Hvordan kan en blærebetændelse påvirke graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

quar20

Englepigen skriver:

Jeg havde også tit blædebetændelse og havde rigitg ondt og fik feber og var virkelig skidt itlpas når jeg fik det. Havde det nok 5 gange i løbet af min graviditet.

Det gik over i løbet af 2-3 dage, men SKULLE huske pillerne, ellers fik jeg rigtig ondt igen.

Jeg fik ikke noget af vide om fortidlig fødsels eller andre ting. Jeg fødte knap 3 uger før tid, en dreng på 3012 g og 49 cm - færdigbagt og klar til at se verden.

Du kan tro jeg også nupper de dumme piller selvom det ikke er med behag jeg sluger dem..!! Men alt for at jeghar det godt, og baby har det godt og ikke mindst for at få smerterne væk..!!

Men 3 uger før tid..! Nu har jeg læst lidt rundt omkring og det er åbenbart tit det sker når man har døjet med blærebetændelse under graviditeten..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

quar20

sandratobias skriver:

Ved mig var jeg ved jordemoder D. 17 april og da var mit blodtryk helt forkert (for højt) så jordemoderen trorede det var hendes apperat der ikk virkede, så blev sendt til lægen dagen efter, og lægen undersøgte blodtryk og kiggede, tænkte og så fik jeg en henvisning til FG i Sønderborg, og så blev jeg indlagt... Og Tobias er taget ved kejsersnit den 26 april.. Ved ikk helt med det der æggehvidestof om man oz har det når man har blærebetændelse...

Jamen for satan da...!! Ej det ryster mig godt nok  - så må dine infektionstal da ha været TEMMELIG høje -  når de vælger at give dig kejsersnit allerede så tidligt..!!

Hvordan var forløbet så med baby der?..! Altså de har jo ikke udvilket lungerne ordentlig osv..? Og lignede han så en baby?.. Ja undskyld jeg spørger så meget..!!

Anmeld

22. september 2010

sandratobias

Det gjorde de fordi han ikk fik mad... Han vejede kun 1257 og sku jo ha vejet ca de 1600...

Vi var indlagt på neo i 7 uger...

Tænkte lidt hvordan ligger dit blodtryk...???

For og være ærlig zyz jeg han var rigtig grim..  Og kiggede rundt for og se ham efter jeg kom fra opvågning... Stod foran ham, men nej det ku ikk være min.. Men var det... For mig var det en rigtig forskrækkelse... Var overhovedet ikk klar endnu på det tidspunkt...

Anmeld

22. september 2010

quar20

sandratobias skriver:

Det gjorde de fordi han ikk fik mad... Han vejede kun 1257 og sku jo ha vejet ca de 1600...

Vi var indlagt på neo i 7 uger...

Tænkte lidt hvordan ligger dit blodtryk...???

arhhh puha ha en hård start på livet for jer alle..!!

Jamen de siger hvergang det er fint..!! Har dog kun fået det målt 4 gange under min graviditet..!! Og sidst var ved JM og det er vel ved at være 3 uger siden nu..!!

Men har jo stærke smerter i mit underliv, og en stikkende fornemmelse..!! Det går om i lænden.. Har flimmer for mine øjne tit, og blir meget hurtigt svimmel..!! 

Også har jeg jo så den berømte blærebetændelse som snart tager livet af mig..!! Ved sku snart ikke hvad jeg dog skal stille op..!!

Anmeld

22. september 2010

sandratobias

Jeg zyz du ska ta fat i din læge at du gerne vil ha tjekket for svangerskabsforgiftning... For nogle af tegnene på det har du.. Men ved ikk om man oz kan få det sådan af blærebetændelse... Jeg har vist ikk haft blærebetændelse siden 2007...

Anmeld

22. september 2010

Vidunderligeunger

quar20 skriver:

årh ha så er det jo ikke kun mig som har døjet med det..!! Men jeg har jo intet mærket når jeg tisser..! Det er mine plukveer som gør ondt - hvilket de jo ikke burde.. Også trækker det bagtil..!!

