gave fra mor og far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

Malthesmoar

Tjuhl skriver:

æh...hvad gav I jeres børn i navngivnings/dåbsgave?

vi har ikke sådan for alvor tænkt over gave endnu, men jeg føler mig temmelig blank. Der er et par ting som vi har talt om, men jøøøøøøsses!! så er der også så mange ting som bare slet ikke er OS

jeg kan ikke engang huske hvad jeg selv fik...eller om jeg overhovedet fik noget!

Malthe fik festen, børneopsparings start og self en af Mors personlige bamser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har ingen gaver givet til vores børn, da der ikke er tradition for det i nogen af vores familier. De har selvfølgelig fået festen og det må man jo sige er en stor gave

Anmeld

7. september 2010

minbaby

Tjuhl skriver:

æh...hvad gav I jeres børn i navngivnings/dåbsgave?

vi har ikke sådan for alvor tænkt over gave endnu, men jeg føler mig temmelig blank. Der er et par ting som vi har talt om, men jøøøøøøsses!! så er der også så mange ting som bare slet ikke er OS

jeg kan ikke engang huske hvad jeg selv fik...eller om jeg overhovedet fik noget!

Mine store piger fik deres første sut forsølvet. Der var så graveret navn og dåbsdag i dem. Denne gang planlægger vi barnedåb når stumpen er ca 5 uger. Så tror ikke det kan nåes denne gang, så jeg er også helt blank for ideer. Syntes ikke hun skal have en gave til en million men syntes alligevel at der skal være noget hun gennem livet ved at hun fik i dåbsgave fra mor og far.

Anmeld

7. september 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
dorthemus skriver:

Jeg giver Runa Min Personlige Bog....www.minpersonligebog.dk.

Det er en eventyrlig historie med barnet som hovedperson...den er så sød

Sådan en gav vi også Sofus. Vi valgte en hvor alle hans data fra fødslen, besøgende på sygehuset osv. indgik. Rigtig fin - og han ELSKER den...

Anmeld

7. september 2010

TbCp

Vi gav Liva festen

Hun var så lille og fik så mange gaver, som hun alligevel ikke havde ide om hvad var.... så vi valgte at det var festen hun fik fra os

Anmeld

7. september 2010

Lise

Vi gav også festen... dvs. ingen gaver fra os

Anmeld

7. september 2010

dorthemus

SØS skriver:

Sådan en gav vi også Sofus. Vi valgte en hvor alle hans data fra fødslen, besøgende på sygehuset osv. indgik. Rigtig fin - og han ELSKER den...

Den har jeg også købt...bare én hvor faren ikke blir nævnt, da jeg er helt alene med min datter.

Anmeld

7. september 2010

<3

Jeg gav ikke min søn noget, fordi ærligt talt han fik sgu så meget andet Men min nevø gav jeg en ung dyr vin fra hans fødselsår, med et kort om halsen hvori der stod at med så meget andet så ville både vinen og han modnes sammen og "vokse" op sammen. Så ville den ligge og samle støv og blive rigtig moden til han blev gammel nok til at drikke den Det synes jeg er en god gave. Så kan han selv vælge om han vil drikke den når han bliver 18 eller om han vil score en pige med den når han når dertil

Anmeld

7. september 2010

MariaJ

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på om vi skal give Johanna noget, når hun skal døbes i næste måned .

Jeg synes din egen ide med brevet er rigtig god, selvom hvis alting ikke går helt som I kunne ønske i hele opvæksten (og gør det nogensinde det ). For mig skal dåbs/navngivningsgave være noget man kan tage med på "livets vej" og det kan man da om noget med et brev fra sine forældre om hvor meget de elsker barnet og hvad de håber og ønsker at kunne give det i livet.

Anmeld

7. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

jeg hælder egentlig også allermest til at skrive et langt brev til barnet om hvad vi ønsker at give den som dens forældre her i livet. så kan den jo ikke læse det før den blir noget ældre, men altså... ja og så får den jo festen, kan man sige.

så må man bare håbe der ikke kommer alt for mange punkter hvor man har svigtet når ungen læser brevet en dag

Det var også det vi gjorde - og så hans børneopsparing.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.