Jeres mening om at gå med dyrepels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Vingummien

Kan vist ikke være helt hellig på det punkt.

Syntes det er flot. Og luner mega godt. Vil ikke sige det er for image jeg har min, men fordi den er dejlig lun...

Jeg har haft 2 ræve, den ene er jeg kommet af med igen. Den jeg har tilbge er en hvidræv, og syntes den er rigtig pæn.

Jeg tænker nu ikke så meget over det. Men den butik jeg købte ved, ved jeg at de vil ikke købe det, hvis det var fra de steder hvor de gjorde det på den ulovlige måde.

Men på det punkt har man jo hver sin mening om tingene. Og meget stærke meninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Mikkelmusen

Uden forhåbentlig at genere nogen, så syntes jeg faktisk ikke det er pænt når folk går med pels. Jeg kunne heller ikke selv finde på at gøre det. Det ser ulækkert ud i mine øjne, men kan ikke forklare hvorfor.

Anmeld

9. september 2010

B&J

Det er ikke lige mig men har ikke noget imod andre gøre det... det er jo deres valg..

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

Hvis folk er sikre på at den pels de køber er for et sted der

1: har behandlet dyrene pænt igennem deres levetid

2: Bliver slået ihjel humant og derefter skinnet.

Så har jeg intet imod det overhovedet. Men at folk bare siger "det sted jeg køber det ved jeg bare ikke ville gøre det" eller "Jeg er ligeglad med dyrene, man spiser jo også kød" det har jeg ingen respekt for overhovedet. Så betaler man jo penge til at dyr skal tortureres?

Det er basalt det samme som at sige "Jeg har det fint med at folk laver lamper ud af babyhud og skinner dem levenede, fordi der bliver jo også lavet aborter"

Anmeld

9. september 2010

Dinna88

JVIHJSH skriver:

Hvis folk er sikre på at den pels de køber er for et sted der

1: har behandlet dyrene pænt igennem deres levetid

2: Bliver slået ihjel humant og derefter skinnet.

Så har jeg intet imod det overhovedet. Men at folk bare siger "det sted jeg køber det ved jeg bare ikke ville gøre det" eller "Jeg er ligeglad med dyrene, man spiser jo også kød" det har jeg ingen respekt for overhovedet. Så betaler man jo penge til at dyr skal tortureres?

Det er basalt det samme som at sige "Jeg har det fint med at folk laver lamper ud af babyhud og skinner dem levenede, fordi der bliver jo også lavet aborter"

Jeg er ikke enig med dig i de to punkter du opstiller (!), men forhåbentlig kan det andet du skriver få lidt fornuft ind i nogle mennesker

Anmeld

9. september 2010

Diana...

Hov der var jeg vist lidt dobbeltmoralsk for jeg elsker skind tasker altså uden pels og går kun med skindtasker og kunne ikke finde på at købe en i plastisk. Jeg synes pels er pænt jeg kan bare ikke lide at se dyr på den måde. 

Anmeld

9. september 2010

Fru Hansen

syntes ikke pels er særligt pænt men har intet imod det.

Jeg har engang set et dokumentarprogram om høns og deres veje gennem maskinerne både når de bliver sorteret efter køn og når de bliver slagtet. Det var rystende at se. Til sammenligning har jeg set en minkfarm incl. aflivning af mink og det så langt mere humant ud end det vi byder vores kyllinger.

Jeg mener også at have læst at en jakke af pels er langt bedre for miljøet end en jakke af nylon når vi kigger på processen ved fremstilling. Men jeg kan altså ikke huske hvor jeg har læst det henne.

Anmeld

9. september 2010

Bellinda89

Puha , jeg synes det er noget forbandet svineri..!!

At skade de dejlige dyr , bare for at se godt ud..!!

Anmeld

9. september 2010

bette

Stoltmor21 skriver:

Puha , jeg synes det er noget forbandet svineri..!!

At skade de dejlige dyr , bare for at se godt ud..!!

kunne ikke være mere enig.. jeg kan blive så foraget når jeg ser fx en kvinde komme gående med en ræv omkring halsen.. 

jeg synes simpelthen det er for klamt.. og kan slet ikke klare tanken om hvordan det stakkels dyr har haft det.. 

det gør helt ondt indeni

Anmeld

9. september 2010

Bellinda89

bette skriver:

kunne ikke være mere enig.. jeg kan blive så foraget når jeg ser fx en kvinde komme gående med en ræv omkring halsen.. 

jeg synes simpelthen det er for klamt.. og kan slet ikke klare tanken om hvordan det stakkels dyr har haft det.. 

det gør helt ondt indeni

Ja jeg kan heller ikke have det..!! Synes det er noget svineri at væres kære dyr skal mishandles for skønhedens skyld..!!

For det osse bare herre dårligt hver gang jeg ser en kvinde på gaden iklædt dyre pels..!!

Stakkels små dyr ):

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.