Jeg må indrømme at jeg ville tvinge min fødsel igang hvis jeg gik mere end 10 dage over - men der er da nogen der går både 15 og 20 dage over - jeg ville bare ikke - da jeg som sagt har en veninde der arbejder på neonatal som fortæller at der er mange kvinder som burde være blevet sat igang for længst... Overbagt betyder simpelthen hjernskadet.
Ved godt jeg maler fanden på væggen, men der er intet mærkeligt i at bede om at blive sat igang. Ofte handler det om underbemanding.
Jeg blev sendt hjem 10 dage over selvom jeg var 5 cm åben og helt klar til at føde - men jeg havde ingen veer og de synes derfor bare jeg skulle tage hjem, for de havde ikke rigtig tid til at føde med mig ( fortalte 2 lidt forlegne jordemødre).
Jeg var meget vred og nervøs fordi jeg følte mig helt klar og når man er 3 cm åben har man faktisk krav på en fødestue.
Dagen efter troppede jeg op tidligt og forlangte at bllive sat igang med det samme. Og så fødte jeg som sagt på 1½ time.
Hvis jeg var gået igang hjemme havde jeg aldrig nået frem til Hillerød og man må jo ikke ringe 112 - så bliver man sgu nervøs.
Anmeld