Jer med børn og hund ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

mama10

mth1987 skriver:

Vi har to bulldog piger. Som elsker vores datter på 3 mdr de snuser forsigtigt til hende og holdet øje med alt hva hun laver.
Kan ikk sætte billeder ind her desværre men hvis du vil se billeder kan du få dem over mail eller MMS.
Altid svært med navne vores hedder Eileen og Kala
hva med dea det passer godt til en stor vovse

ej hvor dejligt. Dea er heller ik dårligt! Det skal være et navn man kan råbe højt til når man kalder på den DEA SÆT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

mama10

Zette skriver:

En hund skal være 8-12 uger før den forlader sin mor som mon ikke I skal vente lidt længere end en måned?

Vi har to huskyer som eeeeeelsker Malou overalt på jorden. De passer på barnevognen når hun står ude og er lige i nærheden når hun er inde. Sov helst i vuggen med hende hvis der var plads og de fik lov.

Vi har børnelåger mange steder i huset så vi kan afskærme så hun kan ligge på gulvet og lege bla. men vi har også en kravlegård som hun har meget glæde af når hundene er i nærheden...

Vores hunde hedder i øvrigt Ashlan og Lemon.

Hilsen
Zette

Jo min kæreste sagde også at vi fik den i starten af november, så det passer godt med de 8 uger my bad!

Hvor dejligt at din datter har en god legekammerat hehe..

Anmeld

17. september 2010

mama10

MoarJ skriver:

Vi har en Labrador, og ham fik vi i starten af min graviditet...

Jeg frygtede meget hvordan han ville tackle det hele når Julie kom til verden...

Den første dag da jeg kom hjem med hende, stillede jeg liften på gulvet så han selv kunne undersøge hende... Det gjorde han rigtig godt, og vil meget gerne op i liften og ligge sammen med hende.. Han prøvede på det, og det gik bare ikke... Så allerede der var han super kærlig...

Med tiden oplevede vi da også at han blev jaloux når det hele lige handlede for meget om Julie... Vi var gode til at tage et "barn" hver når det og skiftes til det...

Den dag idag, har Julie og hunden det fantastisk godt sammen... De kan ikke undvære hinanden.. Hun sætter jeg tit hen til ham på gulvet hvor han ligger,  og nusser ham osv... Når han ikke vil have det længere, går han væk og der er Julie god til at forstå, at nu gider han ikke mere...

De har et tæt forhold de to.. Rigtig godt...

nåårh hvor er det første billede bare godt. Ser hyggeligt ud
Jeg vil også helst have en labrador, men det vil min kæreste ik gå med til

Anmeld

17. september 2010

Mira0911

mama10 skriver:

nåårh hvor er det første billede bare godt. Ser hyggeligt ud
Jeg vil også helst have en labrador, men det vil min kæreste ik gå med til

Labrador er så skønne... Hvordan kan det være han ikke vil det?

Anmeld

17. september 2010

mama10

bagger26 skriver:

En doberman, det var noget af en mundfuld at ligge ud med når det er 1. gang i skal have hund, nu tænker jeg på aktivitets niveau hehe..  Og ja i skal nok vente mere end en måned hvis hun kun er 1 uge nu, man må under ingen omstændigheder tage dem fra moderen så tidligt..

Men når det så er sagt, så er det simpelten fantastisk at have hund sammen med børn. Vi har desværre ikke en lige i øjeblikket, men vil meget snart gerne have en igen.. det første 1½ år af min søns liv, havde vi en lille hund, og min søn elskede den, de legede sammen hele tiden..

Jeg synes også at det lød ret voldsomt med doberman. Men det er mest min kæreste der vil have den. Han har snakket med mange forskellige som har en doberman og børn og de siger det er helt konge! Jeg synes også en amstaff og pitbull lyder voldsomt. Det kommer nok an på hvordan man opdrager dem Vi får den også når den er 8 uger. Så lidt over en lille måned hehe my bad

Hvilken hund har I haft ??

