hvorfor føler jeg det som en fiasko at blive sat igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

LIZO

jeg forstå dig.. det er lidt svært. jeg er ved begge fødsler blevet sat i gang. her 2 gang tod de dog bare vandet og endte med at få lidt små veer af mig selv. men skete ikke så meget så fødte med ve drop.

men nogle gange tænker jeg på hvordan det ville være hvis jeg havde fået veer hjemme gået og hygget mig og slappe af imens. kommet ind og født kort tid efter.

med zoey gik det så hurtigt, at jeg ærger mig over jeg ikke bare ventet.. måske hun var kommet nogle dage efter af sig selv.. men min krop kunne jo bare ikke mere og derfor jeg er blevet sat i gang..

synes det er blevet nemmere med tiden..  her efter 5 år tænker jeg ikke så meget over det med liam længere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Muffinmor

LIZO skriver:

jeg forstå dig.. det er lidt svært. jeg er ved begge fødsler blevet sat i gang. her 2 gang tod de dog bare vandet og endte med at få lidt små veer af mig selv. men skete ikke så meget så fødte med ve drop.

men nogle gange tænker jeg på hvordan det ville være hvis jeg havde fået veer hjemme gået og hygget mig og slappe af imens. kommet ind og født kort tid efter.

med zoey gik det så hurtigt, at jeg ærger mig over jeg ikke bare ventet.. måske hun var kommet nogle dage efter af sig selv.. men min krop kunne jo bare ikke mere og derfor jeg er blevet sat i gang..

synes det er blevet nemmere med tiden..  her efter 5 år tænker jeg ikke så meget over det med liam længere..

Det sjove er at jeg har det fantastisk godt. Ingen smerter, sover om natten, kan ikke rigtig føle mine pluk veer selvom jeg har dem (siger min Jm) er kun besværet af den store mave, som egentlig er meget lille i forhold til andre gravides, har også kun taget 9 kg på , så er ikke besværet af ekstra kilo, har heler ike vand i benene eller fødderne. Faktisk er det sådan en som mig der skal gå over tid, da jeg er fantastisk god til at være gravid, har ingen komplikationer haft overhovedet. Måske også derfor baby ikke vil ud.?

er nok bare skuffelsen over ikke at bliver overrasket ved at vandet går eller om det nu er veer. det tager meget af spændingen ved at man har en dato.  

Anmeld

19. september 2010

Dansker I Holland

bagger26 skriver:

Fordi jo længere tid man går overtid, desto større chancer er der for komplikationer som fx moderkagensfunktion bliver forringet hver dag efter man er kommer over uge 36-38, sammen med at der bliver mindre og mindre fostervand der efter.. Og den forringet moderkage kan give risiko for iltmangel under fødslen, hos barnet, hvis man går alt for langtid over, derfor man sætter igang ved 42+0 nu om dage..

Ok på den måde Ja det giver jo lidt sig selv jo griner.. Troede først at du mente at det generelt var sundere for barnet.. Men self hvis man går over tid osv så er det klart en grund til at blive sat i gang Jeg blev sat i gang med min den første, pga for lang vandafgang uden veer Og det var så ikke så vildt fedt. Men selvfølgelig  hvis der er grundlag for at blive sat i gang og en sikkerhedsrisiko, så kan jeg SAGTENS forstå det hehe..

Anmeld

19. september 2010

bagger26

NR3ønskebarn skriver:

Ok på den måde Ja det giver jo lidt sig selv jo griner.. Troede først at du mente at det generelt var sundere for barnet.. Men self hvis man går over tid osv så er det klart en grund til at blive sat i gang Jeg blev sat i gang med min den første, pga for lang vandafgang uden veer Og det var så ikke så vildt fedt. Men selvfølgelig  hvis der er grundlag for at blive sat i gang og en sikkerhedsrisiko, så kan jeg SAGTENS forstå det hehe..

Nååå hehe, nej det var ikke lige det jeg mente.. Ja det er jo lidt uforudsigeligt med de igangsættelser, men kender heldigvis mange solstråle historier også, hvor der kun er gået få timer efter de er blevet sat igang til de har født..

Anmeld

19. september 2010

Dansker I Holland

bagger26 skriver:

Nååå hehe, nej det var ikke lige det jeg mente.. Ja det er jo lidt uforudsigeligt med de igangsættelser, men kender heldigvis mange solstråle historier også, hvor der kun er gået få timer efter de er blevet sat igang til de har født..

Men jeg er da glad for at vi er enige Men ja jeg har dog ikke nogen solstråle historie ang igangsættelse ggg.. Fødte første efter midnat efter at have fået en pille først kl 12.20 Men ud kom hun hihi...

