henh01 skriver:
Vi har amstaff oh jeg garantere dig for jeg aldrig har oplevet en mere rolig hund
Vi bor i lejlighed så at have en shæfer eller anden hvor aktivitetsniveauet er meget højt ville ikke rigtig fungerer. Vores amstaff er ude og gå 2 gange om dagen i ca. 1.5 time af gangen - her er han også i løbegård mv. Når han kommer hjem er han helt flad og sover fra kl. 20 til vi vækker ham næste morgen. Foruden de to lange gå ture er jeg ude med ham, hvor han bare skal tisse og sådan.. Jeg er gravid i 31. uge og kan derfor ikke gå de lange ture med ham. 
Udover det har han måske 2 "flip" i løbet af dagen hvor han forsøger at fange sin hale eller leger med sit legetøj og resten af dagen slapper han helt af.
Den eneste ulempe jeg kan se pt med den slags hund er at han er stærk og derfor kan min datter ikke holde ham når vi er ude at gå. Ellers er det en perfekt familiehund. Havde lidt selv samme indstilling at det var en ordentlig mundfuld fordi det var en uhhh så farlig kamphund, men næh nej. Han er sgu nok den roligste hund jeg har været sammen med
MHT en doperman så ville min kæreste også have sådan en til at starte med og er man indforstået med at skulle ud og aktivere den, så skal det sgu nok gå. Har man en have er tingene med hund MEGET nemmere.
Er doperman ikke på listen over ulovlige hunde egentlig?
Vi havde også tænkt os at få en amstaff, men der er ikke nogen gode opdrættere her i Thailand hvor vi bor. Så den mulighed er desværre udelukket. Derfor har vi været nødt til at kigge på ikke alene hvad vi allerhelst vil have, men også hvad man rent faktisk kan få fat i. Vi er kommet i kontakt med en yderst dygtig opdrætter af doberman, så det var sådan en valget faldt på 
Anmeld