Hvornår kravler de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.856 visninger
45 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Svenne

Hej piger.

Jeg kom til at spekulere på, hvor gamle børn er, når de begynder at kravle? Jeg ved godt, at det selvfølgelig er meget forskelligt fra barn til barn - men lad mig høre nogle erfaringer..

Min søn er 4½ måned. Han triller og ruller begge veje - ryg til mave - og mave til ryg - efter velbehag. Han kan løfte sig op på strakte arme, når han ligger på maven..
Så det næste bliver vel, at han finder ud af at løfte maven, så han kommer op på knæene - og dermed fremad.... Men hvor lang tid, tror I der går..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

NatasjaL

vores datter kunne kravle da hun var 8 måneder, og gik da hun var 11 måneder det har meget at sige om det er en " stor " eller lille baby man har, vores datter er en lille en af slagsen, tror derimod det tager længere tid med vores basse

Anmeld

12. september 2010

Diana...

Åhh det er meget forskelligt. Nogen begynder aldrig at kravle andre er over 1 år og nogen under 1/2 år.

Min søn Lucas begynde dagen før han blev 6 måneder.

Anmeld

12. september 2010

mor-til-vanessa

Svenne skriver:

Hej piger.

Jeg kom til at spekulere på, hvor gamle børn er, når de begynder at kravle? Jeg ved godt, at det selvfølgelig er meget forskelligt fra barn til barn - men lad mig høre nogle erfaringer..

Min søn er 4½ måned. Han triller og ruller begge veje - ryg til mave - og mave til ryg - efter velbehag. Han kan løfte sig op på strakte arme, når han ligger på maven..
Så det næste bliver vel, at han finder ud af at løfte maven, så han kommer op på knæene - og dermed fremad.... Men hvor lang tid, tror I der går..

jeg tror det er meget forskelligt.

det ligger vist et sted mellem 7 og 11 mdr tror jeg. og så er der jo bare nogle der er hurtigere end andre.

min niece kravlede da hun var 7 mdr rejste sig ugen efter og begyndte at gå rundt om ting. min datter er 9 mdr og hun kan ikke kravle eller rejse sig, men hun vil gerne gå når man har fat i hendes hænder og gå med hendes gåvogn. hun har været hurtige til mange andre ting og specielt de små motoriske.

så det er meget forskelligt.

knus

Anmeld

12. september 2010

mor-til-vanessa

NatasjaL skriver:

vores datter kunne kravle da hun var 8 måneder, og gik da hun var 11 måneder det har meget at sige om det er en " stor " eller lille baby man har, vores datter er en lille en af slagsen, tror derimod det tager længere tid med vores basse

jeg tror nu mere på at det kommer an på deres personlighed om de virkelig vil det nok og har behov for det.

min niece er en stor baby og hun kravlede da hun var 7mdr hvor imod min egen er 9 mdr nu og kravler ikke og hun er kun et barn på 8 kg.

så tror mest det kommer an på hvilket drive og behov de har

Anmeld

12. september 2010

line melias mor

vores datter var 7 måneder.

Anmeld

12. september 2010

line melias mor

mor-til-vanessa skriver:

jeg tror nu mere på at det kommer an på deres personlighed om de virkelig vil det nok og har behov for det.

min niece er en stor baby og hun kravlede da hun var 7mdr hvor imod min egen er 9 mdr nu og kravler ikke og hun er kun et barn på 8 kg.

det tror jeg også. kunne hvertfald mærke på Melia at der bare skulle ske noget nyt hele tiden derfor syntes jeg det hele er gået alt for stærkt, hvor dælen blev min lille pige af

Anmeld

12. september 2010

mor-til-vanessa

line melias mor skriver:

det tror jeg også. kunne hvertfald mærke på Melia at der bare skulle ske noget nyt hele tiden derfor syntes jeg det hele er gået alt for stærkt, hvor dælen blev min lille pige af

hæhæ kan godt følge dig. 

jeg håber bare snart vanessa begynder, så hun kan komme efter en når man forlader rummet istedet for at skrige

Anmeld

12. september 2010

line melias mor

mor-til-vanessa skriver:

hæhæ kan godt følge dig. 

jeg håber bare snart vanessa begynder, så hun kan komme efter en når man forlader rummet istedet for at skrige

hihi det glædede jeg mig også til men nu får jeg næsten stress af at løbe rundt efter hende men ihh det er jo også dejligt når de lærer noget nyt men din prinsesse ligner altså også sådan en "rigtig" prinsesse. sådan en lille sød pige min datter råber og skriger og opfører sig som en "dreng" hihi

Anmeld

12. september 2010

NatasjaL

mor-til-vanessa skriver:

min datter bliver 2 om 3 måneder og vejer kun 10,5 kilo?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.