hvorfor føler jeg det som en fiasko at blive sat igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.308 visninger
53 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Muffinmor

Hej dejlige kvinder

Hvorfor føler jeg sådan? jeg føler mig lidt som en fiasko gravid som ikke selv kan gå i fødsel, er det bare hormonerne og skuffelsen over at min baby ikke vil ud eller er der andre der også føler sådan. Er faktisk ret flov over denne følelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

michella88

Roxi skriver:

Hej dejlige kvinder

Hvorfor føler jeg sådan? jeg føler mig lidt som en fiasko gravid som ikke selv kan gå i fødsel, er det bare hormonerne og skuffelsen over at min baby ikke vil ud eller er der andre der også føler sådan. Er faktisk ret flov over denne følelse.

Det er helt normalt at blive sat igang, det behøver du skam ikke være flov over.. Jeg skulle selv sættes i gang, men nåede at føde 3 dage inden.. Du kan takke dig selv og glæde dig over din baby hygger sig så meget den bliver inde Men kan selvfølgelig godt forstå dig at du gerne selv ville gå igang da det er det mest spændende, men ingen grund til at blive flov-

Held og lykke med det hele, KNUS!

Anmeld

19. september 2010

sandratobias

Nu har jeg aldrig prøvet at gå over tiden, men vær glad for du ska sættes igang i stedet for at føde 2 måneder for tidligt..

Masse ve støv til dig inden du ska sættes igang...

Anmeld

19. september 2010

Muffinmor

michella88 skriver:

Det er helt normalt at blive sat igang, det behøver du skam ikke være flov over.. Jeg skulle selv sættes i gang, men nåede at føde 3 dage inden.. Du kan takke dig selv og glæde dig over din baby hygger sig så meget den bliver inde Men kan selvfølgelig godt forstå dig at du gerne selv ville gå igang da det er det mest spændende, men ingen grund til at blive flov-

Held og lykke med det hele, KNUS!

Mange tak for de ord, det hjalp virkelig på humøret. Nu når folk spørger hvorfor jeg dog ikke har født endnu kan jeg sige at jeg er for god til at være gravid, at min lille Prut hygger sig alt for godt derinde til den gider ud

Jeg havde total tudetur den anden dag fordi jeg bare ikke kunne vente længere og kunne bare ikke forstå hvorfor jeg var så dårlig en gravid at jeg ikke kunne finde ud af at gå i fødsel af mig selv 

Anmeld

19. september 2010

michella88

Roxi skriver:

Mange tak for de ord, det hjalp virkelig på humøret. Nu når folk spørger hvorfor jeg dog ikke har født endnu kan jeg sige at jeg er for god til at være gravid, at min lille Prut hygger sig alt for godt derinde til den gider ud

Jeg havde total tudetur den anden dag fordi jeg bare ikke kunne vente længere og kunne bare ikke forstå hvorfor jeg var så dårlig en gravid at jeg ikke kunne finde ud af at gå i fødsel af mig selv 

Det er nemlig også lige præcis det du skal sige-

Altså jeg glædede mig jo helt vildt til at skulle sættes i gang, for så vidste jeg at jeg snart ville få min lille bebs at se Så på en måde er det jo meget godt du så i det mindste kan tælle dage ned til du skal have lille bebs i armene Selvom jeg stadig godt ved det er lidt federe selv at skulle igang, men igen, du skal bare vende det hele om til noget positivt, for inden du ser dig omkring, så er din graviditet slut, og kæmpe maven væk (hvilket jeg savner totalt meget) En pestilens at rende med den kæmpe mave og nærmest være "handicappet" men samtidig P*SSE hyggeligt Nyd den sidste tid du har af graviditeten, og bare glæd dig til du skal mødes med din lille guldklump..

Anmeld

19. september 2010

bagger26

Tror du ikke det kan være skuffelse, det er i hvert fald ikke noget at være folv over. Men kan huske at da jeg nærmede mig tiden for at skulle sættes igang, så blev jeg mere og mere skuffet.. Skuffet over at indese man skulle sættes igang og at veerene ikke kom som en overraskelse, skuffelse over at gå glip at spændningen.

Men det er jo ikke forsent at gå i fødsel af dig selv endnu. Jeg fik veer da jeg var til igangsættelses samtale, skulle have haft pillen til at sætte det igang dagen efter kl 08, men endte med at føde 40 min senere  

MEN at blive sat igang er ikke noget at være flov over, det er helt naturligt, OG sundest for barnet...

Anmeld

19. september 2010

B&J

mit vand gik men blev også sat igang da det ikke ville selv

Anmeld

19. september 2010

Muffinmor

Har virkelig gjort noget for at hygge mig med maven siden terminen blev overskredet, har lavet pandekager og spist lige så mange jeg ville, samme med chokolade, har virkelig givet mig selv lov til alt det lækre luksus, lange varme bade og kæresten har været så dejlig med ekstra massage og putte om morgenen, så på den måde har det været rigtig hyggeligt at gå over termin da man ligepludselig fokuserer på at hygge sig, og ikke bare gøre sig klar til baby. tror bare det er en hormonel forstyrrelse og et udløb for frustrationerne over at andre med termin efter mig har deres bebser og jeg stadig venter. man gider bare ikke vente mere nu!

Hjælper så heler ikke at blive ringet op af en eller anden klaphat som kan se man har bestil et eller andet gratis lort, som man dog aldrig har fået og så lige vil sælge en noget nu når man er blevet mor.......jamen jeg har ikke fået min baby endnu, og jeg har heler ikke fået jeres gratis lort jeg bestilte for 2 måneder siden, så Nej jeg vil ikke købe en bog om hvordan det er at blive mor, jeg vil gerne have min baby tak! 

Anmeld

19. september 2010

Dansker I Holland

bagger26 skriver:

Tror du ikke det kan være skuffelse, det er i hvert fald ikke noget at være folv over. Men kan huske at da jeg nærmede mig tiden for at skulle sættes igang, så blev jeg mere og mere skuffet.. Skuffet over at indese man skulle sættes igang og at veerene ikke kom som en overraskelse, skuffelse over at gå glip at spændningen.

Men det er jo ikke forsent at gå i fødsel af dig selv endnu. Jeg fik veer da jeg var til igangsættelses samtale, skulle have haft pillen til at sætte det igang dagen efter kl 08, men endte med at føde 40 min senere  

MEN at blive sat igang er ikke noget at være flov over, det er helt naturligt, OG sundest for barnet...

Hejsa må jeg lige spørge dig om noget ?? Hvordan kan det være at du siger at det er sundeste for barnet hvis man bliver sat i gang? Det undrede mig lidt

Knus Sussie 31+6

Anmeld

19. september 2010

bagger26

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa må jeg lige spørge dig om noget ?? Hvordan kan det være at du siger at det er sundeste for barnet hvis man bliver sat i gang? Det undrede mig lidt

Knus Sussie 31+6

Fordi jo længere tid man går overtid, desto større chancer er der for komplikationer som fx moderkagensfunktion bliver forringet hver dag efter man er kommer over uge 36-38, sammen med at der bliver mindre og mindre fostervand der efter.. Og den forringet moderkage kan give risiko for iltmangel under fødslen, hos barnet, hvis man går alt for langtid over, derfor man sætter igang ved 42+0 nu om dage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.