Piger, se lige her <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Dinna88

Jamen altså... Der er jo ikke nogle dyr, der oprindeligt har været hus-dyr?

I hvert fald er det majoriteten, der er fremavlet til at være kæledyr. 
Hunde, katte, marsvin, fugle osv.

Det er vel synd for alle, så? Men af en eller anden grund, så er det noget andet og mere acceptabelt med hunde, katte osv.

Jamen, er det din holdning? 

For det er ikke min Princippet om husdyr synes jeg ikke er godt. Jeg har et hamster, men jeg har det fra en, som ikke kunne have det mere. (; så jeg gjorde det en tjeneste. Det er en smule svært at forklare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Ranarupta

Jamen, er det din holdning? 

For det er ikke min Princippet om husdyr synes jeg ikke er godt. Jeg har et hamster, men jeg har det fra en, som ikke kunne have det mere. (; så jeg gjorde det en tjeneste. Det er en smule svært at forklare.

Nej, hvis du generelt er imod husdyr, så forstår jeg dig godt. 
Men det er en lidt atypisk holdning. Altså forstå mig ret: Jeg mener ikke, at der er noget galt med den holdning, det er bare ikke så tit, man støder på den
Men jeg er klart for husdyr og elsker også kød... (Men spiser dog ikke mine husdyr!)  

Og lige for at stikke lidt mere... Spiser du kød?

(Og lige for at pointere: Intet af det skrevne er negativt. Der skal jo være plads til alle vores mange meninger   &nbsp

Og Ja, hvis alternativet var aflivning med hamsteren, så var det helt klart det bedste

Anmeld

17. september 2010

Fiona78

Amso skriver:

Hvor er de bare søde..!! Rigtig bedårende..

Ved bare ikke helt om jeg er med på ide'en med at man skal begynde at invitere sådanne et dyr indenfor, bare fordi den er fremavlet til det..? Kan man nu give den det den har brug for..

Må indrømme jeg er lidt splittet i det med at have en kælegris, især hvis den skal være indenfor som en hund? Måske hvis man har noget beskidt den kan være i også udenfo, så den beholder lidt af de naturlige omgivelser.? Ved ikk. Ved ikke lige hvad jeg syntes, men søde er de da  smiler

Selvom det her er et dyr der er fremavlet til at være lille og nuttet, hvad de bestemt er så har de jo stadig griseinstinkter og grisebehov.... Grise ELSKER at rulle sig i mudder og at bruge deres tryner til at undersøge ting med, den tryne er rigtig kraftig og selv smågrise kan hærge en del med den ( kender jeg alt til fra mit arbejde). De er et flokdyr og trives derfor bedst i selskab med andre grise

Man kan sagtens gøre dem renlige, man kan med nemhed lære et hængebugsvin feks at bruge en kattebakke, hvis man ikke lufter dem

Anmeld

17. september 2010

Dinna88

Ranarupta skriver:

Nej, hvis du generelt er imod husdyr, så forstår jeg dig godt. 
Men det er en lidt atypisk holdning. Altså forstå mig ret: Jeg mener ikke, at der er noget galt med den holdning, det er bare ikke så tit, man støder på den
Men jeg er klart for husdyr og elsker også kød... (Men spiser dog ikke mine husdyr!)  

Og lige for at stikke lidt mere... Spiser du kød?

(Og lige for at pointere: Intet af det skrevne er negativt. Der skal jo være plads til alle vores mange meninger   &nbsp

Og Ja, hvis alternativet var aflivning med hamsteren, så var det helt klart det bedste

Nej, jeg er også kun stødt på et par stykker Jeg ser dog kun positive ting i at redde dyr - og derefter hjælpe dem ved at give dem i et hjem.

Ej, jeg håber da bestemt ikke du spiser dine husdyr Men nej, spiser ikke kød, æg eller mælkeprodukter.

Heller ingen negativitet her!

Anmeld

18. september 2010

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Nej, jeg er også kun stødt på et par stykker Jeg ser dog kun positive ting i at redde dyr - og derefter hjælpe dem ved at give dem i et hjem.

Ej, jeg håber da bestemt ikke du spiser dine husdyr Men nej, spiser ikke kød, æg eller mælkeprodukter.

