Utaknemmelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Skouboe

BabyStella! skriver:

Hej!

I går blev min datter 1 år, og vi havde en masse venner og familie på besøg. Og jeg er så skuffet over gaverne

Hvorfor spør´ folk hvad man ønsker sig til sit barn? Vi har ikke ønsket os andet end et gyngestativ, penge eller tøj/legetøj. Hvorfor kommer min svigerinde, svoger og svigerfar så med et legetøjskøkken? Troede først at det var fordi de ikke havde råd til og købe et gyngestativ, men det her køkken står til 600 kr.! Det er et OBH nordica med 40 dele. Det er virkelig fint, men hun kan jo ikke bruge det før hun blir 3 år! Desuden har vi ikke plads til det. Så nu kan det stå på loftet, indtil vi har får ryddet op på hendes værelse.

Århh ha! Jeg er så utaknemmelig, men forstår bare ikke hvorfor folk spør´ hvad hun ønsker sig og så kommer de med noget helt stik modsat!

Så ta´ istedet min lillebror; ham regner med ikke med og få noget fra - det kan han ikke finde ud af sådan noget med gaver, så der plejer jeg og købe et par ekstra til jul og skrive hans navn på Men igår kom han med den bedste gave af dem alle; Han hjalp med og lave boller, kage, dække bord og se efter fødselaren

Det er en gave, man kan bruge - ja, og så lige et gyngestativ

Tænk på det som om det du skriver på ønskesedlen er til de  folk der ikke kan hitte på noget at give selv.

Jeg vil så iøvrigt sige at et legetøjskøkken er en FED gave og meget alderssvarende.  Min datter fik et i julegave da hun var 11 måneder og der gik ikke mere end en måneds tid før hun selv kravlede over og rejste sig ved det og nu hvor hun er 20 måneder er det stadig hendes absolut favorit legetøj i hele verden.

I starten ved hun ikke hvad hun skal stille op med et køkken, men der er ting at pille ved og låger at åbne og ting man kan putte ind i andre ting. Tro mig - jeg kender ikke et barn der ikke elsker et legetøjskøkken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Ni-ko-li-ne

BabyStella! skriver:

Hej!

I går blev min datter 1 år, og vi havde en masse venner og familie på besøg. Og jeg er så skuffet over gaverne

Hvorfor spør´ folk hvad man ønsker sig til sit barn? Vi har ikke ønsket os andet end et gyngestativ, penge eller tøj/legetøj. Hvorfor kommer min svigerinde, svoger og svigerfar så med et legetøjskøkken? Troede først at det var fordi de ikke havde råd til og købe et gyngestativ, men det her køkken står til 600 kr.! Det er et OBH nordica med 40 dele. Det er virkelig fint, men hun kan jo ikke bruge det før hun blir 3 år! Desuden har vi ikke plads til det. Så nu kan det stå på loftet, indtil vi har får ryddet op på hendes værelse.

Århh ha! Jeg er så utaknemmelig, men forstår bare ikke hvorfor folk spør´ hvad hun ønsker sig og så kommer de med noget helt stik modsat!

Så ta´ istedet min lillebror; ham regner med ikke med og få noget fra - det kan han ikke finde ud af sådan noget med gaver, så der plejer jeg og købe et par ekstra til jul og skrive hans navn på Men igår kom han med den bedste gave af dem alle; Han hjalp med og lave boller, kage, dække bord og se efter fødselaren

Det er en gave, man kan bruge - ja, og så lige et gyngestativ

det køkken var på tilbud i Bilka til 399kr i denne uge... :0) jeg synes det er et flot køkken...

men ja, hvis ikke der er plads til det, så nytter det jo ikke... Nikoline fik også køkken da hun blev 1 år og hun har haft meget glæde af det... så mon ikke Stella også kunne det hvis det var? eller ser der ikke andet for end at bytte det jo:0) altså når hun ikke har ønsket sig det, så er der skismer ingen skam i at bytte det... Bilka har vidst ovein i købet gyngestativer, dem i træ... så i kan bytte det til sådan eet...

hvis ikke det er købt i Bilka, så må i bede om kvitteringen og få pengene retur...

jeg synes ikke der er nogen skam i det.... og i skal ikke tage jer af om de bliver fornærmede... det nytter da intet hvis køkkenet skal stå på loftet...

Anmeld

22. september 2010

Mathilde

Vi har lige købt det køkken du nævner til Celina på 14mdr og hun elsker det virkelig Dog tror jeg det er bedst hvis barnet kan stå og gå selv, da køkkenet ikke er egnet til, at støtte sig til.

Men ellers synes jeg da i skal få det byttet og så købe et gyngestativ i stedet for

Anmeld

22. september 2010

BabyStella!

Thalia skriver:

Den er jeg nok også lidt med på. Altså at ønskesedler ikke er det samme som bestillingssedler - og et gyngestativ er altså et stort og dyrt ønske, og oven i købet noget barnet ikke kan bruge alene før om flere år.

Min datter elsker og gynge! Derfor ønskede vi os det, vi bestilte det ikke! Men igen, når folk spør´, så har jeg fortalt dem at vi gerne ville ha´ et gyngestativ, eller et tilskud dertil.

Det jeg har set, kostede 350 kr i Jem&Fix og havde sagt til folk, at de kunne slå sig sammen.

Anmeld

22. september 2010

Thalia

BabyStella! skriver:

Min datter kan ikke rejse sig op endnu, og heller ikke gå - hun møver sig frem på numsen.

Og egentlig var min point med indlægget og høre hvorfor folk beder om ønskeliste?

