Utaknemmelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Pige2009

BabyStella! skriver:

Hej!

I går blev min datter 1 år, og vi havde en masse venner og familie på besøg. Og jeg er så skuffet over gaverne

Hvorfor spør´ folk hvad man ønsker sig til sit barn? Vi har ikke ønsket os andet end et gyngestativ, penge eller tøj/legetøj. Hvorfor kommer min svigerinde, svoger og svigerfar så med et legetøjskøkken? Troede først at det var fordi de ikke havde råd til og købe et gyngestativ, men det her køkken står til 600 kr.! Det er et OBH nordica med 40 dele. Det er virkelig fint, men hun kan jo ikke bruge det før hun blir 3 år! Desuden har vi ikke plads til det. Så nu kan det stå på loftet, indtil vi har får ryddet op på hendes værelse.

Århh ha! Jeg er så utaknemmelig, men forstår bare ikke hvorfor folk spør´ hvad hun ønsker sig og så kommer de med noget helt stik modsat!

Så ta´ istedet min lillebror; ham regner med ikke med og få noget fra - det kan han ikke finde ud af sådan noget med gaver, så der plejer jeg og købe et par ekstra til jul og skrive hans navn på Men igår kom han med den bedste gave af dem alle; Han hjalp med og lave boller, kage, dække bord og se efter fødselaren

Det er en gave, man kan bruge - ja, og så lige et gyngestativ

Jeg synes måske du er lidt utaknemmelig, for du skriver jo selv, at I havde ønsket jer legetøj til hende. Er t køkken ikke legetøj?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Ludo

Ønskeseddel er jo kun en vejledning til folk hvis de ikke selv kan finde på noget...

Man kan ønske sig alt det man vil her i verden men det er aldrig sikkert man får det.

Og i dag med kriser og andre der har det skidt her i verden så skal man være glad og taknemmelig for at man overhoved får noget.

Det er min mening ang. Ønskeseddel.

Anmeld

22. september 2010

CamiRon

Hej!

I går blev min datter 1 år, og vi havde en masse venner og familie på besøg. Og jeg er så skuffet over gaverne

Hvorfor spør´ folk hvad man ønsker sig til sit barn? Vi har ikke ønsket os andet end et gyngestativ, penge eller tøj/legetøj. Hvorfor kommer min svigerinde, svoger og svigerfar så med et legetøjskøkken? Troede først at det var fordi de ikke havde råd til og købe et gyngestativ, men det her køkken står til 600 kr.! Det er et OBH nordica med 40 dele. Det er virkelig fint, men hun kan jo ikke bruge det før hun blir 3 år! Desuden har vi ikke plads til det. Så nu kan det stå på loftet, indtil vi har får ryddet op på hendes værelse.

Århh ha! Jeg er så utaknemmelig, men forstår bare ikke hvorfor folk spør´ hvad hun ønsker sig og så kommer de med noget helt stik modsat!

Så ta´ istedet min lillebror; ham regner med ikke med og få noget fra - det kan han ikke finde ud af sådan noget med gaver, så der plejer jeg og købe et par ekstra til jul og skrive hans navn på Men igår kom han med den bedste gave af dem alle; Han hjalp med og lave boller, kage, dække bord og se efter fødselaren

Det er en gave, man kan bruge - ja, og så lige et gyngestativ

Syntes du skal tage det oppefra og ned: Vil du ha det byttet, så byt det! Det er jo ok og du er ene om at beslutte det.

Vil lige sige at min datter på 15 mdr. elsker sit legekøkken, hun rører i skåle, smager på "maden" osv... Her i huset er det et hit. (selvom vi også mangler et gyngestativ!)

Anmeld

22. september 2010

Snefnug1984

Legetøj kan jo være mange ting, så i fremtiden må du jo være mere præcis.

Det samme gælder jo hvis man bare skriver tøj og så kun får strømper

Anmeld

22. september 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Da min dreng var ca 1½år gammel fik han et komfur i julegave. Han var fuldstændig vild med det. Vi havde ikke plads til det på hans værelse så det stod i køkkenet.

