Uhh dårlig MD scanning i dag :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

maj2011

krydser alt hvad jeg kan :-)

men lyder da til at odset er til jeres fordel .-)

klem majbrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Linse79

Krydser selvfølgelig for, at lille bebs er helt som den skal og at de to kar ikke har den store betydning alligevel... Held og lykke

Anmeld

2. september 2010

merethe

Profilbillede for merethe
DK skriver:

AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH

MD scanning i dag gik ikke godt! Der er kun 2 kar i navlesnoren, hvor der skal være 3. En vene med frisk blod og næring til barnet, og så to arterier med "affaldsblod" tilbage til moderen. Det er så den ene arterie der mangler. Problemet med det kan være to ting:

Det ene er at der er øget sandsynlighed for kromosomfejl og misdannelser i organerne på fostre med SUA (single umbrilical arterie).

Det andet er at selv om fosteret så ikke har hverken kromosomfejl eller misdannelser på organerne, så får de bare ikke så meget næring ind gennem navlesnoren fordi der ikke kan komme så meget blod ud igen. Venen med frisk blod er dobbelt så tyk som arterien, og derfor passer det jo når der er to. Men når der så kun er en så kan der ikke komme så eget ud og derfor heller ikke så meget ind. Derfor kan man risikere at barnet får vækstproblemer og man skal derfor til vækstscanninger med henblik på om man skal føde tidligt fordi ungen ligger og sulter derinde.

Jeg sidder og venter på at min telefon skal ringe nede fra sygehuset. Vi skal have en tid på Skejby til en scanning af hjerte og organer for at kigge efter misdannelser. Det bliver i morgen eller først i næste uge.

Underligt nok er jeg sådan lige nu ikke ved at dø af skræk. Jeg har lidt hele tiden haft på fornemmelsen at der var noget galt, men nu ved jeg ligesom hvad det er. Men noget der trykker er dog at det jo var ved en hjertescanning i Skejby at min søster fik de dårlige nyheder om den ene tvilling, hvor Odense sygehus hvade sagt at det ikke var et stort problem men det så viste sig at barnet ikke var levedygtigt og de var dagen efter på Riget og få navlesnoren til den syge tvilling skåret over.

Men indtil videre er det da rart at det er navlesnoren "kun" og ikke også Bimmeren der fejler noget. Og på den lyse side så risikerer jeg da ikke at føde en 6 kg.s baby. Der er aller aller størst sandsynlighed for at babyen er helt normal og at man kan gå enten til/eller næsten til termin, men at man nok bare får en lille baby! Kirstine fødte jeg 2,5 uge før termin og hun vejede 3,5 kg, så jeg er glad for at jeg ikke har en historie med et lille barn i forvejen.

Men jeg håååber sørme at det er i morgen og ikke først mandag/ tirsdag vi kan komme til på Skjeby til den scanning. Det vil simpelthen bare være SÅ træls at gå og vente hele weekenden.

Kryds fingre for at alt er helt perfekt inde i den lille Bimmer. Og at de snart ringer med den tid, så jeg kan få at vide hvornår det er!

Jeg fik samme besked i går til min MD scanning, min baby har også kun 2 blodkar i navlesnoren. Jeg er helt rundt på gulvet og ked af det.

Anmeld

2. september 2010

matryoshka

Hej,

Min kæreste og jeg fik den samme besked sidste år. Og hvor var det hårdt! Vi vidste ikke hvor vi skulle vende os, og det var forfærdeligt at gå i 4 måneder og ikke vide om der måske var noget galt med vores lille datter.

Jeg gik gennem hele graviditeten og havde det meget dårligt, jeg var så bange for at der ville være misdannelser, hæmmet vækst eller at fødslen evt. ville gå i gang før tid. Vi havde allerede fået taget moderkagebiopsi efter NF, og det var dejligt at vide at der intet var at se, men vi var stadig meget urolige. Vi fik en hjertescanning og 2 tilvækstscanninger, som alle sammen viste at alt var fint. Og ved du hvad? Det var det også!

Jeg gik 13 dage over tid og fødte en fin og velskabt pige på 3816 gr og 53 cm. Hun har altid været glad og veltilpas, har aldrig vist tegn på at der er noget galt.. Vi var så lettede!

Nu er min datter 7½ måned, og når jeg ser tilbage på min graviditet er jeg meget ked af at jeg oplevede det så negativt p.g.a bekymringer og uvished. Jeg er overbevist om, at medmindre lægerne siger noget andet, er der altså ingen grund til bekymring. Lad dem gøre hvad de kan og prøv i at slappe af og nyde graviditeten! I kan ikke gøre noget alligevel (jo, du kan selvfølgelig passe godt på dig selv og holde dig sund! &nbsp

Du er velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål eller bare har brug for at snakke.. Jeg krydser fingre for at i får den vejledning og hjælp som i har brug for  og håber at baby og i har det godt!

Anmeld

2. september 2010

Miamaja

Ahh nej dog. Som du selv skriver det betyder maaske ikke det store, men det er da interessant at du ligesom kunne maerke der var noget galt. Jeg haaber og tror paa baby klarer det fint alligevel uden gener. Held og lykke.

Anmeld

2. september 2010

betiinsen

mange gange for jer

Anmeld

2. september 2010

Vial

Øv øv øv og hvor er det bare bekymrende, når man skal til ekstra scanninger.

Det er bare mærkeligt, for jeg fik at vide af JM på Riget, at jeg var "heldig", at der var tre kar. Spurgte ind til det, og hun sagde, at rigtig mange kun havde to, men at det også fungerede fint. Så jeg så det egentlig ikke som noget vildt.

Håber, at det viser sig, at det heller ikke er et problem hos jer.

Anmeld

3. september 2010

businesstigger

Sikke en trist besked til scanningen. Jeg håber at du kommer til ekstra scanningen i dag og at det viser sig at alt er okay med Bimmeren og der ikke er nogen grund til bekymring!

Anmeld

3. september 2010

twinboys

Hejsa sidder her og tænker at om få minutter kan du ringe og jeg for godt nyt...

Majbritt

Anmeld

3. september 2010

smokin

DK skriver:

He he he.... jeg kan godt forstå du er forvirret, jeg skal se om jeg kan forklare det lidt bedre.

I dag til MD scanningen så selve Bimmeren, altså fostret, perfekt ud. Der var intet at se der var forkert og alle Bimmerens mål var fuldstændig gennemsnitlige og fine.

Men fordi der så mangler en arterie i navlestrengen er der er større risiko end normalt at der er misdannelser af organerne eller hjertefejl, og derfor skal vi til den ekstra scanning hos eksperterne i Skejby en af de nærmeste dag, så de kan sikre sig at alt er som det skal være.

Hvis at alt er perfekt, så er den eneste risiko "bare" at Bimmeren muligvis ikke tager nok på sidst i graviditeten da der ikke kan komme helt nok flow gennem navlestrengen.

Okay så det er stadig en risiko for at det er noget rigtig møg? ARGH!

Håber hjerte m.m. er som det skal være - alt andet vil da være ubærligt

Og så får du vel bare lov at føde lidt før? Så baby ikke skal storsulte tilsidst?

Krydser alt hvad der kan krydses!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.