Anmeld

17. september 2010

bagger26

mama10 skriver:

Jeg synes også at det lød ret voldsomt med doberman. Men det er mest min kæreste der vil have den. Han har snakket med mange forskellige som har en doberman og børn og de siger det er helt konge! Jeg synes også en amstaff og pitbull lyder voldsomt. Det kommer nok an på hvordan man opdrager dem Vi får den også når den er 8 uger. Så lidt over en lille måned hehe my bad

Det er nu ikke så meget deres personlighed, kender flere der har børn og doberman, og det går rigtig godt, men det kræver bare rigtig meget af deres tid til motion. De kan ikke rigtig nøjes med 1 times motion om dagen, de bruger mange timer hverdag, på at tage til træning, hundskov, gåture osv, ellers bliver de rastløse.. Nu er jeg selvfølgelig ikke ekspert indefor det område, og hvis man har tiden til det så syntes jeg, at en doberman er en fantastisk hund, men den tager bare mange timer af døgnet..

Altså som barn har vi haft mange forskellige racer, vi har stort set altid haft hund.. Men mig og min kæreste havde en lille blandings hund, af noget foxterrier, papillion, dansk/svensk gårdhund og garenteret også noget mere, så en rigtig lille blandingshund...

Anmeld

17. september 2010

mama10

MoarJ skriver:

Labrador er så skønne... Hvordan kan det være han ikke vil det?

Han vil gerne have en god familie hund og det er en labrador, men han har hørt at den ikke er så god som vagthund. Hvis der kommer en tyv ind midt om natten vil en labradore nok komme og kæle tyven end at gå dem Og en doberman kan både være familievenlig og samtidig en god vagthund! Det er bare hvad han siger jeg har ingen forstand på hunde! Så det må være hans valg

Anmeld

17. september 2010

henh01

mama10 skriver:

Vi har amstaff oh jeg garantere dig for jeg aldrig har oplevet en mere rolig hund Vi bor i lejlighed så at have en shæfer eller anden hvor aktivitetsniveauet er meget højt ville ikke rigtig fungerer. Vores amstaff er ude og gå 2 gange om dagen i ca. 1.5 time af gangen - her er han også i løbegård mv. Når han kommer hjem er han helt flad og sover fra kl. 20 til vi vækker ham næste morgen. Foruden de to lange gå ture er jeg ude med ham, hvor han bare skal tisse og sådan.. Jeg er gravid i 31. uge og kan derfor ikke gå de lange ture med ham.

Udover det har han måske 2 "flip" i løbet af dagen hvor han forsøger at fange sin hale eller leger med sit legetøj og resten af dagen slapper han helt af.

Den eneste ulempe jeg kan se pt med den slags hund er at han er stærk og derfor kan min datter ikke holde ham når vi er ude at gå. Ellers er det en perfekt familiehund. Havde lidt selv samme indstilling at det var en ordentlig mundfuld fordi det var en uhhh så farlig kamphund, men næh nej. Han er sgu nok den roligste hund jeg har været sammen med MHT en doperman så ville min kæreste også have sådan en til at starte med og er man indforstået med at skulle ud og aktivere den, så skal det sgu nok gå. Har man en have er tingene med hund MEGET nemmere. Er doperman ikke på listen over ulovlige hunde egentlig?

Anmeld

17. september 2010

Mira0911

mama10 skriver:

Han vil gerne have en god familie hund og det er en labrador, men han har hørt at den ikke er så god som vagthund. Hvis der kommer en tyv ind midt om natten vil en labradore nok komme og kæle tyven end at gå dem Og en doberman kan både være familievenlig og samtidig en god vagthund! Det er bare hvad han siger jeg har ingen forstand på hunde! Så det må være hans valg

Okey.. Vores labber var tæt på at flyve i kødet på os en aften for 1½ år siden.. Han troede vi var indbrudstyve da vi kom hjem...

Han stod med rejsende hår over det hele og gøede som jeg ved ikke hvad...

Jeg tror nu godt man kan træne en labber til at blive vagt, det er jo noget kursus halløj man skal på... ;)

Anmeld

17. september 2010

mortil(nichlasogmathias)

vi har en stafferterier bullterrier, den fik vores søn i julegave sidste år.. han er nu 2 og vi har en lille søn på 7mdr også, de er bare de bedste venner med den hund, hun er så god ved vores børn og vi vil ikke bytte hende for nogen anden..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.