Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Dinna88 skriver: 2 dl kogte ris 2 revet gulerod 1 revet løg 1 fed hvidløg 1½ spsk mel 1½ spsk havregryn1 æg (Jeg bruger æg fra egne høns, hvis ikke der er nogle undlader jeg æg) salt, peber andre krydderierLad de kogte ris køle af og bland derefter med løg, gulerod og hvidløg. Bland de øvrige ingredienser i. Form blandingen med en ske og steg dem gyldne i olie på panden. Første gang jeg lavede dem smagte de ikke af nok, så sidst puttede jeg barbeque, karry, all-round kryddery osv i. En hel masse krydderier. det lyder måske mærkeligt med karry, men det giver dem en rigtig flot farve og så giver det en speciel smag. Og jeg aner ikke hvor meget jeg puttede i af hvad, det er lidt som man tager det. Desuden blendede jeg gulerødderne og løgene, så det afgiver noget væske + hvis det er for store stykker, så skiller farsen. Pas desuden på når du vender dem - de er meget skrøbelige! Og så giv dem først lang tid ved lav varme, og gør dem til sidst sprøde ved høj varme. Igen fordi de er så sarte. Det med mel og havregryn er også lidt som du føler for det - de skal helst være ret fugtige! Jeg bruger ikke så meget opskriften, det er mere for at få en idé af hvad jeg skal gøre. Det er også super smart med de bestemte ugedage! www.vegetarkontakt.dk har nogle gode ting - det er brugerne selv der ligger opskrifter derud. Hvis du mangler nogle kan du bare skrive til mig
2 dl kogte ris 2 revet gulerod 1 revet løg 1 fed hvidløg 1½ spsk mel
1½ spsk havregryn1 æg (Jeg bruger æg fra egne høns, hvis ikke der er nogle undlader jeg æg) salt, peber andre krydderierLad de kogte ris køle af og bland derefter med løg, gulerod og hvidløg. Bland de øvrige ingredienser i. Form blandingen med en ske og steg dem gyldne i olie på panden.
Første gang jeg lavede dem smagte de ikke af nok, så sidst puttede jeg barbeque, karry, all-round kryddery osv i. En hel masse krydderier. det lyder måske mærkeligt med karry, men det giver dem en rigtig flot farve og så giver det en speciel smag. Og jeg aner ikke hvor meget jeg puttede i af hvad, det er lidt som man tager det. Desuden blendede jeg gulerødderne og løgene, så det afgiver noget væske + hvis det er for store stykker, så skiller farsen. Pas desuden på når du vender dem - de er meget skrøbelige! Og så giv dem først lang tid ved lav varme, og gør dem til sidst sprøde ved høj varme. Igen fordi de er så sarte. Det med mel og havregryn er også lidt som du føler for det - de skal helst være ret fugtige! Jeg bruger ikke så meget opskriften, det er mere for at få en idé af hvad jeg skal gøre.
Det er også super smart med de bestemte ugedage! www.vegetarkontakt.dk har nogle gode ting - det er brugerne selv der ligger opskrifter derud. Hvis du mangler nogle kan du bare skrive til mig
Mange tak! De skal helt sikkert prøves!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ranarupta skriver: Mange tak! De skal helt sikkert prøves!
Held og lykke! Jeg spiste dem forresten bare med salat til. Den "traditionelle" salat - salathoved, majs, tomater, agurk osv. og så dressing. Så lækkert!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128