Hus køb , fast rente el variabel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Lady Marion <3

Jbk skriver:

På det hus min far købte her er der fast 4 % rente, på det andet var det variabelt og der kan den svinge fra 2,5-5 og det fordobler jo så lige lejen...så det har kostet dem alt for mange penge at have det hus.. for de lod jo ikke lejen stige de perioder.

Så mit hus hedder fast, afdragsfrit..

Vi kiggede også på et fast , afdragsfrit , men i det vi vælger fast afdragsfrit så er der ikke den store besparelse på afdragsfrit lån i det man så skal betale mere af på det andet lån ,,,    Årh jeg er forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Svei

Muffi . skriver:

Vi kiggede også på et fast , afdragsfrit , men i det vi vælger fast afdragsfrit så er der ikke den store besparelse på afdragsfrit lån i det man så skal betale mere af på det andet lån ,,,    Årh jeg er forvirret

Jeg ved det blev valgt til mig for at lave leje så lav som muligt...kommer til aidde med alt regnet ind, altså renovation, forsikring osv for 5500kr for et hus til 900.000kr, så det er fint nok..

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

BlyViol skriver:

det snakker vi (sjovt nok) rigtig meget om lige pt... og den er svær. men med et renteloft på måske 5, og så ellers variabel indtil så lyder det ik helt dumt

Tror altså også det er der vi ender så

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

Tjaaa..jeg ved hvad jeg til hver en tid vil sige, og siger til alle der spørger:

Hop ALDRIG, ALDRIG på variabel rente!!!

Jeg har set alt for mange knække nakken på den fidus. Det kan godt være det ser fristende ud...men køb den ikke.
Tag jer hellere et godt solidt lån, med fast rente, så ved I hvad I har og kan regne med. Efter 10 år kan I så lægge lånet om og se hvordan tingene ser ud til den tid.
Især i disse tider hvor alt er usikkert, skal man ikke tage ud på ruchebanen med variable renter.
Kærligst og med bekymrede knus
Sussie

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

Jbk skriver:

Jeg ved det blev valgt til mig for at lave leje så lav som muligt...kommer til aidde med alt regnet ind, altså renovation, forsikring osv for 5500kr for et hus til 900.000kr, så det er fint nok..

Når ok det passer fint nok i forhold til de 2.3 vi har fået lov at låne   Gud det er en jungle ..

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

Mussen2 skriver:

Nope, man betaler et lille tillæg i form af højere rente for den ekstra sikkerhed...

Ok så   Jeg bliver klog ,,

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..jeg ved hvad jeg til hver en tid vil sige, og siger til alle der spørger:

Hop ALDRIG, ALDRIG på variabel rente!!!

Jeg har set alt for mange knække nakken på den fidus. Det kan godt være det ser fristende ud...men køb den ikke.
Tag jer hellere et godt solidt lån, med fast rente, så ved I hvad I har og kan regne med. Efter 10 år kan I så lægge lånet om og se hvordan tingene ser ud til den tid.
Især i disse tider hvor alt er usikkert, skal man ikke tage ud på ruchebanen med variable renter.
Kærligst og med bekymrede knus
Sussie

Årh tak for svar   Vi må tænke ,,,

Anmeld

12. september 2010

HDA2311

I skal mærke rigtig godt efter i maven om hvad I er til... I skal kunne sove om natten selvom renten stiger og have det godt med det...

Forventningerne  er dog ikke at renten vil stige voldsomt meget de næste par år, men der er også mulighed for at låse rente i et antal år, det betaler man selvfølgelig lidt for, men det går man også for rentemax.

Ved ikke hvilken bank I har, men kan varmt anbefale Nordea (arbejder der selv)

Anmeld

12. september 2010

Svei

Muffi . skriver:

Når ok det passer fint nok i forhold til de 2.3 vi har fået lov at låne   Gud det er en jungle ..

Ja, rigtig meget...

Anmeld

12. september 2010

Lady Marion <3

HDA2311 skriver:

I skal mærke rigtig godt efter i maven om hvad I er til... I skal kunne sove om natten selvom renten stiger og have det godt med det...

Forventningerne  er dog ikke at renten vil stige voldsomt meget de næste par år, men der er også mulighed for at låse rente i et antal år, det betaler man selvfølgelig lidt for, men det går man også for rentemax.

Ved ikke hvilken bank I har, men kan varmt anbefale Nordea (arbejder der selv)

Vi har selvfølgelig valgt nordea   Hvis jeg siger at vi om 2 -3 års tid ikke har noget problem med at renten stiger hvis vi vælger variabelt lån ,,, ville du så tage variabelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.