føtex's parkeringsplads de gør ikke ondt, de kan bare MÆRKES, jeg får svært ved lige at få vejret når det er på sit højeste og jeg kan ikke rigtig gå når det er heller.

På et tidspunkt tænker jeg "ææh...jeg har vist tisset en lillebitte smule i bukserne" , så da vi kom hjem skyndte jeg mig på toilettet og der pladask i underbuksen var en god klat slim. altså ikke nok til at jeg vil sige, at det var slimpropPEN, men det var i hvert fald heller ikke udflåd! nu har jeg jo haft lidt på fornemmelsen, at min slimprop er gået sådan løbende, men det her var mere og af en helt anden konsistens end noget jeg har set før.

men det behøver jo HELLER ikke betyde noget, den kan jo gå 30 gange endnu, hvis det skal være.

uhu...jeg er nok bare lidt spændt, fordi jeg godt MÅ føde nu - og jeg har lige fået hentet min ammestoppille og ALTING er bare klart herhjemme

men altså plukveerne skal gøre ondt før de er noget, ikke sandt? for jeg synes ikke de gør ondt-ondt, men de kan mærkes og jeg taber lige pusten. det er helt tydeligt idag at mærke den der stigning i kraften af plukveen (det har jeg ellers ikke kunnet mærke før), det stiger og stiger og når et klimaks hvor jeg lige må stå stille og trække vejret dyyyyyybt, og så løjer de af igen.

øhm...jeg ved ikke rigtig om jeg spørger om noget i det her indlæg, jeg har vist bare lige brug for at skrive lidt adrenalin ud af kroppen lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

PRÆCIS sådan der startede min fødsel!!! Lige præcis med kraftige plukveer der tog pusten fra mig og gjorde at jeg liiige måtte koncentrere mig lidt, men uden smerte, sådan RIGTIG smerte

Det lyder som om du er godt på vej, Trine!!!! AAAAAAAH HVOR SPÆNDENDE!!!! (Synger baby Juhl sangen for fulde gardiner og Jonte griner)

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

Tjuhl skriver:

nu nåede jeg ENDELIG 37 fulde uger og så har jeg jo fem dejlige lange uger til at føde hjemme i

men der er da godt nok gang i noget allerede! jeg har plukveer helt vildt, de er kommet sådan on/off hele dagen, men siden Søren kom hjem og vi har været ude og handle (vi er lige kommet hjem) er de bare kommet bang-bang-bang. altså ikke med bestemte tidsintervaller, tror jeg, men sådan rimelig ofte. i hvert fald så ofte, at Søren blev helt bleg da jeg for 6. gang sagde "To sekunder, plukve" nede på Føtex's parkeringsplads de gør ikke ondt, de kan bare MÆRKES, jeg får svært ved lige at få vejret når det er på sit højeste og jeg kan ikke rigtig gå når det er heller.

På et tidspunkt tænker jeg "ææh...jeg har vist tisset en lillebitte smule i bukserne" , så da vi kom hjem skyndte jeg mig på toilettet og der pladask i underbuksen var en god klat slim. altså ikke nok til at jeg vil sige, at det var slimpropPEN, men det var i hvert fald heller ikke udflåd! nu har jeg jo haft lidt på fornemmelsen, at min slimprop er gået sådan løbende, men det her var mere og af en helt anden konsistens end noget jeg har set før.

men det behøver jo HELLER ikke betyde noget, den kan jo gå 30 gange endnu, hvis det skal være.

uhu...jeg er nok bare lidt spændt, fordi jeg godt MÅ føde nu - og jeg har lige fået hentet min ammestoppille og ALTING er bare klart herhjemme

men altså plukveerne skal gøre ondt før de er noget, ikke sandt? for jeg synes ikke de gør ondt-ondt, men de kan mærkes og jeg taber lige pusten. det er helt tydeligt idag at mærke den der stigning i kraften af plukveen (det har jeg ellers ikke kunnet mærke før), det stiger og stiger og når et klimaks hvor jeg lige må stå stille og trække vejret dyyyyyybt, og så løjer de af igen.

øhm...jeg ved ikke rigtig om jeg spørger om noget i det her indlæg, jeg har vist bare lige brug for at skrive lidt adrenalin ud af kroppen lige nu

TILLYKKE med at du er nået så langt at det nu er lige om lidt ... MÅSKE ...

jeg havde selv ret mange plukkeveer i slutningen af min graviditet .. og var ude at handle på samme måde som du beskriver men gik nu altså stadig i skole og til kor og hvad jeg nu ellers plejede ....

min JM sagde at så længe de ikke blev regelmæssige de der plukkeveer ( mener også hun sagde noget om 10 på en time hvor jeg sad ned) så var det altså ikke fødselen der var igang

Anmeld

22. september 2010

Samus1983

Ej hvor spændende og se om den bette Juhl er på sin vej til den store verden allerede...

Og dejligt at hører det gik godt med lægen og pillen er i hus..

Anmeld

22. september 2010

quar20

Jamen for hunde som tiden nærmer sig nu.. =)

Ja nu har jeg læst ALLE dine indlæg og glæder mig næsten ligeså meget som du sikkert gør.. =) hehhe..!!  Hvor er det altså bare spændende..!!

Lad os håbe at der snart sker noget nu når kroppen reagerer som den gør.. =)

Ihvertfald ALT held og lykke og glæder mig rigtig meget til at høre mere fra dig/jer..

Anmeld

22. september 2010

<3

Jeg var også meget nysgerrig om de der plukveer vs. veer og spurgte min fødselslæge om dem. han sagde : "Veer er når det ender med at komme et barn og plukveer når der ikke kommer et barn".

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

Kirle skriver:

Jeg var også meget nysgerrig om de der plukveer vs. veer og spurgte min fødselslæge om dem. han sagde : "Veer er når det ender med at komme et barn og plukveer når der ikke kommer et barn".

det må man sige var en mand med humor

Anmeld

22. september 2010

bagger26

Tror bare du skal være glad for dine gode plukveer, i hvert fald hvis jeg skal tale ud af egen erfaring.. 

Med Mads havde jeg plukveer fra uge 14, tit, ofte og gode plukveer, havde en fødsel der varede i 5 timer. Med sofia begyndte de først i uge 27-28, men var nogle rigtig kraftige plukveer fra starten, blev sygemeldt i uge 30 med kraftige plukveer og bækkenløsning,og der tog det 40 min ca. at føde..  

Så i mit tilfælde har de hjulpet til at gøre fødslen hurtig, eksperternes ord at det er dem der har hjulpet på det, dog har jeg født over termin med dem begge, Sofia var endda 41+5 Så de har ikke været et tegn på snarlig fødsel i mit tilfælde, men det er også ok når jeg så har haft så korte fødsler hihi..

Men held og lykke med det hele, det bliver en fantastisk oplevelse..

Anmeld

22. september 2010

Tulle28

Uuuuuh hvor er det bare spændende!!! Sjovt, man har fulgt dig så længe og nu er det bare lige om lidt (måske - men da ihvertfald snart i forhold til for nogle måneder siden).

Håber snart på en update om at du HAR FØDT!:-)

Tulle

Anmeld

22. september 2010

BinaMor

ih hvor spændende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.