Jeres mening om at gå med dyrepels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

slettet_7530

Jeg har en dybrød sælskinspels, som jeg har været meget glad for.(jeg kan desværre ikke passe den længere) Jeg har ingen problemer i at gå med en sælskinspels, da sælen har levet i naturen og har haft et godt liv. Sælkødet bliver spist af grønlændere (er selv halv) og det er jo ligemeget om det isbjørnen eller mennesket der spiser det 

Se det er jo ret problematisk for Grønland som lever af sælfangst og sælskind at det nu er blevet forbudt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Dinna88

Jeg er imod alt det med at bruge animalske produkter.
Jeg er veganer lige nu, men arbejder på at blive råveganer med tiden.

Jeg går ikke ind for at vi får dyr til at avle, for vores skyld. Og nej - der er intet af fødekæden over det. Jeg kan se hvordan vi kunne starte med det  i tidernes morgen, men så snart vi blev nødt til at avle og producere for at opnå det blev det forkert.  

Men overlevelsesinstinkterne i tidernes morgen var der jo intet galt med.

Anmeld

9. september 2010

Noneother

Anja.t skriver:

Jeg har en dybrød sælskinspels, som jeg har været meget glad for.(jeg kan desværre ikke passe den længere) Jeg har ingen problemer i at gå med en sælskinspels, da sælen har levet i naturen og har haft et godt liv. Sælkødet bliver spist af grønlændere (er selv halv) og det er jo ligemeget om det isbjørnen eller mennesket der spiser det 

Ja det er osse ok, så længe den er fra grønland, hvor de bruger resten af dyret, og i øvrigt slår dem ihjel på en human måde.

-Er til gengæld forarget over, at nogen køber fra de steder hvor de bare flår dem levende og ellers efterlader dyret.

.. og det samme med div. pelsvarer fra Kina... men de er heller ikke rigtig kloge derovre.

Anmeld

9. september 2010

lisbethita

sarahb skriver:

Jeg synes det er super flot og kan også godt selv gå med det.
jeg tænker ikke så meget på hvordan dyrene har haft det. Der er selvfølgelig butikker som man ved bruger ulidelige metoder til at flå og dræbe dyrene men der holder jeg mig fra fordi jeg er bevidst om hvordan det foregår. Men udover det så har jeg ingen kvaler.
Må indrømme at mine tanker går meget mere til mennesker i nød.

Anmeld

9. september 2010

Pia.

albertesmor skriver:

Har ingen pels selv men fordømmer overhovdet ikke dem der har en, ofte er dyrene opdrættet med 2 formål, at blive spist eller deres pels skal bruges.

Fordømmer heller ikke folk der spiser kød

Forskellen på det spiste kød og pelsen er bare at dyret er dødt når det slagtes i stykker og laves til evt. bøffer - pelsen bliver pænest hvis den tages af dyret i LIVE og derfor er der stor forskel på hvad formål dyret/kødet/pelsen har...

Knus Pia...

Anmeld

9. september 2010

S.Maria

Jeg hader virkelig at se folk gå rundt med pels. Tænk at gå rundt med døde dyr omkring sig....æv. Bare tanken om hvordan f.eks mink de har levet, inden de måtte lade livet, for at der er nogen kan gå rundt med dem ryster mig. Det burde være forbudt....!

Anmeld

9. september 2010

slettet_7530

S.Maria skriver:

Jeg hader virkelig at se folk gå rundt med pels. Tænk at gå rundt med døde dyr omkring sig....æv. Bare tanken om hvordan f.eks mink de har levet, inden de måtte lade livet, for at der er nogen kan gå rundt med dem ryster mig. Det burde være forbudt....!

Okay jeg har respekt for dig hvis du fortæller mig du er vegatar og ikke ejer en skindtaske elelr et par skindstøvler

Anmeld

9. september 2010

lisbethita

Jeg ELSKER pels og skind og jeg ville ønske jeg havde en pelsjakke!!

Jeg har en skindjakke, jeg elsker, spiser grill kylling, æg, som sikkert stammer fra burhøns, spiser kød.....går i skindsko, drikker mælk fra køer, som står stuvet sammen i en stald om vinteren (også de økologiske). Og jeg går i billigt tøj lavet i Indien og asien osv osv....

Men folk må gøre og synes som de vil efter min mening - bare jeg må have lov til at elske skind og pels, som jeg har gjort siden jeg var lille. MEN det er altså svært ikke og være dobbelmoralsk, vil jeg sige... Men derfor må folk da godt synes skind og pels er grimt, hvis de har lyst til det. 

Anmeld

9. september 2010

slettet_7530

Pia. skriver:

Forskellen på det spiste kød og pelsen er bare at dyret er dødt når det slagtes i stykker og laves til evt. bøffer - pelsen bliver pænest hvis den tages af dyret i LIVE og derfor er der stor forskel på hvad formål dyret/kødet/pelsen har...

Knus Pia...

Hvis man betaler en ordentlig pris for sin pels kan man også være sikker på at pelsningen er forgået under strengt tilsyn, sælerne i Grønland bliver i hverfald slagtet før de bliver flået.

Anmeld

9. september 2010

biimse

Jeg ejer flere ting der er lavet af pels og skind. Det er ikke en selvfølge at alle pelse der bliver solgt, kommer fra dyr der har haft et frygteligt liv og en grusom død. Jeg synes pels er flot, og det ser sgu lidt finere ud at have noget i ægte skind, eller ægte pels, end alle de kunstige plastick kopi-ting..

Derudover spiser jeg også kød, og nyder det.. Der er jo regler for hvordan slagtesvin- og kvæg skal behandles. Desuden har vi jo spist kød siden tidernes morgen, så jeg kan ikke se noget uhumanistisk hverken i at bruge pels eller at spise kød..

Det er jo svært at sortere helt fra i sit liv, når man tænker på ting som lædersofa, læderstøvler, lædertasker o.s.v.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.