Svenne skriver:
Hej piger.
Jeg kom til at spekulere på, hvor gamle børn er, når de begynder at kravle? Jeg ved godt, at det selvfølgelig er meget forskelligt fra barn til barn - men lad mig høre nogle erfaringer.. 
Min søn er 4½ måned. Han triller og ruller begge veje - ryg til mave - og mave til ryg - efter velbehag. Han kan løfte sig op på strakte arme, når han ligger på maven..
Så det næste bliver vel, at han finder ud af at løfte maven, så han kommer op på knæene - og dermed fremad.... Men hvor lang tid, tror I der går..
Børn udvikler sig i deres eget tempo..
)
Og det med vægten er ikke helt forkert.. Større børn er ofte "hæmmet" af deres vægt, og derfor er det vigtigt som forældre at der bliver trænet ekstra med dem.. jeg har en stor basse... Han vejer omkring 15kg nu og han er 10, næsten 11mdr...
Han har hele tiden været stor og følger hans egen kurve, og har hele tiden gjort det.. Jeg har hver gang sp været her, været bekymret for om han var for stor, ikke kunne det han sku osv.. Hun sagde at jeg ku være helt rolig, for han er rigtig godt fremme i sin udvikling, men samtidig sagde hun at de altid holder lidt mere øje med de større børn.. Dette er samme erfaring jeg har fra min tid på børneafd..
Nicolai begyndte at kravle da han var 7 næsten 8mdr.. Nu er han 10mdr og står op af alt, går rundt med sin gåvogn, står uden støtte og tager nogle få skridt af og til.... Jeg tror gennemsnittet for børn der kravler er omkring 6-11mdr.. Og så er der de børn der ikke kravler før de går ;o)
Anmeld