Hus køb , fast rente el variabel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Vidunderligeunger

Muffi . skriver:

Når ok det passer fint nok i forhold til de 2.3 vi har fået lov at låne   Gud det er en jungle ..

puha, hvis vi skulle lånde det var vi færdige om 50 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

HDA2311

Muffi . skriver:

Vi har selvfølgelig valgt nordea   Hvis jeg siger at vi om 2 -3 års tid ikke har noget problem med at renten stiger hvis vi vælger variabelt lån ,,, ville du så tage variabelt

Ja det ville jeg, men ville så nok låse renten i 3 år, det er stadig billigere end fast rente, kan dog ikke lige huske hvad renten hedder så, men det kan være jeg lige kan finde det på nettet, ellers kan jeg se det når jeg kommer på arbejde i morgen.

Vi valgte sidste år at låse renten i 5 år på vores lån.

Helle

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

HDA2311 skriver:

I skal mærke rigtig godt efter i maven om hvad I er til... I skal kunne sove om natten selvom renten stiger og have det godt med det...

Forventningerne  er dog ikke at renten vil stige voldsomt meget de næste par år, men der er også mulighed for at låse rente i et antal år, det betaler man selvfølgelig lidt for, men det går man også for rentemax.

Ved ikke hvilken bank I har, men kan varmt anbefale Nordea (arbejder der selv)

Det er bare SÅ rigtigt

Som min gamle far sagde: Og han var en fremragende økonom, der virkeligt forstod sig på penge:
"Man skal kun tage chancer, hvis man har råd til at tage dem, når det ser værst ud"
Dvs sige at I to unge mennesker skal være sikre på, at selvom I begge to sidder arbejdsløse, så kan I stadig sidde godt og trygt, selvom renten hopper op i max. Så skal der stadig være, så I har råd til de almindelige daglige små fornøjelser og også til de uforudsete regninger.

Anmeld

12. september 2010

ekzunz

Vi har variabel rente - en F3, så den er fast 3 år af gangen. Vi har altså ikke oplevet nogle problemer og de 8 år vi efterhånden har haft den type lån har det kun været en god forretning.

Vi har samtidigt afdragsfrit lån, så pt. koster det os 5.700 pr. md. at have et realkreditlån på 2 mill. Hvis det ikke havde været afdragsfrit skulle vi ha betalt kr. 10.500 pr. md.

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

HDA2311 skriver:

Ja det ville jeg, men ville så nok låse renten i 3 år, det er stadig billigere end fast rente, kan dog ikke lige huske hvad renten hedder så, men det kan være jeg lige kan finde det på nettet, ellers kan jeg se det når jeg kommer på arbejde i morgen.

Vi valgte sidste år at låse renten i 5 år på vores lån.

Helle

Ihh det lyder da super   Hva koster det at låse den i 5 år som i har gjort ??  Det lyder som en billig løsning lidt med livrem og seler ..

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Vi har variabel rente - en F3, så den er fast 3 år af gangen. Vi har altså ikke oplevet nogle problemer og de 8 år vi efterhånden har haft den type lån har det kun været en god forretning.

Vi har samtidigt afdragsfrit lån, så pt. koster det os 5.700 pr. md. at have et realkreditlån på 2 mill. Hvis det ikke havde været afdragsfrit skulle vi ha betalt kr. 10.500 pr. md.

Det lyder bare ikke som en løsning vi kunne få ,, hva bank er det ???  

Anmeld

12. september 2010

HDA2311

Kan ikke lige finde en præcise rente på en F3, men mener den er ca. 1,6% så det er jo stadig ret billigt, en F5 er lige over 2%.

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

BlyViol skriver:

puha, hvis vi skulle lånde det var vi færdige om 50 år

He he ja og man har jo kun 30 år   Det sgi dyrt

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

HDA2311 skriver:

Kan ikke lige finde en præcise rente på en F3, men mener den er ca. 1,6% så det er jo stadig ret billigt, en F5 er lige over 2%.

Ok tak   Kan man så vælge at sidde afdragsfrit på f3 eller f5 ???

Anmeld

12. september 2010

ekzunz

Muffi . skriver:

Ok tak   Kan man så vælge at sidde afdragsfrit på f3 eller f5 ???

Ja - det kan man ihvertfald i Danske Bank

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.