Hvordan kan en blærebetændelse påvirke graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

38.077 visninger
43 svar
0 synes godt om
21. september 2010

quar20

Ja som det lyder ud fra overskriften..

Hvis man nu gentagende gange har blærebetændelse, og rigtig meget mht. til infektionstal osv, hvad kan det gå resulterer i?..!

Syntes jeg har hørt/læst om at det kan give veer, for tidlig fødsel.. Men jeg tænker jo så hvad så med baby? Kan en blærebetændelse påvirke baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Amso

Jeg har fået af vide at det kan medføre, abort ( hvis det er tidligt i graviditeten ), og ellers for tidlig fødsel. Det er det min læge har fotalt mig da jeg også havde meget blærebetændelse i starten.. Han snakkede ikke noget om at det dissideret kunne skade barnet, hvis man var et stykke henne i graviditeten. Men ellers kan blærebetændelse ( hvor man ikke er gravid ), medfølge i værste tilfælde at man blive steril ( hvis det er det det hedder), hvis det er noget man går med i laaang tid. Nu du er så langt henne tror jeg ikke du skal være alt for bekymret, din læge ved jo hvor meget og hvor tit du har det, så det har han/hun nok styr på..

Men træls at lide så meget af det..

Anmeld

21. september 2010

oo

da jeg fik det konstateret på fødegangen for 2. gang her i 3. trimester, fik jeg at vide at det var vigtigt at få det behandlet fordi det kunne give kraftige plukveer som så kunne udvikle sig til rigtige veer.

Men der blev ikke sagt noget om at det kunne skade baby. jeg var netop derinde og få kørt en strimmel fordi baby var meget stille og så viste det sig, at den havde meget høj puls, men det var vidst bare en voldsom omgang hikke der havde forårsaget det og ikke blærebetændelsen

Anmeld

21. september 2010

quar20

Okay mange tak.. =) Ja for jeg har IGEN blærebetændelse for 5 gang i denne graviditet..!! Og det er åbenbart RIGTIG meget ifølge alle diverse tal..!! Så blev da lidt bekymret - og i ved selv at man ikke altid lige når at spørger - og tit tænker man jo først over nogle ting bagefter..!!

Men jeg døjer nemlig rigtig meget med plukveer sådan RIGTIG meget..!!

Anmeld

21. september 2010

Majbriteriksen

Jeg fik afvide at blærebetændelse kan sætte gang i plukkeveerne og de kan sætte gang i rigtige veer. Jeg fødte 6 uger før termin med den 1. og gik i fødsel med 2. søn 8 uger før termin( fik heldigvis stppet den) Jeg har siden jeg var 15-16  år døjet med blærebetændelse, så teorien om gentagende blærebetændelser og for tidlig fødsel holder stik for mig. Så længe de bliver behandlet tror jeg ikke der er fare på færde.

Anmeld

21. september 2010

Kvindemin

quar20 skriver:

Okay mange tak.. =) Ja for jeg har IGEN blærebetændelse for 5 gang i denne graviditet..!! Og det er åbenbart RIGTIG meget ifølge alle diverse tal..!! Så blev da lidt bekymret - og i ved selv at man ikke altid lige når at spørger - og tit tænker man jo først over nogle ting bagefter..!!

Men jeg døjer nemlig rigtig meget med plukveer sådan RIGTIG meget..!!

Jeg er også igang med min 6 behandling
Og det kan IKKE skade lille mus..

Anmeld

21. september 2010

quar20

Chritinap skriver:

Så dejligt at høre..!! Man tænker jo altid lidt over det når man får medicin osv..!!

Anmeld

21. september 2010

DitteMarie

Hej!

Det er muligt at få lidt medicin forbyggende ved gentagne blærebetændelse- også i graviditeten.

Anmeld

21. september 2010

Laulund87

Jeg var ved at gå i fødsel i uge 29 pga kraftig blærebetændelse

Jeg lå indlagt i 4 uger før der var bugt med det. Så skadeligt kan det godt være, men det er sjældent. 

Hvor langt er du henne?

Anmeld

21. september 2010

Laulund87

Chritinap skriver:

Skade og skade Det kan sætte en alt for tidlig fødsel i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.