Hvornår kravler de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Svenne

Renée88 skriver:

Børn udvikler sig i deres eget tempo.. )

Og det med vægten er ikke helt forkert.. Større børn er ofte "hæmmet" af deres vægt, og derfor er det vigtigt som forældre at der bliver trænet ekstra med dem.. jeg har en stor basse... Han vejer omkring 15kg nu og han er 10, næsten 11mdr...

Han har hele tiden været stor og følger hans egen kurve, og har hele tiden gjort det.. Jeg har hver gang sp været her, været bekymret for om han var for stor, ikke kunne det han sku osv.. Hun sagde at jeg ku være helt rolig, for han er rigtig godt fremme i sin udvikling, men samtidig sagde hun at de altid holder lidt mere øje med de større børn.. Dette er samme erfaring jeg har fra min tid på børneafd..

Nicolai begyndte at kravle da han var 7 næsten 8mdr.. Nu er han 10mdr og står op af alt, går rundt med sin gåvogn, står uden støtte og tager nogle få skridt af og til.... Jeg tror gennemsnittet for børn der kravler er omkring 6-11mdr.. Og så er der de børn der ikke kravler før de går ;o)

Okay.. det lyder altså meget rigtigt..
Men han er ikke stor på den måde.. Altså ikke tyk..

Jeg har bare hørt, at det er vigtigt, at de lærer at kravle, før de går.. På grund af motorikken.. Meeen, når han er 4½ måned, så når han nok også det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

mor-til-vanessa

NatasjaL skriver:

det sagde vores SP bare, hvis de ikke ved det. hvem gør så?

sp ved heller ikke alt. det ikke alt hvad de siger der er rigtig. men det er nok forskelligt.

ved bare at min niece var syv mdr og vejede 10 kg og kravlede

vanessa er 9 mdr og 8kg og kravler ikke.

ved lineogliam som er her inde. mener også hende dreng vejer ok ( altså han er ikke tyk ) og han kravlede også som 7 mdr

så hvis man har lettet ved at kravle som "let" baby, så er der noget galt her

Anmeld

12. september 2010

Halbschön

Svenne skriver:

Jeg har bare hørt, at det er vigtigt, at de lærer at kravle, før de går.. På grund af motorikken.. Meeen, når han er 4½ måned, så når han nok også det!!

Nicolai er heller ikke tyk.. Han er bare en stor dreng.. MEget velproportioneret... Han er også en lang dreng... Og ja, det har jeg også hørt.. Det med at de helst skulle ku kravle først ;o)

Ooooork ja, bare vent.... ;o) Mener også Nicolai trillede da han var de der 4-5mdr.. Og da han var 6,5mdr begyndte han at møve sig... Og så begyndte han at gå på alle fire og til sidst rigtig kravle ;o) Baaaaaaaare vent ;o) Og når de så kravler og har fingrene i ALT, så ønsker du dem tilbage hvor de bare lå stille ;o)

Anmeld

12. september 2010

mor-til-vanessa

Svenne skriver:

border='0' align='absmiddle' />

de skal bare kunne kravle inden de kommer i skole

Anmeld

12. september 2010

L.J.L

Lauritz kravlede da han var 7 mdr. men som alle siger så er det jo helt forskelligt fra barn til barn. Og nogle børn kravler aldrig, de rejser sig og går istedet

Anmeld

12. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her var Luka omkring 7 mdr. da han kravlede

Men Lina var til gengæld 14 mdr. før, at hun kravlede (hun humpede rundt på numsen i stedet for). Hun kravlede 3 uger, hvorefter hun rejste sig op og gik

Så det er meget forskelligt fra barn til barn

Anmeld

12. september 2010

Svenne

Renée88 skriver:

Nicolai er heller ikke tyk.. Han er bare en stor dreng.. MEget velproportioneret... Han er også en lang dreng... Og ja, det har jeg også hørt.. Det med at de helst skulle ku kravle først ;o)

Ooooork ja, bare vent.... ;o) Mener også Nicolai trillede da han var de der 4-5mdr.. Og da han var 6,5mdr begyndte han at møve sig... Og så begyndte han at gå på alle fire og til sidst rigtig kravle ;o) Baaaaaaaare vent ;o) Og når de så kravler og har fingrene i ALT, så ønsker du dem tilbage hvor de bare lå stille ;o)

Ha ha, ja det vil jeg godt tro. Det er da nemt nu, hvor man ved, hvor man har dem
Jeg oprettede egentligt også tråden, fordi jeg faktisk slet ingen anelse havde om, hvornår det var normalt at begynde at kravle. Har ikke undersøgt det, fordi jeg regner med, at der er laaaang tid endnu. He he..

Anmeld

12. september 2010

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

de skal bare kunne kravle inden de kommer i skole

Ja jeg har hørt at de bare skal have prøvet at kravle inden de er 5 år Lyder lidt sært, men har faktisk hørt det mange steder

Anmeld

12. september 2010

Halbschön

Svenne skriver:

Ha ha, ja det vil jeg godt tro. Det er da nemt nu, hvor man ved, hvor man har dem
Jeg oprettede egentligt også tråden, fordi jeg faktisk slet ingen anelse havde om, hvornår det var normalt at begynde at kravle. Har ikke undersøgt det, fordi jeg regner med, at der er laaaang tid endnu. He he..

Hehe, jeg synes også det kom sådan lige pludselig.. Uha, de blir alt for hurtigt store.. Tænk at min lille dreng allerede snart blir et år og kan næsten gå.. Ja det er slet ikke til at forstå hvor tiden er blevet af ;o)

Og ja, jeg ønsker ham tit tilbage til dengang han bare lå stille.. Jeg har ham overalt i hjemmet.. Og hans yndlingssted er toilettet.. Han elsker og stå med hovedet i kummen og stå og plaske vand.. det er SÅ træls når man glemmer at lukke døren derud til! ;o)

Anmeld

12. september 2010

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Ja jeg har hørt at de bare skal have prøvet at kravle inden de er 5 år Lyder lidt sært, men har faktisk hørt det mange steder

ja det har jeg også hørt. næsten alle jeg kender med børn siger det. så det går jeg ud fra. ligner i hver fald ikke nessa har tænkt sig at kravle, hun vil heller gå rundt med en. meeen måske bliver man overrasket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.