Anmeld

20. september 2010

Mai-pigen

Jeg tror det er helt normalt for de fleste af os at få den der følelsen! Følelsen af at ens krop ikke kan selv! Jeg har selv en tid til igangsættelse imorgen, og det er ret grænseoverskridende ligenu! Var rigtig ked af det over det igår!! Er også en lille smule bange for de veer der nu kommer, skal siges at jeg hele graviditeten har frygtet fødslen lidt.... Og nu er jeg selv med til at fremprovokere den!!

Men nu prøver jeg at fokusere på at vi snart skal møde den lille ny... Storebror glæder sig også til onsdag, da det jo er terminsdag, og han er overbevist om at der kommer baby...håber han får ret!!

Anmeld

20. september 2010

MoarTil4

Roxi skriver:

Hej dejlige kvinder

Hvorfor føler jeg sådan? jeg føler mig lidt som en fiasko gravid som ikke selv kan gå i fødsel, er det bare hormonerne og skuffelsen over at min baby ikke vil ud eller er der andre der også føler sådan. Er faktisk ret flov over denne følelse.

Kan godt forstå dig....

jeg gik selv 12 dage over tiden ved min 2. fødsel, og det var bare ikke sjovt - man er bare mentalt klar på terminsdatoen til at få sit barn og hver eneste dag over tiden føles lang (følte jeg ihvertfald).

Til sidst tyngede graviditeten så meget og jeg sad nærmest og tudede i en stol de sidste dage før fødslen.

Du reagerer vist meget "normalt" tror jeg.

Anmeld

20. september 2010

Karo

Den tid man går over kan godt være MEGET lang og r.. irrirterende Nu er jeg gået 14 dage over begge gange og er også blevet sat igang begge gange. Af en eller anden grund kan jeg ikke gå igang af mig selv og hvofor ved jeg ikke. Min mormor har 3 børn og min mor 2 og ingen af dem har heller aldrig født selv uden at blive hjulpet igang. Så det kunne godt tyde på at det er noget arveligt i min famillie.

Sidste gang sagde jordmoderen at jeg selvfølgelig selv ville gå igang, selv om jeg ikke gjorde det første gang. Så jeg havde sat næsen op efter en fødsel der selv ville gå igang, men det skete bare aldrig. det gode er at lige så snart man sidder med sit lille nyfødte barn i amrene glemmer man alt om den sidste tid inde barnet kom til verden

Anmeld

20. september 2010

LIZO

Roxi skriver:

Det sjove er at jeg har det fantastisk godt. Ingen smerter, sover om natten, kan ikke rigtig føle mine pluk veer selvom jeg har dem (siger min Jm) er kun besværet af den store mave, som egentlig er meget lille i forhold til andre gravides, har også kun taget 9 kg på , så er ikke besværet af ekstra kilo, har heler ike vand i benene eller fødderne. Faktisk er det sådan en som mig der skal gå over tid, da jeg er fantastisk god til at være gravid, har ingen komplikationer haft overhovedet. Måske også derfor baby ikke vil ud.?

er nok bare skuffelsen over ikke at bliver overrasket ved at vandet går eller om det nu er veer. det tager meget af spændingen ved at man har en dato.  

jeg har det på samme måde.. var bare træt af den kløe jeg havde.. her sidste gang havde jeg veer i 1 1/2 time så var hun født.. og første gang 5 timer. så skal jo ikke brokke mig.. havde 2 fantastiske fødsler. men som du selv siger så er det nok den overraskelse over at føle at nu går man i fødsel.. men vi kan så bare nyde de nemmer fødsler istedte for

Anmeld

20. september 2010

sus34

Jeg har heller ikke de store forhåbninger til at gå i gang selv... jeg venter mit 4. barn om 5 uger og jeg håber, det vil kunne blive en hjemmefødsel, men det kræver jo hun kan finde ud af at komme ud.

Min første Blev jeg sat igang 2 dage over terminen fordi vandet var gået på terminsdagen og jeg ikke fik veer... tog 3 stikpiller og vedrop før det startede, så han kunne vist sagtens have blevet derinde i 2 uger mere.

Nr 2 blev jeg sat igang 14 dage over tiden... heldigvis var en stikpille nok, så kom det af sig selv om natten...

Så jeg havde ikke de store forhåbninger til nr. 3... min termin var blevet rykket en uge tilbage ved skanningen... så da jeg var til kontrol ven min jordmoder 1 uge over tid ( hvilket i forhold til min mens-termin var 2 uger over) spurgte jeg om hun ikke bare kunne sætte mig igang med det samme i stedet for jeg skulle vente en uge mere på hjælpen... men utroligt nok var jeg 3-4 cm åben så hun regnede med jeg ville føde af mig selv ganske snart og hun fik ret... vandet gik om aftenen og tada!!!! jeg fødte selv.

Meeen jeg håber og krydser fingre for min lille pige også selv kan finde ud af det ( eller at min krop kan finde ud af at læse signalerne.... ) så jeg kan få min hjemmefødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.