Jeres mening om at gå med dyrepels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Pia.

albertesmor skriver:

Hvis man betaler en ordentlig pris for sin pels kan man også være sikker på at pelsningen er forgået under strengt tilsyn, sælerne i Grønland bliver i hverfald slagtet før de bliver flået.

Nå okay, ja så meget vidste jeg ikke... Vidste kun de gyslige historier om pelsning... !!!!!!

Men min holdning er nok lige meget hvad at jeg ikke bryder mig om det - men syntes nu heller ikke pelse er pæne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Tulle28

S.Maria skriver:

Jeg hader virkelig at se folk gå rundt med pels. Tænk at gå rundt med døde dyr omkring sig....æv. Bare tanken om hvordan f.eks mink de har levet, inden de måtte lade livet, for at der er nogen kan gå rundt med dem ryster mig. Det burde være forbudt....!

Så du ejer ikke noget skind? Lædersko? Spiser kun økologisk?

Spørger kun af nysgerrighed:-)

Anmeld

9. september 2010

Svei

Shibby skriver:

-Inspireret af en salgstråd

Hvad er jeres mening om at bruge døde dyrs pels til image   ??

Ejer du en rigtig pels ?

-Hvis ja,.-Hvilken?

Spekulere du på dyrets død når du bære dens pels ?

Jeg bryder mig ikke om pels...hverken på dyret eller når det er taget af dyret....

Anmeld

9. september 2010

Tulle28

Jeg har en vintage minkpels, som jeg er rigtig glad for.

Det ER muligt at købe pels fra dyr, som har levet og er blevet aflivet under ordentlige forhold - www.originassured.com og jeg kunne ikke drømme om at købe noget som helst med oprindelse fra Kina.

Jeg køber selv kun økologisk og har jeg ikke råd, lader jeg hellere være og spiser noget andet:-)

Knus Tulle

Anmeld

9. september 2010

Frk. Himmelblå

Vil lige tilføje her, at man altså ikke kan sammenligne ukritisk brug af pelse med at eje fx skind fra en ko/et svin.

Det kommer IKKE ud på et, om man anvender svinehud til en taske eller om man anvender pels fra levendeflåede kinesiske katte mv. Synes heller ikke, det er det samme at drikke mælk fra en dansk ko, som det er at gå i en russisk minkpels, hvor utallige dyr har måttet lade livet efter elendighed i fangenskab med pote-sår og sindsyge pga. alt for små tremmebure.

Og i øvrigt: "Du er dobbeltmoralsk" er ikke et argument for at tilføre dyr smerte og dårligdom. Bare fordi man handler uetisk på ét område, behøver man jo ikke være konsekvent og dermed opføre sig 100% som et dumt svin. Synes, det virker som om, at nogen i denne tråd mener, at det er bedre at skide på samtlige dyreetiske principper, end det er at være lidt dobbelt ??? Se, det forstår jeg ikke .

Anmeld

9. september 2010

DK

sarahb skriver:

Jeg synes det er super flot og kan også godt selv gå med det.
jeg tænker ikke så meget på hvordan dyrene har haft det. Der er selvfølgelig butikker som man ved bruger ulidelige metoder til at flå og dræbe dyrene men der holder jeg mig fra fordi jeg er bevidst om hvordan det foregår. Men udover det så har jeg ingen kvaler.
Må indrømme at mine tanker går meget mere til mennesker i nød.

Helt enig!!

Jeg ææælsker de små tøjstykker af pels jeg ejer. Præcis som jeg elsker alle mine sko der er lavet af læder, og alle de bøffer jeg spiser!

Om dyret bliver opdrættet til kød eller skind/pels, kan jeg sådan se ikke se den store forskel på!

Anmeld

9. september 2010

biimse

... For ikke at nævne make-up, hairextensions, og alt muligt andet.. Selv shampoo, cremer, hårfarve og andre plejeprodukter bliver som regel testet på dyr.. Så inden i bliver for hellige, skal i nok lige tjekke hvad i har på jeres hylder derhjemme..

Anmeld

9. september 2010

Laulund87

SeptemberBaby skriver:

Vil lige tilføje her, at man altså ikke kan sammenligne ukritisk brug af pelse med at eje fx skind fra en ko/et svin.

Det kommer IKKE ud på et, om man anvender svinehud til en taske eller om man anvender pels fra levendeflåede kinesiske katte mv. Synes heller ikke, det er det samme at drikke mælk fra en dansk ko, som det er at gå i en russisk minkpels, hvor utallige dyr har måttet lade livet efter elendighed i fangenskab med pote-sår og sindsyge pga. alt for små tremmebure.

Og i øvrigt: "Du er dobbeltmoralsk" er ikke et argument for at tilføre dyr smerte og dårligdom. Bare fordi man handler uetisk på ét område, behøver man jo ikke være konsekvent og dermed opføre sig 100% som et dumt svin. Synes, det virker som om, at nogen i denne tråd mener, at det er bedre at skide på samtlige dyreetiske principper, end det er at være lidt dobbelt ??? Se, det forstår jeg ikke .

Anmeld

9. september 2010

Miamaja

falsk pels hitter her hvis det skal vaere. ellers vil jeg ikke gaa med det.

Anmeld

9. september 2010

SiLiMiMa

puha nej....

jeg hader pelse! og tænker meget på de dyr der er døde pga pelsen!

glemmer aldrig de film man så på tv med sælbabyer der blev banket i hovedet med køller - FØJ!

husker min mor købte en ægte pels engang og jeg synes bare det var så klamt!!!! var glad den dag hun solgte den videre!

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.