Jeres mening om at gå med dyrepels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.667 visninger
51 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Shibby

-Inspireret af en salgstråd

Hvad er jeres mening om at bruge døde dyrs pels til image   ??

Ejer du en rigtig pels ?

-Hvis ja,.-Hvilken?

Spekulere du på dyrets død når du bære dens pels ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

BinaMor

nej jeg ejer ingen pelse da jeg ikke vil støtte det.

men jeg er også dobbelt moralsk for jeg bestiller også en halv grill kylling eller køber det billige oksekød. begge dele kommer også af dyr der har haft det af lort..

så jeg dømmer ikke folk der kan lide pelse. men jeg ser ikke det pæne i at gå med et synligt dødt dyr.

tilgengæld hvis man spiste kødet ville det være mere i orden for sys det er synd af deres kroppe bare bliver smidt ud efter pelsning.

vidte i forresten af pels detaljer ppå jakker, nips ting olign ofte stammer fra hunde og katte i kina. mener det er kvikley der stoppede deres salg forrige år efter pres af en dyrefond.

Anmeld

9. september 2010

Frk. Himmelblå

Ingen pels.

Vil ikke støtte det. Den industri er så uigennemskuelig og overvejende led, at det kan jeg slet ikke gå ind for.

Til gengæld går jeg ind for dyrevelfærd, og at man behandler dyr så godt man kan -uden dog at behøve opføre sig fanatisk i forhold til det.

Køber kun øko mejeriprodukter og kun øko-æg. Og kødet er altid øko eller fra fritgående dyr. Men indimellem er der da en svipser, men det er dæleme heller ikke altid nemt at finde fødevarer i dyre-etisk version! Priser mig dog i den forbindelse lykkelig for, at jeg bor i hovedstadsområdet, hvor det trods alt er meget lettere tilgængeligt, end i "udkantsområderne"(paradoksalt nok - eftersom det er der, de fleste dyr jo kommer fra).

Men nu handler det her jo ikke om mad, men om pels....

Anmeld

9. september 2010

Diana...

gabriellasmor skriver:

nej jeg ejer ingen pelse da jeg ikke vil støtte det.

men jeg er også dobbelt moralsk for jeg bestiller også en halv grill kylling eller køber det billige oksekød. begge dele kommer også af dyr der har haft det af lort..

så jeg dømmer ikke folk der kan lide pelse. men jeg ser ikke det pæne i at gå med et synligt dødt dyr.

tilgengæld hvis man spiste kødet ville det være mere i orden for sys det er synd af deres kroppe bare bliver smidt ud efter pelsning.

vidte i forresten af pels detaljer ppå jakker, nips ting olign ofte stammer fra hunde og katte i kina. mener det er kvikley der stoppede deres salg forrige år efter pres af en dyrefond.

Helt enig samme holdning her.

Anmeld

9. september 2010

Anja.t

Jeg har en dybrød sælskinspels, som jeg har været meget glad for.(jeg kan desværre ikke passe den længere) Jeg har ingen problemer i at gå med en sælskinspels, da sælen har levet i naturen og har haft et godt liv. Sælkødet bliver spist af grønlændere (er selv halv) og det er jo ligemeget om det isbjørnen eller mennesket der spiser det 

Anmeld

9. september 2010

Lucipher

Bryder mig ikke om pels, men er også lidt dobbeltmoralsk der, for jeg har da en del ruskindsko og et par lædertasker!

Anmeld

9. september 2010

aarhusmor

Jeg synes ikke man skal gå med det.

Anmeld

9. september 2010

slettet_7530

Shibby skriver:

-Inspireret af en salgstråd

Hvad er jeres mening om at bruge døde dyrs pels til image   ??

Ejer du en rigtig pels ?

-Hvis ja,.-Hvilken?

Spekulere du på dyrets død når du bære dens pels ?

Har ingen pels selv men fordømmer overhovdet ikke dem der har en, ofte er dyrene opdrættet med 2 formål, at blive spist eller deres pels skal bruges.

Fordømmer heller ikke folk der spiser kød

Anmeld

9. september 2010

sarahb

Jeg synes det er super flot og kan også godt selv gå med det.
jeg tænker ikke så meget på hvordan dyrene har haft det. Der er selvfølgelig butikker som man ved bruger ulidelige metoder til at flå og dræbe dyrene men der holder jeg mig fra fordi jeg er bevidst om hvordan det foregår. Men udover det så har jeg ingen kvaler.
Må indrømme at mine tanker går meget mere til mennesker i nød.

Anmeld

9. september 2010

Laulund87

Jeg går ikke med pels fordi jeg synes det er forfærdeligt grimt og ser gammelkoneagtigt ud At det er synd for dyret kommer jo bare oveni..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.