Jeres mening om at gå med dyrepels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Moar'en

gabriellasmor skriver:

nej jeg ejer ingen pelse da jeg ikke vil støtte det.

men jeg er også dobbelt moralsk for jeg bestiller også en halv grill kylling eller køber det billige oksekød. begge dele kommer også af dyr der har haft det af lort..

så jeg dømmer ikke folk der kan lide pelse. men jeg ser ikke det pæne i at gå med et synligt dødt dyr.

tilgengæld hvis man spiste kødet ville det være mere i orden for sys det er synd af deres kroppe bare bliver smidt ud efter pelsning.

vidte i forresten af pels detaljer ppå jakker, nips ting olign ofte stammer fra hunde og katte i kina. mener det er kvikley der stoppede deres salg forrige år efter pres af en dyrefond.

har det på samme måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Pige2009

Det er vel ikke værre end at spise en dødbillig kylling fra frosten?! 

Jeg ejer ikke en pels, men vil da ikke afvise at komme til det i fremtiden...

K.h. Linda

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

lisbethita skriver:

Jeg ELSKER pels og skind og jeg ville ønske jeg havde en pelsjakke!!

Jeg har en skindjakke, jeg elsker, spiser grill kylling, æg, som sikkert stammer fra burhøns, spiser kød.....går i skindsko, drikker mælk fra køer, som står stuvet sammen i en stald om vinteren (også de økologiske). Og jeg går i billigt tøj lavet i Indien og asien osv osv....

Men folk må gøre og synes som de vil efter min mening - bare jeg må have lov til at elske skind og pels, som jeg har gjort siden jeg var lille. MEN det er altså svært ikke og være dobbelmoralsk, vil jeg sige... Men derfor må folk da godt synes skind og pels er grimt, hvis de har lyst til det. 

Det er simpelthen en klasse bemærkning!

Anmeld

9. september 2010

lisbethita

Baagøe skriver:

Det er simpelthen en klasse bemærkning!

Tak ! Det tager jeg da som et kompliment!!!!

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

lisbethita skriver:

Tak ! Det tager jeg da som et kompliment!!!!

Det skal du også

Anmeld

9. september 2010

Maria-s

Om man vil gå med pels eller ej mener jeg er ens eget valg. Dog vil jeg sige at bare fordi den er dyr er ikke ensbetydende med de dyr dermed har haft et bedre liv. Jeg er ikke selv den store tilhængere af at dyr skal lide for at vi kan få deres ples på vores krop, MEN samtidig hænger der 2 vintage pelse i mit skab, den ene arvet fra min mormor, den anden købt i en genbrugsforretning.

Jeg synes det er super forkert at dømme (eller fx at smide med maling) på folk der går med pels. Det kan jo være de lever rigtigt på så mange andre måder.

Hmm det jeg vil sige er bare at jeg kan se det fra begge sider. Jeg er STOR tilhænger af god dyrevelfærd og jeg ELSKER dyr. Men det forhindre mig nu ikke i at nyde en frikadelle eller en bøf ELLER kylling (som rent faktisk tit bliver stopfodret for at de kan vokse så hurtigt som muligt, hvilket giver sig udtryk i brækkede ben der ikke kan bære deres egen vægt)

Efter jeg har fået job som indkøber indenfor tekstilbranchen må jeg indrømme det har været en øjenåbner. Der er så mange aspekter i at handle etisk hver dag, så jeg ville kunne skrive fra nu og laaaaaaannnng frem i fremtiden. Ikke kun indenfor animalske fibre; her tænker jeg fx på uld, hvor der for noget tid var en masse sager oppe omkring mulesing af lam/ får, men også indenfor vegatabilske fibre; sprøjtning af marker med kemikalier/ pesticider hvilket dræber og skader både mennesker, miljø og dyr i store dele af verdenen eller syntetiske fibre; olieraffinering hvilket også kræver masser af energi og kemikalier...

Jeg ved godt debatten "bare" handler om man vil gå med pelse, men jeg får sgu ondt i røven (sorry) over dem som stiller sig op herinde og råber "I ER DÅRLIGE MENNESKER HVIS I EJER PELS!!" og så pudser deres egen glorie og klapper sig selv på skulderen hvorefter de går ind i en butik og køber tøj som måske er produceret under de mest sindsyge forhold (fra fiber til selve syningen) og som har været med til at svine floder til og udtømme livsvigtige vandresourcer så dyr tøster og dør af sult,  uden at skænke det en tanke.