Ihh aner snart ikke hvad jeg skal stille op..

lidt sjovt, eller det er det jo ikke, men det var det samme her, jeg kunne intet mærke, men mine plukveer gjorde bare ondt

hvad laver du til daglig?? 

mht. symptomer ved blærebet. i graviditeten fik jeg også af vide at det havde man som oftest ikke, og at det var derfor det sjældent blev opdaget... :/

Anmeld

22. september 2010

quar20

BlyViol skriver:

lidt sjovt, eller det er det jo ikke, men det var det samme her, jeg kunne intet mærke, men mine plukveer gjorde bare ondt

hvad laver du til daglig?? 

mht. symptomer ved blærebet. i graviditeten fik jeg også af vide at det havde man som oftest ikke, og at det var derfor det sjældent blev opdaget... :/

arhh syntes det er uudholdeligt..!! Ja kald mig gerne pyller, men syntes det er så hårdt når man har så mange smerter hele tiden, hver dag, uanset om man slapper af eller ej..

Jamen jeg er sygmeldt under min graviditet da vi har mistet to gange før inden vi fik vores første søn - så jeg SKAL forholde mig i ro under min graviditet..!!  Og det har jeg gjort..! Også har jeg gået til træning på sygehuset for at holde gang i min krop, og går til gra. svømning..!!

Men træningen måtte jeg droppe pga. alle de smerter..! Bare det at lave mad så er jeg HEL udkørt bagefter..!! Det er altså ikke normalt..!

Anmeld

22. september 2010

Vidunderligeunger

quar20 skriver:

arhh syntes det er uudholdeligt..!! Ja kald mig gerne pyller, men syntes det er så hårdt når man har så mange smerter hele tiden, hver dag, uanset om man slapper af eller ej..

Jamen jeg er sygmeldt under min graviditet da vi har mistet to gange før inden vi fik vores første søn - så jeg SKAL forholde mig i ro under min graviditet..!!  Og det har jeg gjort..! Også har jeg gået til træning på sygehuset for at holde gang i min krop, og går til gra. svømning..!!

Men træningen måtte jeg droppe pga. alle de smerter..! Bare det at lave mad så er jeg HEL udkørt bagefter..!! Det er altså ikke normalt..!

det jeg mente med sjovt var at vi har det på akkurat samme måde men kan godt huske at det bestemt ikke VAR sjovt, overhovedet... 

jeg fik af vide at svømning var absolut no-go, da det var en kilde direkte til blærebetændelse... jeg måtte overhovedet ikke bevæge mig efter uge 25 frem til uge 37, gjorde det selvfølgelig lidt, men det var ikke meget jeg lavede.. :/

Anmeld

22. september 2010

quar20

BlyViol skriver:

det jeg mente med sjovt var at vi har det på akkurat samme måde men kan godt huske at det bestemt ikke VAR sjovt, overhovedet... 

jeg fik af vide at svømning var absolut no-go, da det var en kilde direkte til blærebetændelse... jeg måtte overhovedet ikke bevæge mig efter uge 25 frem til uge 37, gjorde det selvfølgelig lidt, men det var ikke meget jeg lavede.. :/

Ej hvor mærkeligt.. Jeg fik at vide at jeg ligeså godt ku få blærebetændelse til svømning eller hos min mormor..!! ja eller hjemme..!!

Hmm..!! har prøvet at få fat i lægen - men de holder selvf. pause nu til kl. halv..!! TYPISK..

Ja men altså det bare skide svært at forholde sig i ro når man har en knægt med energi i rumpen..

Anmeld

22. september 2010

Laulund87

quar20 skriver:

ej hvor mærkeligt.. Altså JM'erne er super søde..!!  Uden tvivl.. Men lægerne.. I GUDER altså..!!

Hmm..!! Tror vidst hellere jeg må få ringet så jeg kan få snakket ordenligt med min egen JM - og ikke mindst få styr på det hele..!!  Har simpelthen Så ondt hele tiden - og syntes det er SÅ hårdt..! !Også fordi man frygter om man nu sku gå i fødsel..!!

Ja det er de, jeg har dog ikke haft problemer med lægerne

Det er heller ikke for at gøre dig bange, men synes alligevel du skulle vide at risikoen er der! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.