Heller ingen negativitet her!

Hvad spiser du så? Grønt og linser/lign.? Er det ikke skidesvært at finde på forskellige retter?

Anmeld

18. september 2010

LC

Utroligt, jeg havde en lille kælegris da jeg var lille, tror jeg havde den i 3 uger eller sådan noget, så blev den for stor og vi sendte den et andet sted hen.

Men den var super hyggelig, var dog ikke en mini gris men en alm., den elsekde bananer, og var vildt stædig, havde den til at bo i vores legehus, så var nok da jeg var 10-12 år jeg havde den.

Men hygligt var det så længe jeg havde den.

Anmeld

18. september 2010

Dinna88

Ranarupta skriver:

Hvad spiser du så? Grønt og linser/lign.? Er det ikke skidesvært at finde på forskellige retter?

Puha, ja, alt grønt Falafel er nemt t købe (det er kikørter og hvidløg osv) og så har jeg lige for et par dage siden lavet risfrikadeller - Dét var det bedste jeg har lavet af vegetarmad.

Det kan være lidt besværligt de dage hvor man ikke gider lave den helt store middag, men så må man være kreativ - igår blev det kartoffelmos, falafel, wokblanding og revne gulerødder ;-)

Anmeld

18. september 2010

Dinna88

sofie85 skriver:

Det er vel ikke mere unaturligt end med en hund eller kat, de var vel også vilde dyr for læænge siden og nu nyder de at være kæledyr

Nej, det siger jeg da heller ikke

De nyder det jo kun fordi de er avlet til det.

Anmeld

18. september 2010

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Puha, ja, alt grønt Falafel er nemt t købe (det er kikørter og hvidløg osv) og så har jeg lige for et par dage siden lavet risfrikadeller - Dét var det bedste jeg har lavet af vegetarmad.

Det kan være lidt besværligt de dage hvor man ikke gider lave den helt store middag, men så må man være kreativ - igår blev det kartoffelmos, falafel, wokblanding og revne gulerødder ;-)

Risfrikadeller? Har du en opskrift?

Jeg er vokset op i et hjem, der havde en køddag, en fiskedag, en grøddag og så var det ellers vegetardage de andre dage og selvfølgelig også grøntsager/frugt til alle måltider.

Og jeg elsker mit kød, men variation er godt  

Anmeld

18. september 2010

Dinna88

Ranarupta skriver:

Risfrikadeller? Har du en opskrift?

Jeg er vokset op i et hjem, der havde en køddag, en fiskedag, en grøddag og så var det ellers vegetardage de andre dage og selvfølgelig også grøntsager/frugt til alle måltider.

Og jeg elsker mit kød, men variation er godt  

2 dl kogte ris 
2 revet gulerod 
1 revet løg 
1 fed hvidløg 
1½ spsk mel 

1½ spsk havregryn
1 æg (Jeg bruger æg fra egne høns, hvis ikke der er nogle undlader jeg æg) 
salt, peber 
andre krydderier

Lad de kogte ris køle af og bland derefter med løg, gulerod og hvidløg. Bland de øvrige ingredienser i. Form blandingen med en ske og steg dem gyldne i olie på panden. 

Første gang jeg lavede dem smagte de ikke af nok, så sidst puttede jeg barbeque, karry, all-round kryddery osv i. En hel masse krydderier. det lyder måske mærkeligt med karry, men det giver dem en rigtig flot farve og så giver det en speciel smag. Og jeg aner ikke hvor meget jeg puttede i af hvad, det er lidt som man tager det. Desuden blendede jeg gulerødderne og løgene, så det afgiver noget væske + hvis det er for store stykker, så skiller farsen. Pas desuden på når du vender dem - de er meget skrøbelige! Og så giv dem først lang tid ved lav varme, og gør dem til sidst sprøde ved høj varme. Igen fordi de er så sarte. Det med mel og havregryn er også lidt som du føler for det - de skal helst være ret fugtige! Jeg bruger ikke så meget opskriften, det er mere for at få en idé af hvad jeg skal gøre. 

Det er også super smart med de bestemte ugedage! www.vegetarkontakt.dk har nogle gode ting - det er brugerne selv der ligger opskrifter derud. Hvis du mangler nogle kan du bare skrive til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.