(og nej at købe dyrt tøj sikre ikke imod dette, faktisk vil jeg tro at bl.a. H&M er nogen af dem som har rigtig meget styr på deres leverandørkæder og hvor og hvordan deres vare bliver produceret)

Så jeg havde lige for at gi en lille del af min mening til kende også  

Anmeld

9. september 2010

Ox.

Jeg går ikke selv med pels, synes så absolut slet ikke det er et pænt syn ...

Arbejder i et center, hvor jeg de sidste to vintre har set små 12 årige piger rende rundt med en død ræv om halsen, fy føj det er grimt at se på, og så kan jeg da slet ikke se hvorfor en så ung pige skal have sådan noget til at starte med ..

Anmeld

9. september 2010

lisbethita

Maria-s skriver:

Om man vil gå med pels eller ej mener jeg er ens eget valg. Dog vil jeg sige at bare fordi den er dyr er ikke ensbetydende med de dyr dermed har haft et bedre liv. Jeg er ikke selv den store tilhængere af at dyr skal lide for at vi kan få deres ples på vores krop, MEN samtidig hænger der 2 vintage pelse i mit skab, den ene arvet fra min mormor, den anden købt i en genbrugsforretning.

Jeg synes det er super forkert at dømme (eller fx at smide med maling) på folk der går med pels. Det kan jo være de lever rigtigt på så mange andre måder.

Hmm det jeg vil sige er bare at jeg kan se det fra begge sider. Jeg er STOR tilhænger af god dyrevelfærd og jeg ELSKER dyr. Men det forhindre mig nu ikke i at nyde en frikadelle eller en bøf ELLER kylling (som rent faktisk tit bliver stopfodret for at de kan vokse så hurtigt som muligt, hvilket giver sig udtryk i brækkede ben der ikke kan bære deres egen vægt)

Efter jeg har fået job som indkøber indenfor tekstilbranchen må jeg indrømme det har været en øjenåbner. Der er så mange aspekter i at handle etisk hver dag, så jeg ville kunne skrive fra nu og laaaaaaannnng frem i fremtiden. Ikke kun indenfor animalske fibre; her tænker jeg fx på uld, hvor der for noget tid var en masse sager oppe omkring mulesing af lam/ får, men også indenfor vegatabilske fibre; sprøjtning af marker med kemikalier/ pesticider hvilket dræber og skader både mennesker, miljø og dyr i store dele af verdenen eller syntetiske fibre; olieraffinering hvilket også kræver masser af energi og kemikalier...

Jeg ved godt debatten "bare" handler om man vil gå med pelse, men jeg får sgu ondt i røven (sorry) over dem som stiller sig op herinde og råber "I ER DÅRLIGE MENNESKER HVIS I EJER PELS!!" og så pudser deres egen glorie og klapper sig selv på skulderen hvorefter de går ind i en butik og køber tøj som måske er produceret under de mest sindsyge forhold (fra fiber til selve syningen) og som har været med til at svine floder til og udtømme livsvigtige vandresourcer så dyr tøster og dør af sult,  uden at skænke det en tanke.

(og nej at købe dyrt tøj sikre ikke imod dette, faktisk vil jeg tro at bl.a. H&M er nogen af dem som har rigtig meget styr på deres leverandørkæder og hvor og hvordan deres vare bliver produceret)

Så jeg havde lige for at gi en lille del af min mening til kende også  

Klogt, klogt sagt 

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

Dinna88 skriver:

Jeg er ikke enig med dig i de to punkter du opstiller (!), men forhåbentlig kan det andet du skriver få lidt fornuft ind i nogle mennesker

Du skal da også have lov til at være uenig... Men mener du så at man ikke bør gå med pels overhovedet, ligemeget hvad?

Anmeld

9. september 2010

Pena

Jeg mener ikke det er korrekt at dræbe dyr for pelsens skyld alene. Men jeg synes samtidig at hvis man dræber dyr for kødets skyld, kan man ligeså godt bruge "resterne" af dyret, således at dens død giver mest nytte. Fx koskind.

Men generelt er jeg meget obs på dyrevelfærd, og ville ønske jeg fx kunne blive vegetar. Undlod fx forleden at købe en fed take af koskind, fordi jeg ikke rigtig kan have det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.