Hus køb , fast rente el variabel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
49 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Lady Marion <3

Hva ville i vælge og hvad har i ??

Vi er selv i tvivl , det jo let at lokkes til den variable rente da den jo er så lav , men er det sikkert ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Diana...

Er der ikke MAX loft på den? det synes jeg vores bank sagde.

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

Er der ikke MAX loft på den? det synes jeg vores bank sagde.

Det mener jeg ikke der er på den vi er blevet tilbudt   Det ville jo blive sindsygt billigt her og nu men hvor hurtigt kan sådan noget stige ??

Anmeld

12. september 2010

Svei

På det hus min far købte her er der fast 4 % rente, på det andet var det variabelt og der kan den svinge fra 2,5-5 og det fordobler jo så lige lejen...så det har kostet dem alt for mange penge at have det hus.. for de lod jo ikke lejen stige de perioder.

Så mit hus hedder fast, afdragsfrit..

Anmeld

12. september 2010

Roskildepigen

Hej,

Med mindre i har et stort rådighedsbeløb eller bedre sagt - penge til overs hver måned, så ville jeg altid tage et fast lån. Men kan jeres økonomi bære at i skal betale 2-5000 kr mere om måneden, så tag et variabelt.

Jeg vil dog sige, at selvom vores økonomi kan bære at ydelsen stiger, så jeg ikke til variable lån. Vi har variabelt lån, men med max 5% rente, så den kan ikke stige over 5, men nyder godt af den falder nu. Det kan jeg bedre lide. Så ved jeg hvad vi max kan sidde for.

Håber du kan bruge mit svar.

Anmeld

12. september 2010

Mussen2

Muffi . skriver:

Vi er selv i tvivl , det jo let at lokkes til den variable rente da den jo er så lav , men er det sikkert ???

et af hver :-) og nej, det er slet ikke sikkert med variabel rente, så man skal kunne tåle det i både maven og økonomien.

Man kan tage en variant af lån med variabel rente, hvor man i stedet for at sparer pengene på ydelsen/betalingen, forkorter lånets løbetid Dvs man betaler, som om at lånet har fast rente.

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

Roskildepigen skriver:

Hej,

Med mindre i har et stort rådighedsbeløb eller bedre sagt - penge til overs hver måned, så ville jeg altid tage et fast lån. Men kan jeres økonomi bære at i skal betale 2-5000 kr mere om måneden, så tag et variabelt.

Jeg vil dog sige, at selvom vores økonomi kan bære at ydelsen stiger, så jeg ikke til variable lån. Vi har variabelt lån, men med max 5% rente, så den kan ikke stige over 5, men nyder godt af den falder nu. Det kan jeg bedre lide. Så ved jeg hvad vi max kan sidde for.

Håber du kan bruge mit svar.

Det lyder jo rigtigt smart , men nyder i så ligeså godt af den lave rente som folk uden loft ??? 

Anmeld

12. september 2010

Svenne

Vi kigger også på hus - og sådan lige umiddelbart ville jeg vælge et fast lån, fordi jeg så er sikker på, at jeg har et lån til ca. 3% p.a. de næste 30 år!!!
Men dem der har haft flex-lån de sidste par år har jo "sparet" en masse penge..
Jeg er nok bare mest til det "sikre", hvor jeg ved, hvad jeg skal betale hver måned de næste mange år.

Hilsen Ditte - revisor

Anmeld

12. september 2010

Vidunderligeunger

Muffi . skriver:

det snakker vi (sjovt nok) rigtig meget om lige pt... og den er svær. men med et renteloft på måske 5, og så ellers variabel indtil så lyder det ik helt dumt

Anmeld

12. september 2010

Mussen2

Muffi . skriver:

Det lyder jo rigtigt smart , men nyder i så ligeså godt af den lave rente som folk uden loft ??? 

Nope, man betaler et lille tillæg i form af højere rente for den ekstra sikkerhed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.