Jeg beder om en ønskeliste som inspiration hvis jeg ikke selv lige kan komme på noget godt at give mine nevøer og niecer.

Langt de fleste gange har jeg en god fornemmelse af hvad de kan lide at lege med, men en sjælden gang vil jeg gerne hjælpes lidt på vej.

Jeg er rigtig glad for at give gaver. Jeg elsker både jul og fødselsdage og jeg prioriterer det faktisk rigtig højt at forsøge at finde gaver som jeg virkeligt tror at folk vil få glæde af.

Og så nyder jeg at fordi jeg er mosteren, så har jeg lov til at købe de gaver som forældrene måske ikke gider købe. Fx har begge mine niecer fået fine prinsessekjoler af mig, og vi har leget smukke damer utallige gange - og det er bare sjovere at lege den slags med mig, for jeg bruger make up og smykker og det gør deres mor ikke.

Anmeld

22. september 2010

DK

Jeg spørger altid efter en ønskeliste. Hvis der så ikke lige er noget derpå jeg har lyst/råd til at give så finder jeg selv på noget. Det er jo en "ønskeliste" ikke en "nu er du forpligtet og SKAL købe det her-liste"

Hvis folk så ikke bliver glade for tingene, så kan de jo bare smide dem ud. Altså de har jo ikke "mistet" noget, da man i min verden ALDRIG har "ret" til at få en gave, men derimod at en gave er, ja en gave, og så kan man jo tage imod den eller lade værre!

Jeg kender folk der skriver en alen lang ønskeliste hvor der står hvad man skal købe i hvilken farve, hvor henne og hvad det koster i kroner og ører. Det er bare ALT for meget, altså man må da blive glad for det man får, og ikke sur over hvad man ikke får.

Mht Legekøkkenet, så tror jeg din datter bliver VILDT glad for det! Det var min datter i alt fald, jeg tror hun var 1,5 år da hun fik sit og hun ELSKEDE det. Det fylder da ikke sådan helt vildt, og i må da have et hjørne eller noget hvor det kan stå? Ellers aflever det tilbage og sig tak, men nej tak!

Husk det er en gave! Ikke en lønseddel eller andet man har krav på!

Kæmpe knus!

Anmeld

22. september 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
BabyStella! skriver:

Min datter kan ikke rejse sig op endnu, og heller ikke gå - hun møver sig frem på numsen.

Og egentlig var min point med indlægget og høre hvorfor folk beder om ønskeliste?

Jeg beder om en ønskeseddel som inspiration.

Anmeld

22. september 2010

BabyStella!

Jeg vidste godt, jeg ikke kunne skrive dette indlæg uden at lyde utaknemmelig og få noget respons fra Jer "skrappe damer"  

Sýns´ bare at et køkken er til de lidt ældre børn. Og når et gyngestativ og et legekøkken nu koster det samme, hvorfor så ikke købe det som der er ønsket?

Og når de nu ved at hun ELSKER og gynge!

Nå, men jeg beholder nok køkkenet lidt endnu, samler det og ser hvad hun siger til det, og om ikke andet, så køber jeg selv stativet til hende...

Anmeld

22. september 2010

CiSo

DK skriver:

Jeg spørger altid efter en ønskeliste. Hvis der så ikke lige er noget derpå jeg har lyst/råd til at give så finder jeg selv på noget. Det er jo en "ønskeliste" ikke en "nu er du forpligtet og SKAL købe det her-liste"

Hvis folk så ikke bliver glade for tingene, så kan de jo bare smide dem ud. Altså de har jo ikke "mistet" noget, da man i min verden ALDRIG har "ret" til at få en gave, men derimod at en gave er, ja en gave, og så kan man jo tage imod den eller lade værre!

Jeg kender folk der skriver en alen lang ønskeliste hvor der står hvad man skal købe i hvilken farve, hvor henne og hvad det koster i kroner og ører. Det er bare ALT for meget, altså man må da blive glad for det man får, og ikke sur over hvad man ikke får.

Mht Legekøkkenet, så tror jeg din datter bliver VILDT glad for det! Det var min datter i alt fald, jeg tror hun var 1,5 år da hun fik sit og hun ELSKEDE det. Det fylder da ikke sådan helt vildt, og i må da have et hjørne eller noget hvor det kan stå? Ellers aflever det tilbage og sig tak, men nej tak!

Husk det er en gave! Ikke en lønseddel eller andet man har krav på!

Kæmpe knus!

du skrev lige det, jeg ikke kunne! Er fuldt ud enig her! 

Anmeld

22. september 2010

bagger26

BabyStella! skriver:

Jeg vidste godt, jeg ikke kunne skrive dette indlæg uden at lyde utaknemmelig og få noget respons fra Jer "skrappe damer"  

Sýns´ bare at et køkken er til de lidt ældre børn. Og når et gyngestativ og et legekøkken nu koster det samme, hvorfor så ikke købe det som der er ønsket?

Og når de nu ved at hun ELSKER og gynge!

Nå, men jeg beholder nok køkkenet lidt endnu, samler det og ser hvad hun siger til det, og om ikke andet, så køber jeg selv stativet til hende...

Det er ikke for at presse dig til at beholde køkkenet, men tror bare du har set dig sur på det, hehe, og derfor ikke kan se de goder det har.  Min søn kunne heller ikke stå eller gå da han fik det. Men han havde julelys i øjnene da han var med til at samle det, og elskede at åbne og lukke de forskellige låger, og putte ting derind.. Det var køkkenet han lærte at stå og gå ved.. Så ja herhjemme EEEEELSKER vi legekøkkenet hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.