Han lavede mad dag ud og dag ind på det komfur. og hvor var det hyggerligt at min dreng og jeg stod ved hver vores komfur og lave mad til aftensmaden. Så jeg syntes at du skulle finde en plads i dit hus/lejlighed til det legekøkken det er en fantastisk gave. put det evt i stuen eller køkkenet.

Anmeld

23. september 2010

Miamaja

bagger26 skriver:

Vil bare lige sige, at min søn fik et legekøkken til hans 1 års fødselsdag og han har elsket det fra dag et, tror han leger med det hver dag og han bliver snart 3, så hun kan sagtens bruge det nu, det er bare med at finde pladsen til det..

Vores guldklump var ogsaa 1.5 aar da han fik sit kokken og han er nu 3.5 aar og har leget med det fra han fik det, saa nej, jeg synes ikke det er for tidligt. Og faktisk en ret flot gave at faa.

Jeg synes ikke man kan forvente at faa noget bestemt selvom man laver onskeseddel. Hvis der er noget bestemt man virkelig onsker sig, saa synes jeg det er op til en selv at sorge for det.

Nogle gange har jeg selv oplevet at nogle mennesker invitere til fodselsdag og saa faar man ellers stukket en lang onskeseddel i haanden, og det virker sommetider som om, at det saa er meningen at man skal komme med noget der staar paa listen, og det mener jeg ikke er rigtigt. Man skal bare vaere glad folk gider at komme og fejre ens ojesten, hvad enten de har med.

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Vil da også sige at det er en utroligt flot gave at komme med, men hvis man ikke er tilfreds med den, så bed om en kvitering og byt den.
Hører også til dem, der har givet mine børn køkkener og køkkenting fra de blev 1 år, og så er de ellers bare drønet derudad...alle 3.
Forrige jul fik mine børnebørn et stort køkken og selvom det ikke var det deres mor ønskede sig til dem, så må jeg indrømme at jeg blæste det et langt stykke, at hun ønskede sig flyverdragter. Dem fik hun nu alligevel i rigeligt mål til dem, men mine børnebørn skal have noget de mangler og kan lege med..og det har de så sandelig også altid fået, og så kan det godt være at mor ønsker sig noget andet.
Jeg tror at din moster virkeligt har tænkt længe over hvad der kunne glæde dit barn, og selvom hun er glad for at gynge, så vil hun får langt flere og udviklende timer til at gå i et legekøkken end du kan forestille dig.
Men byt det dog, så er dit problem løst

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2010

E.T

Nu har jeg ikke lige gidet og læse alle 5 sider igennem for kommentar.

Men synes faktisk det er utaknemmeligt. Husk på at en ønskesedel er for ønsker og ikke en bestillingsseddel.

Jeg spørger tit til hvad min brors børn ønsker sig, men det er ikke ensbetydende med at det er det jeg køber. Jeg prøver altid at tænke på noget andet men noget som jeg ved de vil blive glad for, men som de bare ikke selv havde tænkt på

Stort tillykke med din datter

Anmeld

23. september 2010

LIZO

jeg ville bytte det!

vi har lavet meget kalre regler her hjemme.. at liam får legetøj til fødselsdag. men ikke jul. og de må ikke kun købe legetøj. og vi byttet det hvis de kun køber legetøj

skal lieg siges at svigermor og svigerinde køber gaver for 1500 kr ca til sammem. og de er meget legetøj.

vi synes det er synd at han drukner i legetøj. og ofte leger med det kort og så gemmer han det væk. eller glemmer han har det fordi der er så meget.. der var en periode hvor han var mindre hvor han slet ikke kunne forstå alt dte legetøj. 

og drengen elsker at få blødepakker.. og dvd..  familien brokket sig over det , lige indtil de så hvor meget legetøj han havde.. så kunne de godt forstå det.

jeg synes man skal respektere de ønsker forældre kommer med.

Anmeld

23. september 2010

BabyStella!

Okay okay okay, jeg samlede køkkenet i går og faktisk er hun vild med det. Så jeg tog fejl

Men egentlig skæg debat, der kom ud af det og virkelig mange forskellige meninger. Hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.